چه ارتباطی بین بیماری پارکینسون با ویروس کرونا وجود دارد؟

SARS-CoV-2 مانند اعضای خانواده وابسته به آن SARS-CoV و MERS-CoV در ابتدا به عنوان یک بیماری تنفسی ظاهر می شود که با سرفه ، تنگی نفس ، تب و سایر تظاهرات سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی ظاهر می شود. با این حال ، COVID-19 به دلیل انتشار در بسیاری از اندام ها و سیستم های دیگر ، با علائم و نشانه های بالینی دیگری نیز همراه است. اکثر افراد آلوده علائم خفیف یا متوسطی از خود بروز می دهند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند ، بیماران شدیدتر به دلیل پریشانی شدید تنفسی نیاز به بستری شدن و گاهی اوقات لوله گذاری دارند.

اگر نشانه های ابتلا به ویروس را دارید، نگران نباشید! شما میتوانید تست کرونا را به صورت در منزل یا محل کار به انجام برسانید برای شروع این کار کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

قبل تر دانشمندان اعلام کردند ویروس کرونا مستقیما می‌تواند باعث درگیر شدن اندام‌های مختلف بدن از جمله ریه ها، کلیه، مغز و دستگاه گوارش شود. با این حال، دانشمندان به تازگی به عجیب ‌ترین مورد در این زمینه برخورد کردند.

بر این اساس، شواهد علمی نشان می‌دهد یک مرد ۴۵ ساله پس از ابتلا به ویروس کرونا و بهبودی، به بیماری پارکینسون دچار شده است. پیش ‌تر ارتباط ابتلا به پارکینسون با بیماری‌ های ویروسی مانند آنفولانزا، هپاتیت سی، آنسفالیت ژاپنی و یا ویروس نیل غربی اثبات شده بود. با این حال، این برای نخستین باری است که دانشمندان ارتباط میان ابتلا به کووید ۱۹ و پارکینسون را مشاهده کرده اند.

ارتباط بین بیماری پارکینسون با ویروس کرونا

بیماری پارکینسون چیست؟

این بیماری پس از آلزایمر معمول ترین بیماری مخرب اعصاب به شمار می رود! به طور مختصر می توان گفت بیماری پارکینسون یکی از انواع بیماری های نورولوژیک است که فرد مبتلا به آن به تدریج توانایی جسمی و روحی خود را از دست داده و در صورت عدم انتخاب راهکار درمانی مناسب با سرعت بیشتری بر شدت علائم آن افزوده می شود.

ارتباط بیماری پارکینسون و ویروس کرونا :

قابل توجه است که رابطه ای بین وجود آنتی بادی ها علیه ویروس های کرونا که باعث سرماخوردگی ، ویروس کرونا ویروس OC43 و 229E ، در مایع مغزی نخاعی (CSF) و بیماری پارکینسون می شود، وجود دارد. تاریخچه پزشکی مشاهداتی را ارائه می دهد که از ارتباط بین عفونت های ویروسی و پارکینسون پشتیبانی می کند.

مشهورترین مثال پارکینسونیسم پس از آنسفالیتی است که در طی شیوع لتارگیکا انسفالیتی مشاهده شد و در سال 191852 با بیماری آنفلوآنزای اسپانیایی (ویروس آنفلوانزا A H1N1) همپوشانی داشت. به طور کلی عفونت‌ های ویروسی نقش مهمی در آغاز اولین مراحل بیماری پارکینسون دارند چرا که این ویروس‌ ها منجر به مرگ سلول ‌های مغزی تولید کننده دوپامین می‌شوند. دوپامین ماده شیمیایی ضروری است که فقدان آن موجب بروز مشکلات حرکتی نظیر لرزش و رعشه می ‌شود. همچنین مولفان می گویند تعداد بیمارانی که دچار بیماری پارکینسون شدند و بعد در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند رو به افزایش می باشد. 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}