خطر ابتلا به ویروس کرونا در افراد سیگاری

شواهد موجود نشان می دهد که شدت بیماری COVID-19 در میان افراد سیگاری بیشتر است. سیگار کشیدن عملکرد ریه را مختل می کند و بدن برای مبارزه با بیماری های تنفسی به دلیل ویروس کرونا جدید مشکل تر می کند. مصرف کنندگان دخانیات بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس از طریق دهان هنگام کشیدن سیگار یا استفاده از سایر محصولات دخانی هستند. اگر افراد سیگاری به ویروس COVID-19 مبتلا شوند ، به دلیل به خطر افتادن سلامت ریه های آنها ، خطر ابتلا به عفونت شدید بیشتر است.

نکته : شما می توانید تست کرونا را بدون نگرانی در منزل یا محل کار خود انجام دهید، به این منظور کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

سیگار کشیدن به این معنی است که انگشتان دست (و احتمالا سیگارهای آلوده) با لب‌ ها در تماس هستند که همین موضوع احتمال انتقال ویروس از دست به دهان را افزایش می‌دهد.

WHO برای محافظت از مردم در برابر پیامدهای مخرب استفاده از دخانیات در سلامت ، مقامات ملی کشور را ترغیب می کند تا توصیه ها و تعهدات خود را تحت کنوانسیون چارچوب WHO برای کنترل دخانیات ، در چارچوب پاسخ خود به بیماری همه گیر COVID-19 دنبال کنند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که تنباکو سیستم تنفسی فرد سیگاری را تضعیف می‌کند و به این ترتیب فرد در مقابل ویروس آسیب ‌پذیرتر است. این سازمان همچنین به افرادی که از قلیان استفاده می‌کنند نیز اشاره دارد و معتقد است که اشتراک قلیان که کاری معمول است می‌تواند احتمال ابتلا به ویروس را نیز بالا ببرد.

خطر ابتلا به ویروس کرونا در افراد سیگاری

کووید 19 ابتدا به ریه ها حمله میکند :

ویروس کرونا یک بیماری عفونی است که در درجه اول به ریه ها حمله می کند. استعمال دخانیات باعث اختلال در عملکرد ریه می شود و بدن را برای مقابله با بیماری کرونا و سایر بیماری ها ضعیف می کند. دخانیات همچنین عامل اصلی بیماری های غیر واگیر مانند بیماری های قلبی عروقی، سرطان، بیماری های تنفسی و دیابت است که مصرف کنندگان آن با دارا بودن بیماری های زمینه ای مذکور، به نوع شدید تر بیماری کرونا ویروس مبتلا خواهند شد. تحقیقات موجود نشان می دهد که مصرف کنندگان دخانیات در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید و همچنین مرگ قرار دارند.

نیکوتین مانعی برای ورود ویروس کرونا به بدن است؟

محققان فرانسوی انستیتو نوروبیولوژیک "ژان پیر شانژو" حدس می ‌زنند که چسب نیکوتین می ‌تواند از آلوده شدن به ویروس‌ های خطرناک جلوگیری کند. در تحقیقی که انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که از میان ۵۰۰ بیمار کووید ۱۹، ۳۵۰ تن از آنان در بیمارستان بستری شده و ۱۵۰ تن دیگر نشانه‌های خفیف بیماری را داشته‌اند، تنها پنج درصد از این افراد سیگاری بوده ‌اند. اما اینکه آیا حق با محققان در حال حاضر تمامی پزشکان در این مورد توافق دارند که استعمال دخانیات یکی از موارد ریسک ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است. 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}