چرا کرونا منجر به سکته می شود؟ سکته قلبی در اثر ابتلا به کرونا

اگرچه بیماری ناشی از ویروس کرونا که منجر به همه گیری جهانی شده در درجه اول یک بیماری تنفسی یا ریوی است ، اما می تواند منجر به سکته قلبی هم بشود. گزارش های اولیه منتشر شده از چین و ایتالیا ، دو منطقه ای که COVID-19 در اوایل همه گیری در این کشورها پخش شده بود ، نشان می دهد که از هر 5 بیمار 1 نفر در نهایت به آسیب قلبی منجر می شود. نارسایی قلبی علت مرگ در بیماران COVID-19 ، حتی در بیماران فاقد مشکلات تنفسی شدید مانند سندرم دیسترس حاد تنفسی یا ARDS بوده است. 

توجه : شما می توانید تست کرونا را به صورت در منزل یا محل کار خود سفارش دهید برای شروع کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

در مطالعه ‌ای که دانشمندان دانشگاه یوتا انجام دادند متوجه شدند التهاب ناشی از ویروس باعث چسبندگی پلاکت‌ها و در نتیجه لخته شدن خون می‌شود که با آزمایش خون ۸۲ نفر، آن‌ها دریافتند، این موضوع در بیماران کرونایی بیشتر بوده است. مطالعات نشان داد بیش از ۳۰ درصد از بیمارانی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری هستند، از عارضه لختگی خون رنج می‌برند.

سکته قلبی در اثر ابتلا به کرونا

چگونه یک بیماری تنفسی مانند COVID-19 می تواند به قلب آسیب برساند؟

میخوس توضیح می دهد که سلول های ریه و قلب هر دو با مولکول های پروتئینی به نام آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 یا ACE-2 پوشانده شده اند. پروتئین ACE-2 دریچه ای است که ویروس کرونا برای ورود به سلول ها و تکثیر از آن استفاده می کند. ACE-2 به طور معمول با داشتن ضد التهاب نقش مطلوبی در محافظت از بافت دارد. اما اگر ویروس کرونا ویروس جدید به نوعی این مولکول ها را از کار بیندازد ، ممکن است با شروع فعالیت سیستم ایمنی ، این سلول ها بدون محافظت بمانند.

مکانیسم های مختلفی برای آسیب قلبی در COVID-19 وجود دارد و همه مثل هم نیستند. آسیب موقتی یا طولانی مدت به بافت قلب می تواند به چندین عامل مربوط شود:

کمبود اکسیژن

از آنجا که ویروس باعث پر شدن التهاب و مایع در کیسه های هوا در ریه ها می شود ، اکسیژن کمتری می تواند به جریان خون برسد. قلب باید بیشتر کار کند تا خون را از طریق بدن پمپاژ کند ، که می تواند در افرادی که از قبل بیماری قلبی دارند خطرناک باشد. قلب می تواند در اثر کار زیاد از کار بیفتد ، یا اکسیژن ناکافی باعث مرگ سلول و آسیب بافتی در قلب و سایر اندام ها می شود.

التهاب قلب

ویروس کرونا ممکن است به طور مستقیم بافت عضلانی قلب را آلوده کرده و به آن آسیب برساند ، همانطور که در سایر عفونت های ویروسی ، از جمله برخی از سویه های آنفولانزا امکان پذیر است. قلب همچنین ممکن است به طور غیر مستقیم توسط پاسخ سیستم ایمنی بدن خود آسیب دیده و ملتهب شود.

کاردیومیوپاتی استرس

عفونت های ویروسی می توانند باعث کاردیومیوپاتی شوند. کاردیومیوپاتی یعنی اختلالی در عضله قلب است که بر توانایی قلب در پمپاژ خون موثر است. در صورت حمله توسط ویروس ، بدن دچار استرس می شود و موجی از مواد شیمیایی به نام کاتکول آمین را آزاد می کند که می تواند قلب را بی حس کند. میچوس می گوید: "پس از رفع عفونت ، عامل استرس زا به پایان رسیده و قلب می تواند بهبود یابد."

به طور کلی پاسخ سیستم ایمنی بدن نسبت به ویروس کرونا به گونه ای است که به قلب آسیب وارد می شود.

درصورتی که نیاز به تست کرونا برای پرواز و سفر نیاز دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر برروی لینک کلیک کنید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}