آسم چیست ؟ چرا داشتن آسم خطر ابتلا به کرونا را زیاد میکند؟

افراد مبتلا به آسم متوسط ​​تا شدید ممکن است در معرض خطر بیشتری از COVID-19 قرار بگیرند و بسیار بیمار شوند. COVID-19 می تواند بینی ، گلو ، ریه ها (دستگاه تنفسی) شما را تحت تأثیر قرار دهد. در حال حاضر هیچ درمان پیشگیرانه یا واکسنی برای COVID-19 وجود ندارد. بهترین راه پیشگیری از بیماری اجتناب از قرار گرفتن در معرض ویروس (SARS-CoV-2) عامل COVID-19 است. به گفته متخصصان، هر گونه بیماری تنفسی، شامل کرونا، باعث عود کردن آسم می‌شود.  افراد مبتلا به آسم، به خصوص نوع حاد آن، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های شدید ناشی از ویروس ‌های تنفسی قرار می ‌گیرند. برای انجام تست کرونا در منزل برروی لینک کلیک کنید.

خطر ابتلا به کرونا با داشتن آسم

آسم چیست ؟

آسم بیماری مزمن راه های هوایی است. در فرد مبتلا به آسم، دیواره های داخلی راه های هوایی، که به نام برونش شناخته می شوند، به برخی از موادی که فرد استنشاق می کند بسیار حساس می شوند و دچار تورم و التهاب می شوند. لوله های برونشی بیماران مبتلا به آسم منقبض می شود. از آنجایی كه انجام عمل دم و بازدم از میان این لوله های باریک مشكل می باشد، بیماران مبتلا به آسم دچار علائم تنگی نفس ، خس خس سینه و احساس فشار در قفسه سینه می شوند. به علاوه در این افراد خلط چسبناک هم تولید می گردد كه با سرفه بالا می آیید و یا در فرد احساس گرفتگی سینه ایجاد می كند.

انواع آسم براساس علائم :

آسم متناوب خفیف (mild intermittent): علائم روزانه، کمتر یا برابر دو بار در هفته و علائم شبانه، کمتر یا برابر با دوبار در ماه
آسم پایدار خفیف (mild persistent): علائم روزانه، بیشتر از دوبار در هفته و کمتر از یک بار در روز و علائم شبانه بیشتر از دو شب در ماه
آسم پایدار متوسط (moderate persistent): علائم روزانه هر روز و علائم شبانه بیش از یک شب درهفته
آسم پایدار شدید (severe persistent): علائم مداوم روزانه و علائم شبانه مکرر
آسم پایدار بسیار شدید (very severe): پاسخ ندادن به حداکثر دوز کورتیکواستروئید استنشاقی

خطر ابتلا به کرونا با داشتن بیماری آسم :

ریه‌ های افرادی که به آسم مبتلا هستند، صدمه دیده ‌است. در موارد حمله آسم غشاء مخاطی ریه‌های فرد ملتهب و راه ‌های تنفس او تنگ می‌شود. این امر فرایند بازدم را تحت تأثیر قرار می‌هد، به طوری که فرد مبتلا به آسم برای انجام این کار به نیروی به مراتب بیشتری در مقایسه با فردی سالم نیاز دارد.

ارتباط بین بیماری آسم با ویروس کرونا :

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ارتباط بین بیماری آسم و کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند. براساس داده ‌های پزشکی بیش از 1500 فرد مبتلا به کرونا را بررسی کردند؛ ۱۴ درصد از این تعداد به بیماری آسم نیز مبتلا بودند. پژوهشگران با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، جنسیت، نژاد و فاکتورهای خطرآفرین بیماری آسم مانند مصرف سیگار و چاقی به این نتیجه رسیدند که تفاوت قابل توجهی بین علائم مبتلایان به آسم که دچار بیماری کرونا شدند و دیگر مبتلایان بیماری ویروس کرونا که در بیمارستان بستری بودند، وجود نداشت.

البته به طور کلی افرادی که دارای بیماری آسم هستند در صورت ابتلا به بیماری­‌ های تنفسی بیشتر در معرض خطر قرار دارند و به­‌ گفته‌­ برخی از متخصصین، افراد دچار آسم باید بیشتر از دیگران جوانب احتیاط را رعایت نمایند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}