قلب خود را با راهکارهای ساده تقویت کنید!

قلب مهم‌ ترین عضله بدن انسان محسوب می شود و زندگی انسان به این اندام بستگی دارد، به همین دلیل استفاده از راهکارهای ساده می تواند در تقویت این عضو مهم تاثیر گذار باشد. به خصوص که ویروس کووید شیوع پیدا کرده و در صورت ابتلا به آن ، خطر سکته قلبی نیز افزایش پیدا میکند. بنابراین استفاده از راهکارهایی برای تقویت قلب می تواند به شما کمک شایانی کند.

شما می توانید در آزمایشگاه مندل، تست کرونا را به صورت درب منزل انجام دهید برای شروع کافیست روی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

تقویت قلب

برای تقویت قلب، شکلات تلخ بخورید

جیمی باچاراچ ، متخصص طب سوزنی پزشکی و رئیس عمل طب سوزنی اورشلیم ، می گوید: "تعدادی از مطالعات نشان داده اند که مصرف شکلات تلخ می تواند تعدادی از عوامل خطر بیماری های قلبی را بهبود بخشد." "این شامل کاهش سطح LDL اکسید شده است که به طور مستقیم با توسعه بیماری های قلبی ارتباط دارد. این تا حد زیادی به دلیل محتوای آنتی اکسیدان در شکلات تلخ است.

ورزش کنید 

قلب شما عضله است و مانند هر ماهیچه ای ، ورزش آن را تقویت می کند. فعالیتی را پیدا می کنید که از آن لذت می برید و می توانید در طولانی مدت به آن پایبند باشید. سلامتی و قدرت قلب و عروق با بی تحرکی کاهش می یابد و با ورزش و فعالیت تقویت می شود. "بین ورزش و بهبود سلامت قلب رابطه مستقیمی وجود دارد. اما در حقیقت ، فقط کاهش زمان کم تحرکی می تواند کمک زیادی به تقویت قلب کند. "

سیگار کشیدن را ترک کنید

سیگار کشیدن یکی از عوامل مهم در ایجاد بیماری های قلبی و سکته قلبی می باشد. ترک سیگار سخت است اما می دانید که با توجه به دلیلی که برای شما مطرح شد، ترک آن مهم است.

کاهش مصرف کلسترول 

کاهش LDL که اغلب کلسترول بد نامیده می‌شود، هدف اصلی درمان برای کاهش حوادث قلبی عروقی بود. چربی‌های غیر HDL به ایجاد پلاک‌های چربی با كلسترول در دیواره شریانی کمک می‌کند. با کاهش مصرف کلسترول شما یکی از راه‌ های تقویت قلب خود را انتخاب کرده ‌اید.

بیشتر میوه و سبزی مصرف کنید

راشل فاین ، یک متخصص تغذیه رژیم غذایی می گوید: "غذاهای غنی از مواد مغذی گیاهی بدن را با آنتی اکسیدان هایی تأمین می کنند که باعث کاهش رادیکال های آزاد و صدمه به سلول ها می شود." میوه ها و سبزیجات مملو از این ترکیبات گیاهی مفید هستند. خوردن یک وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات در هر وعده غذایی و یا به عنوان میان وعده به شما اطمینان می دهد که به اندازه کافی مواد مغذی گیاهی برای استحکام و تقویت قلب خود دریافت می کنید.

فشار خون خود را پایین نگه دارید

فشار خون بالا ، دومین علت شایع مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و سکته های قابل پیشگیری است. برای کاهش فشار خون باید موارد زیر را رعایت کنید :

  • مصرف غذاهای پر کالری که حاوی مقدار زیادی چربی ، شکر ، و یا غلات تصفیه شده هستند را کمتر کنید.
  •  ورزش منظم به شما کمک می کند که قلب خود را قوی تر کرده تا با پمپاژ کارآمدتر خون باعث کاهش فشار در شریان ها شود.
  • پتاسیم می تواند اثرات سدیم بر فشار خون را کاهش دهد.
  • مصرف نمک خود را کاهش دهید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}