نشانه هایی که مشخص کننده حمله ویروس کرونا به قلب و عروق

گزارش های اولیه که از چین و ایتالیا منتشر شده است ، دو منطقه ای که COVID-19 در اوایل همه گیری همه گیر شده است ، نشان می دهد که از هر 5 بیمار 1 نفر از آنها با آسیب قلبی مواجه می شوند. نارسایی قلبی علت مرگ در بیماران COVID-19 ، حتی در بیماران فاقد مشکلات تنفسی شدید مانند سندرم دیسترس حاد تنفسی یا ARDS بوده است. همه مشکلات قلبی مربوط به این ویروس کرونا که به طور رسمی SARS-CoV-2 نامیده می شود، یکسان نیستند. 

توجه : درصورتی که نشانه های ابتلا به کووید را دارید، میتوانید تست کرونا را به صورت در منزل یا محل کار به انجام برسانید برای شروع این کار کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

نشانه های حمله ویروس کرونا به قلب

چگونه ویروس کرونا به قلب آسیب میرساند ؟

میخوس توضیح می دهد که سلول های ریه و قلب هر دو با مولکول های پروتئینی به نام آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 یا ACE-2 پوشانده شده اند. پروتئین ACE-2 دریچه ای است که ویروس کرونا برای ورود به سلول ها و تکثیر از آن استفاده می کند. ACE-2 به طور معمول با داشتن ضد التهاب نقش مطلوبی در محافظت از بافت دارد. اما اگر ویروس کرونا به نوعی این مولکول ها را از کار بیندازد ، ممکن است این سلول ها در هنگام شروع فعالیت سیستم ایمنی بدن محافظت نشوند. میچوس می گوید: "مکانیسم های مختلفی برای آسیب قلبی در COVID-19 وجود دارد و همه مثل هم نیستند." آسیب موقتی یا طولانی مدت به بافت قلب می تواند به چندین عامل مربوط شود:

کمبود اکسیژن: از آنجا که ویروس باعث پر شدن التهاب و مایع در کیسه های هوا در ریه ها می شود ، اکسیژن کمتری می تواند به جریان خون برسد. قلب باید بیشتر کار کند تا خون را از طریق بدن پمپاژ کند که می تواند در افرادی که از قبل بیماری قلبی دارند خطرناک باشد. قلب می تواند در اثر کار زیاد از کار بیفتد ، یا اکسیژن ناکافی باعث مرگ سلول و آسیب بافتی در قلب و سایر اندام ها شود.

التهاب قلب: ویروس کرونا ممکن است به طور مستقیم بافت عضلانی قلب را آلوده کرده و به آن آسیب برساند ، همانطور که در سایر عفونت های ویروسی ، از جمله برخی از سویه های آنفولانزا امکان پذیر است. قلب همچنین ممکن است به طور غیر مستقیم توسط پاسخ سیستم ایمنی بدن خود آسیب دیده و ملتهب شود.

کاردیومیوپاتی استرس: عفونت های ویروسی می توانند باعث کاردیومیوپاتی شوند ، اختلالی در عضله قلب است که بر توانایی قلب در پمپاژ خون موثر است. در صورت حمله به ویروس ، بدن دچار استرس می شود و موجی از مواد شیمیایی به نام کاتکول آمین را آزاد می کند که می تواند قلب را بی حس کند.

ویروس کرونا همانطور که در برخی بیماران التهاب بافت ریه ایجاد می کند، در درصد کمی از بیماران نیز موجب التهاب عضله قلب می شود که از آن به عنوان پدیده <میوکاردیت> نام می برند. این نوع از عوارض قلبی در برخی بیماران کروناییِ بزرگسال مشاهده شده است، اما در رده سنی پایین تر، در برخی بیماران، ویروس کرونا می ‌تواند در رگ های قلب ایجاد لخته کرده و باعث ایست قلبی و بروز سکته قلبی شود.

از نشانه های حمله کرونا به قلب :

  • درد ساق پا
  • پوست قرمز یا بی ‌رنگ روی پا
  • عرق سرد
  • تورم پا
  • نفس تنگی
  • سبک سری یا سرگیجه ناگهانی
  • فشار در قفسه سینه یا بازو که گسترش می ‌یابد
  • خستگی
  • حس لرزش در قفسه سینه (حس لرزش در قفسه سینه می‌تواند نشانه ‌ای از ضربان قلب نامنظم باشد)
  • حالت تهوع (سوء هاضمه، سوزش معده یا درد شکم از علائم ویروس کرونا است، اما از نشانه ‌های حمله قلبی هم محسوب می‌شود)

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}