سلول تی تا 6 ماه بعد از ابتلا به ویروس کرونا در بدن مصونیت ایجاد می کند؟

دانشمندان کشف کرده اند که نوعی سلول ایمنی به نام سلول تی ( T ) به سلول های آلوده به ویروس حمله می کند. این به عنوان پاسخ ایمنی سلولی شناخته می شود و همچنین می تواند کلیدی باشد. این مطالعه ، که هنوز مورد بررسی و ارزیابی قرار نگرفته است و یا در ژورنالی منتشر نشده است ، نشان می دهد سلول های T می توانند نقش مهم تری داشته باشند. این تحقیق توسط کنسرسیوم ایمونولوژی ویروس کرونا ویروس انگلستان و با مشارکت دانشگاه بیرمنگام ، مرکز تحقیقات بالینی NIHR منچستر و بهداشت عمومی انگلستان انجام شده است. 

سلول تی چیست ؟

سلول تی نوعی گلبول سفید و بخشی از سیستم ایمنی بدن می باشد. این سلول ‌ها در مبارزه با هر نوع بیماری، نه فقط ویروس کرونا، به آنتی بادی (سلول b) کمک می‌کنند. اگر میخواهید بدانید بدن شما قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده است یا اکنون به کرونا مبتلا شده اید کافیست برروی لینک تست کرونا کلیک کنید. همچنین شما میتوانید تست کرونا را در منزل و محل کار به انجام برسانید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

مصونیت سلول تی در ابتلا به ویروس کرونا

انواع سلول های تی :

سلول های T کمکی که پاسخ های ایمنی را هماهنگ می کنند و حافظه ایمنی را تسهیل می کنند و "سلول های T قاتل" که سلول های آلوده را از بین می برند. مطالعات قبلی نشان داده است که عفونت "Sars-Cov-۲" باعث واکنش های قوی از جانب "سلول T" می شود.

درواقع این اولین مطالعه است که شش ماه پس از عفونت در افراد مبتلا به بیماری خفیف یا بدون علامت داده هایی در مورد سطح سلول های T ارائه می دهد. محققان در اواخر ماه اکتبر اعلام کردند ، داده های منتشر شده از یک نمونه 100000 نفری در ماه آگوست نشان می دهد که حدود 6٪ از جمعیت انگلیس دارای آنتی بادی هستند - پروتئین هایی که در پاسخ به یک عفونت تولید می شوند - اما سطح آنتی بادی در طی سه ماه بیش از یک چهارم کاهش یافته است.

هنگامی که ویروس وارد بدن می شود ، یک سواره سلول ضد حمله سریع ، گسترده و عمومی ایجاد می کند. این سیستم ایمنی به اصطلاح ذاتی به منظور دستگیری عفونت در مسیرهای خود می باشد. اگر این مأموریت خنثی شود ، زمان می برد تا "سلول های تی و b" ظاهر شوند. درواقع اگر ویروس از حمله اولیه عبور کند ، برخی از سلولهای T آنها را از بین می برند.

در همین حال ، سلول های T کمکی نقش حمایتی را بازی می کنند - از جمله تحریک سلول های B برای تولید مولکول هایی به نام آنتی بادی ها که ویروس را بی حرکت می کنند یا از نفوذ به سلول های دیگر جلوگیری می کنند. سیستم انطباقی حافظه را نیز حفظ می کند اما در مورد ویروس کرونا مشخص نیست که برای چه مدت این سلول ها مصونیت ایجاد میکنند. محققان پس از شش ماه ردیابی ، دریافتند كه هر شخص دارای سطح سلول T قابل تشخیص است و در افرادی كه علائم بیماری را در زمان آلودگی تجربه كرده بودند ، 50٪ بیشتر بود. این می تواند به این معنی باشد که یا محافظت بیشتری در افرادی که بیماری اولیه شدیدتری دارند وجود خواهد داشت یا برعکس ، افرادی که بیماری بدون علامت دارند قادر به کنترل ویروس با سلولهای T کمتر هستند.

به طور کلی ، نتایج نشان می دهد که ایمنی سلول T ممکن است بیش از آنتی بادی ها دوام داشته باشد اما اینکه آیا این سلول های T به صورت پایدار، محافظت در برابر عفونت مجدد را انجام می دهند هنوز مشخص نیست. همچنین پرفسور پاول ماس، رئیس اتحادیه‌ی ایمن شناسی ویروس از دانشگاه برمینگام، می‌گوید: «جالب است که در حال حاضر شواهد نشان می‌دهد ایمنی سلولی در کسانی که دچار علامت شدند قوی‌تر از موارد بدون علامت است. لازم است تحقیقات بیشتری انجام دهیم تا ببینیم آیا افراد دچار علامت در آینده مصونیت بیشتری دربرابر ویروس دارند یا خیر.»

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}