بارداری و ابتلا به COVID-19 چه خطراتی دارد؟

اگر باردار هستید ، اخیراً نوزادی را به دنیا آورده اید یا نوزاد خود را شیر می دهید احتمالا نگران تأثیر ویروس کرونا بر روی خود و کودک تان هستید.

بارداری و ابتلا به COVID-19 چه خطراتی دارد؟

خطرات ویروس کرونا در دوران بارداری

خطر کلی COVID-19 در زنان باردار کم است. با این حال ، بارداری خطر ابتلا به بیماری شدید و مرگ را با COVID-19 افزایش می دهد. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها ، زنان بارداری که COVID-19 دارند بیشتر از زنان باردار به احتمال زیاد دچار عوارض تنفسی نیاز به مراقبت های ویژه می شوند. زنان باردار نیز به احتمال زیاد روی دستگاه تنفس قرار می گیرند.

بعلاوه ، به نظر می رسد زنان بارداری که سیاه پوست یا اسپانیایی تبار هستند به طور نامتناسبی تحت تأثیر عفونت با ویروس COVID-19 قرار می گیرند. زنان بارداری که بیماری های زمینه ای مانند دیابت دارند ، ممکن است به دلیل COVID-19 حتی در معرض خطر بیشتری از بیماری شدید باشند.

برخی تحقیقات نشان می دهد زنان باردار مبتلا به COVID-19 نیز به احتمال زیاد زایمان زودرس و زایمان سزارین دارند و نوزادان آنها نیز به احتمال زیاد در یک بخش نوزادان بستری می شوند.

اگر علائم COVID-19 دارید یا در معرض فرد مبتلا به COVID-19 هستید ، فوراً با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید. در صورت موجود بودن تجهیزات آزمایش ، توصیه می شود از نظر ویروسی که عامل COVID-19 است ، آزمایش شوید. قبل از موعد با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید تا در مورد علائم و قرار گرفتن در معرض احتمالی قبل از مراجعه به ملاقات به او بگویید.

اگر COVID-19 دارید و باردار هستید ، درمان شما با هدف تسکین علائم انجام می شود و ممکن است شامل دریافت مایعات و استراحت کافی و همچنین استفاده از دارو برای کاهش تب ، تسکین درد یا کاهش سرفه باشد. اگر خیلی بیمار هستید ، ممکن است لازم باشد در بیمارستان تحت معالجه قرار بگیرید.

تأثیر ویروس کووید در مراقبت های دوران بارداری

تلاش های جامعه برای کنترل شیوع ویروس COVID-19 ممکن است بر دسترسی شما به مراقبت های معمول قبل از تولد تأثیر بگذارد. با مراقب بهداشتی خود در مورد اقدامات احتیاطی که برای محافظت از شما در هنگام ملاقات ها انجام می شود یا اینکه مراقبت های دوران بارداری مجازی گزینه ای برای شما است صحبت کنید. س ifال کنید آیا ابزاری وجود دارد که برای شما مفید باشد مانند دستگاه فشار خون. برای استفاده بیشتر از هرگونه بازدید مجازی ، لیستی از سوالات را پیش از موعد تهیه کرده و یادداشت های مفصلی را یادداشت کنید. همچنین ، در مورد گزینه های خود برای کلاس های آنلاین زایمان تحقیق کنید.

اگر در دوران بارداری شرایط خطرناک خاصی دارید ، ممکن است ویزیت مجازی یک گزینه نباشد. از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد چگونگی تأثیر مراقبت های خود بپرسید

توصیه هایی در هنگام زایمان 

اگر هنگام نزدیک شدن به پایان بارداری سالم باشید ، برخی از جنبه های زایمان و زایمان ممکن است به روال معمول پیش برود. اما آماده باشید تا انعطاف پذیر باشید.

اگر شما برای القای زایمان یا سزارین برنامه ریزی شده اید ، ممکن است شما و فرد حامی شما 24 تا 48 ساعت قبل از ورود به بیمارستان از نظر علائم COVID-19 غربالگری کنید. ممکن است قبل از ورود به واحد زایمان مجدداً غربال شوید. اگر علائم یا ویروسی دارید که باعث COVID-19 می شود ، ممکن است القاtion یا سزارین شما مجدداً برنامه ریزی شود.

اگر COVID-19 دارید یا به دلیل علائم منتظر نتیجه آزمایش هستید ، توصیه می شود هنگام بستری شدن در بیمارستان پس از زایمان ، از ماسک صورت پارچه ای استفاده کنید و هنگام مراقبت از نوزاد خود دست تمیز داشته باشید. نگه داشتن تخت نوزاد تازه متولد شده در کنار تخت خود در حالی که در بیمارستان هستید مشکلی نیست ، اما همچنین توصیه می شود که در صورت امکان فاصله معقولی از کودک خود داشته باشید. وقتی این مراحل انجام می شود ، خطر ابتلا نوزاد تازه متولد شده به ویروس COVID-19 کم است.

با این حال ، اگر به شدت به بیماری COVID-19 مبتلا هستید ، ممکن است لازم باشد به طور موقت از نوزاد خود جدا شوید.

واکسن COVID-19 در دوران بارداری و شیردهی

در حال حاضر ، هیچ تحقیقی در مورد ایمنی واکسن COVID-19 در زنان باردار یا شیرده وجود ندارد. با این حال ، اگر باردار هستید و یا به نوزاد خود شیر میدهید و عضوی از گروهی هستید که واکسن COVID-19 را دریافت می کنید ، می توانید در انتخاب واکسن و در مورد خطرات و مزایای آن با ارائه دهنده خدمات بهداشتی و پزشک خود صحبت کنید.

بخاطر داشته باشید که واکسن های mRNA COVID-19 دی ان ای شما را تغییر نمی دهند یا باعث تغییرات ژنتیکی نمی شوند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}