بهبودی افراد مبتلا به ویروس کرونا چقدر طول می ‌کشد؟

بهبودی افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند با توجه میزان قوی بودن سیستم ایمنی بدن فرد و بیماری های زمینه ای متفاوت است. همه ما می دانیم که افراد پس از قرار گرفتن در معرض ویروس SARS-CoV-2 ، میتوانند به بیماری کووید-19 مبتلا شوند. این ویروس در درجه اول از طریق قرار گرفتن در معرض قطرات بزاق یا ترشحات بینی فردی که به آن مبتلا شده است در هنگام عطسه یا سرفه منتقل میشود و شستن منظم و کامل دست ها در جلوگیری از انتقال بیماری موثر است و استفاده گسترده از ماسک پارچه ای نیز ممکن است کمک کند. به منظور تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا می توانید از تست کرونا استفاده کنید و در صورتی که نیاز دارید این آزمایش را در منزل انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

زمان بهبودی افراد مبتلا به ویروس کرونا

شاید این سوال برای شما به وجود آید که :

بعد از ابتلا به کرونا چه مدت طول می کشد علائم کرونا ظاهر شوند؟

دوره کمون ، مدت زمان بین قرار گرفتن در معرض ویروس یا باکتری و بروز علائم می باشد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) اظهار داشتند که علائم ابتلا به کرونا معمولا 2 تا 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شوند.

یافته های مطالعه ای در سال 2020 بر روی 181 مورد مبتلا به کرونا نشان دادند که 97.5 درصد از افرادی که علائم داشتند ، طی 11.5 روز شروع به نشان دادن علائم کردند. محققان همچنین تخمین می زنند که میانگین دوره کمون برای کرونا 5.1 روز باشد.

بهبودی افراد مبتلا به کرونا :

زمان بهبودی در وهله اول به میزان بیماری بستگی خواهد داشت. برخی از افراد به سرعت بیماری را کنار می کشند ، اما برای برخی دیگر می تواند مشکلات پایداری به جا بگذارد. سن ، جنسیت و سایر موارد بهداشتی از عوامل تاثیر گذار بر میزان خطر ابتلا به بیماری Covid-19 و مدت زمانی که طول میکشد تا بیمار رو به بهبودی برود، می باشد.

به نظر می ‌رسد افراد مبتلا به موارد خفیف در طی یک تا دو هفته بهبود می‌یابند. اما در موارد شدید، زمان لازم برای بهبودی می‌تواند شش هفته یا بیشتر طول بکشد. برخی از افراد ممکن است مشکلات جسمی و روانی طولانی ‌مدت را تجربه کنند. آن‌ها ممکن است به طور متناوب با گذشت زمان بهبود یافته و یا بدتر شوند و مشکلات مختلفی را تجربه کنند، از خستگی و مشکل در تمرکز تا اضطراب، ضعف عضلات و ادامه پیدا کردن تنگی نفس.

اکثر مبتلایان به ویروس کرونا فقط عارضه های اصلی را خواهند داشت- سرفه یا تب. ولی ممکن است درد و کوفتگی بدن، خستگی، گلو درد و سر درد را هم تجربه کنند. در مدت کمتر از یک هفته، تب باید از بین برود در حالی که سرفه ممکن است مدت بیشتری ادامه داشته باشد. این بیماری می تواند برای برخی بسیار جدی تر شود و حدود هفت تا 10 روز از زمان ابتلا بگذرد ولی فرد دچار تحول ناگهانی شود. تنفس دشوار شود و ریه ها ملتهب شوند. این به این دلیل است که اگرچه سیستم ایمنی بدن تلاش می کند مقابله کند اما در واقع واکنش بیش از حد دارد و بدن آسیب جانبی را تجربه می کند. 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}