استفاده اضطراری از داروی آنتی بادی ویروس کرونا الی لیلی در ایالت متحده صادر شد!

مقامات بهداشتی ایالات متحده اجازه استفاده اضطراری از اولین داروی آنتی بادی را برای کمک به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با COVID-19 ، یک رویکرد تجربی علیه ویروسی که بیش از 238000 آمریکایی را به کام مرگ کشانده است ، داده اند. سازمان غذا و دارو روز دوشنبه اجازه استفاده از داروی تجربی Eli Lilly برای افراد 12 سال به بالا که COVID-19 خفیف یا متوسط دارند ​​و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند را صادر کرد. این یک درمان است که از طریق IV انجام می شود.

این روش درمانی هنوز برای آزمایش ایمنی و اثربخشی خود تحت آزمایشات اضافی است. این روش مشابه درمانی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از ابتلا به ویروس در ماه گذشته دریافت کرد. نتایج اولیه نشان می دهد این دارو با نام bamlanivimab ، ممکن است به از بین بردن ویروس کرونا کمک کند و احتمالا بستری در بیماران با COVID-19 خفیف تا متوسط ​​را کاهش دهد. 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

دولت قبلا توافق کرده بود كه بسیاری از تولیدات اولیه داروی لیلی را خریداری و تأمین كند.

در حال حاضر یک روش درمانی دیگر برای استفاده اضطراری تعیین شده است - پلاسمای بهبودی یا خون بازماندگان COVID-19. با این حال ، هیچ مطالعه وسیعی اثبات نکرده است که این فقط از مراقبت معمول بیشتر باشد.

داروی جدید بخشی از خانواده در حال ظهور درمان های بیولوژیکی است که رویکرد جدید امیدوار کننده ای را برای جلوگیری از بیماری های جدی و مرگ ناشی از COVID-19 ارائه می دهد. کارشناسان می گویند داروهای تزریق شده می توانند به عنوان یک پل درمانی برای کمک به مدیریت ویروس تا زمانی که واکسن ها به طور گسترده در دسترس نباشد استفاده کنند.

این داروها نسخه های آزمایشگاهی ساخته شده از آنتی بادی ها ، پروتئین های خون هستند که بدن برای کمک به هدف قرار دادن و از بین بردن عفونت های خارجی ایجاد می کند. روش های درمانی جدید نسخه متمرکز آنتی بادی هایی است که در مطالعات بیمار موثرترین اثر را در برابر ویروس دارند.

Regeneron Pharmaceuticals Inc همچنین برای داروی آنتی بادی مورد آزمایش ، همان موردی که ترامپ دریافت کرده است ، مجوز اضطراری خواسته است. تنظیم کنندگان FDA با استفاده از قدرت اضطراری خود داروی لیلی را مجاز کردند تا سرعت دسترسی به داروهای تجربی و سایر محصولات پزشکی را در هنگام بحران های بهداشت عمومی تسریع کند.

مجوز اضطراری مانند یک تأیید موقت برای مدت زمان همه گیر COVID-19 عمل می کند. برای به دست آوردن تأیید کامل ، لیلی باید تحقیقات اضافی را برای تعریف کامل ایمنی و سود دارو برای بیماران ارائه دهد.

دولت توافق نامه ای را با لیلی امضا كرده است كه 375 میلیون دلار برای خرید 300000 ویال دارو خرج كرده است. چند دوز ارائه شده مشخص نیست. هر ویال حاوی 700 میلی گرم است و این دوز در نتایج اولیه بی اثر است. چهار برابر این مقدار - 2800 میلی گرم، طول کشید تا اثری را نشان دهد.

داروی لیلی برای افراد 12 سال به بالا که حداقل 40 کیلوگرم وزن دارند (و حدود 88 پوند) و در معرض خطر بالایی برای پیشرفت به COVID-19 شدید و یا بستری شدن در بیمارستان مجاز است. این شامل کسانی می شود که 65 سال سن یا بیشتر دارند و یا برخی از بیماری های مزمن پزشکی را دارند.

داروی الی لیلی را در حال حاضر برروی چه کسانی نباید استفاده کرد؟

این روش را نباید درمورد بیمارانی که به دلیل کووید-19 بستری شده ‌اند یا به اکسیژن درمانی نیاز دارند مورد استفاده قرار بگیرد. اداره‌ غذا و دارو می‌گوید این دارو، که رئیس جمهور دونالد ترامپ آن را توصیه می‌کند، روی این دسته از بیماران تاثیر مثبت ندارد و می‌تواند وضعیت بالینی آن‌ها را تشدید کند.

توجه : شما میتوانید تست کرونا را در آزمایشگاه مندل با بالاترین کیفیت انجام دهید.

استفاده اضطراری از داروی آنتی بادی کرونا الی لیلی

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}