تغذیه مناسب برای سلامتی قلب و عروق

یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی بهترین سلاح شما برای مبارزه با بیماری های قلبی عروقی است. آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست! به یاد داشته باشید ، این الگوی کلی انتخاب های شما است که مهم است. میزان خوردن شما به اندازه آنچه که می خورید مهم است. تعداد وعده های غذایی خود را ثبت کنید. بسته به رژیم غذایی خاص یا دستورالعمل هایی که دنبال می کنید ، تعداد وعده های پیشنهادی در هر گروه غذایی ممکن است متفاوت باشد.

با شیوع کرونا و حمله ویروس کرونا به قلب، امکان دارد بیماری شما را تشدید کند. بنابراین با رعایت تغذیه مناسب علاوه بر سلامتی قلب و عروق در شرایط عادی می توانید در صورت ابتلا به کرونا از آسیب جدی این ویروس به اندام حیاتی خود مانند قلب جلوگیری کنید. البته این نکته را خاطر نشان کنیم که درصورتی که علائم کرونا را دارید میتوانید تست کرونا را در منزل و یا محل کار به انجام برسانید برای این کار کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

تغذیه مناسب برای سلامتی قلب و عروق

انواع غذاهای مقوی را از همه گروه های غذایی بخورید که شامل :

  • انواع میوه ها و سبزیجات
  • غلات کامل
  • محصولات لبنی کم چرب
  • مرغ و ماهی بدون پوست
  • آجیل و حبوبات
  • روغن های گیاهی 

مصرف تغذیه مناسب که منجر به سلامتی قلب و عروق می شود :

سبزیجات و میوه ها منابع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند همچنین گروه سبزیجات ومیوه ها کم کالری و سرشار از فیبر غذایی هستند و مانند سایر گیاهان یا غذاهای گیاهی حاوی موادی هستند که می توانند به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کنند. مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات ممکن است به شما در کاهش غذاهای با کالری بالاتر ، مانند غذاهای گوشتی ، پنیر و میان وعده کمک کند.

مرغ و ماهی را بدون پوست انتخاب کرده و بدون چربی اشباع و ترانس اضافه کنید. اگر خوردن گوشت را انتخاب کردید ، به دنبال برش های کوچک باشید و آنها را به روش های سالم و خوشمزه تهیه کنید.

حداقل دو بار در هفته انواع ماهی ها را بخورید ، به ویژه ماهی های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 (به عنوان مثال ، ماهی قزل آلا ، قزل آلا و شاه ماهی).

محصولات لبنی بدون چربی و کم چربی (1٪) را انتخاب کنید.

از غذاهای حاوی روغن های گیاهی نیمه هیدروژنه برای کاهش چربی ترانس در رژیم خود اجتناب کنید.

چربی اشباع شده و چربی ترانس را محدود کرده و چربی های بهتر ، اشباع نشده و غیراشباع را جایگزین آنها کنید. اگر نیاز به کاهش کلسترول خون دارید ، چربی اشباع شده را بیش از 5 تا 6 درصد کل کالری کاهش دهید. برای کسی که 2000 کالری در روز می خورد ، این حدود 13 گرم چربی اشباع است.

نوشیدنی ها و غذاهای حاوی قندهای اضافه شده را کاهش دهید.

غذاهایی را که سدیم کمتری دارند انتخاب کنید و غذاهایی را که نمک کم یا بدون نمک دارند تهیه کنید. برای کاهش فشار خون ، هدف شما این نیست که بیش از 2300 میلی گرم سدیم در روز مصرف کنید. کاهش مصرف روزانه به 1500 میلی گرم مطلوب است زیرا می تواند فشار خون را حتی بیشتر کاهش دهد. اگر در حال حاضر نمی توانید این اهداف را برآورده کنید ، حتی کاهش مصرف سدیم به میزان 1000 میلی گرم در روز می تواند برای فشار خون مفید باشد.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}