زدن ماسک از شدت ابتلا به ویروس کرونا می ‌کاهد!

تصور می شود که استفاده از ماسک عمدتا به نفع افراد اطراف شما است. با این حال ، دانشمندان شروع به گمانه زنی می کنند که ماسک ها به فرد استفاده کننده نیز کمک می کنند. استفاده از ماسک ممکن است میزان ویروسی را که به فرد مبتلا منتقل می کند کاهش دهد. آنها می گویند ماسک ها ممکن است میزان ویروسی را که به فرد می رسد کاهش دهند. در اغلب کشورهایی که در مهار همه‌گیری کرونای اخیر موفق بوده‌اند، مانند چین، هنگ کنگ، کره جنوبی و تایوان، پوشش همگانی و گاه اجباری ماسک در مکان‌های عمومی و بخصوص شلوغ و یا بسته، در کنار راهکارهای اصلی بهداشتی، عفونت‌زدایی، غربالگری و قرنطینه دنبال شده است.

توجه : در صورتی که میخواهید از ابتلا به ویروس کرونا مطمئن شوید کافیست برروی لینک تست کرونا کلیک کنید.

ویروس‌ کرونا چطور منتقل می‌شود؟

این ویروس مدام در حلق و ریه تکثیر می‌شود و همراه با قطرک‌های تنفسی (سرفه، عطسه، تنفس و صحبت) فرد ناقل یا مبتلا، به مخاط تنفسی (بینی و دهان) و احتمالا چشم فرد سالم راه یافته و او را مبتلا می‌کند. عطسه، سرفه و حتی صحبت بلند میتواند قطرک‌های تنفسی را تا چند متر پخش کند. ویروس علاوه بر ریه در حلق نیز فراوان تکثیر می‌شود بنابراین حتی با صحبت هم قابل انتشار است.

کاهش شدت ابتلا به ویروس کرونا با ماسک

 

نکاتی در خصوص زدن ماسک برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا :

  • حتما بعد از اینکه ماسک را استفاده کردید، آن را در جایی به دور از محل رفت و آمدتان (ته سطل زباله) دور بیندازید.
  • کمبود ماسک مشکلی جهانی است از این ‌رو سازمان جهانی بهداشت به مردم تاکید می‌کند تا هوشمندانه از ماسک ‌ها استفاده کنند.
  • موثرترین راه‌ها برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس کووید شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از دستمال کاغذی یا آرنج خم شده برای پوشاندن صورت در هنگام سرفه و رعایت فاصله‌ حداقل 1 متری از افرادی که سرفه یا عطسه می ‌کنند.

زدن ماسک چگونه از شدت ابتلا به ویروس کرونا می کاهد ؟

نظریه ای وجود دارد که می گوید: زدن ماسک، اندازه‌ اینوکولوم (دوز ویروس) شدت ابتلای فرد به کرونا را تعیین می‌کند. معمولا هر چه دوز ویروس بالاتر باشد، علائم زودتر ظاهر می‌شود و شدت بیماری بالاتر است. براساس این نظریه، مانیکا گاندی به کمک همکاران خود در دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو پیشنهاد می‌کند که زدن ماسک از شدت کووید-19 می‌کاهد. اگر میزان قطرات تنفسی که به بدن فرد می ‌رسد کم‌ تر باشد، یعنی فرد دوز کمتری از ویروس را دریافت کرده است. دوز پایین ویروس بدین معنی است که، حتی اگر فرد بیمار شود، احتمالا بیماری چندان شدید نخواهد بود.

توجه : به عبارت دیگر اگر فرد از ماسک استفاده کند میزان کمتری ویروس دریافت میکند در نتیجه حتی اگر به بیماری کرونا مبتلا شود، با شدت خفیف تری بیمار می شود.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}