تاثیر آب و هوا روی ویروس کرونا

تحقیقات نشان می­دهد آمار ابتلا به ویروس کرونا با افت دما و رطوبت هوا افزایش می یابد. تحقیقات جدید به شدیدتر بودن بیماری در آب و هوای سرد و خشک اشاره میکند. با شیوع بیماری کرونا بحث بر سر تأثیر آب و هوا بر روی این ویروس هم بالا گرفته است. متخصصان چینی می‌ گویند، تأثیر آب و هوا بر کرونا تأیید نشده است اما ممکن است هوا در پخش COVID-19 در سراسر جهان نقش داشته باشد. 

خیلی از موارد شیوع گسترده این بیماری در مناطقی رخ داده است که هوای سردی داشته‌اند و این مساله به گمانه‌زنی درباره کاهش احتمالی روند پیشرفت آن با گرمتر شدن هوا دامن زده است. اما تا به حال خیلی از کارشناسان نسبت به سرمایه‌گذاری بیش از حد روی تاثیرات هوای گرمتر بر این ویروس هشدار داده ‌اند. برای انجام آزمایش کرونا به صورت در منزل و غیر حضوری کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

تاثیر آب و هوا روی ویروس کرونا با توجه به گزارشات در کشورهای اروپایی :

ویروس کرونا ویروس (SARS-CoV-2) در سطح جهانی گسترش یافته و توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک بیماری همه گیر اعلام شده است. به طور قطعی مشخص نیست که آب و هوا چه تاثیری بر COVID-19 دارد اما طبق گزارش و بررسی هایی که برروی الگوهای مربوط به آب و هوای محلی همه مناطق تحت تأثیر COVID-19 در سطح جهانی انجام شد، نتایج نشان می دهد که تقریبا 85٪ موارد COVID-19 گزارش شده تا 1 مه 2020 ، که تقریبا 3 میلیون مورد گزارش شده (از حدود 29 میلیون آزمایش انجام شده) در مناطقی با دما بین 3 تا 17 درجه سانتیگراد و رطوبت مطلق بین 1 و 9 گرم در متر مکعب می باشد به همین ترتیب ، مناطق گرم و مرطوب خارج از این محدوده ها فقط حدود 15٪ یا تقریبا 0.5 میلیون مورد گزارش داده اند (از حدود 7 میلیون آزمایش انجام شده)

تاثیر آب و هوا روی ویروس کرونا

مشاهده شده است که ویروس های آنفولانزا از الگوی فصلی پیروی می کنند و SARS-Cov-1 ، (نوعی ویروس کرونا) نیز مشخص شد که توانایی زنده ماندن در دمای بالاتر را از دست می دهد. اختلافات شدیدی در دما و رطوبت بین کشورهایی که تحت تأثیر همه گیر COVID-19 قرار دارند و کشورهایی که از مقیاس مشابه شیوع فرار کرده اند ، وجود داشته است. دامنه های دما و رطوبت که به نظر می رسد با نرخ بروز کمتر گزارش شده مطابقت دارند.

ماندگاری ویروس کرونا در رطوبت و بارندگی :

مشاهدات و تحقیقات آزمایشگاهی برروی بیماران مبتلا به ویروس کرونا انجام شده که میزان تاثیر پذیری ویروس کرونا در رطوبت را مورد بررسی قرار داده است. ذرات ویروس کرونا در رطوبت های 53 درصد و دمای 23 درجه سلسیوس ماندگاری نسبتا بالایی داشته است و حتی بعد از گذشت 16 ساعت، ویروس کووید از بین نرفته بود و به همین ترتیب می توان میزان بالای گسترش این ویروس را به صورت هوابرد توضیح داد. همچنین باید بدانید که طبق تحقیقات صورت گرفته در 17 شهر چین، بین شهرهایی که رطوبت داشتند و آمار مبتلایان به ویروس کرونا ارتباط هایی وجود داشته است.

جمع بندی : از آنجا که خیلی از موارد جانبی مربوط به ویروس کرونا ثابت و قطعی شده نیست، می بایست تمام پروتکل های بهداشتی را انجام دهید و از حضور در فضاهای بسته و شلوغ بپرهیزید تا در معرض خطر ابتلا به کرونا از طریق هوای آلوده به ویروس قرار نگیرید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}