علل مرگ و میر با ابتلا به ویروس کرونا

طبق محاسبات 1.4% از افراد مبتلا به کرونا در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند درحالی­که 98.6% بهبود پیدا کرده اند. در 89% از موارد زیر 65 سال، فردی که جان خود را از دست داده یک یا چند بیماری زمینه ای داشته است. در این مقاله به بررسی علت هایی که منجر به مرگ در اثر ابتلا به کرونا می شود، می پردازیم.

توجه : شما می توانید تست کرونا را به صورت در منزل از طریق لینک تست کرونا در منزل انجام دهید. (کافیست کلیک کنید)

علت های مرگ و میر در ابتلا به کرونا :

ویروس کرونا تغییراتی پیدا کرده و شکی در آن نیست که تغییر آنتی ژنیکی یافته است. افزایش قدرت سرایت پذیری بیماری کرونا از دیگر تغییرات این ویروس در چند ماه گذشته است، قدرت انتشار این بیماری نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است. الگوی انتقال این بیماری نیز عوض شده است؛ این ویروس پیش از این، در فضای خارج از خانه قدرت انتقال بیشتری داشت اما اکنون در فضای خانه نیز به سرعت منتشر می‌شود.

برخی بیماری ‌ها می ‌توانند روی یکدیگر تاثیر داشته باشند و یکدیگر را تشدید کنند. به تازگی محققان پی برده اند که بیماری لثه می‌تواند باعث مرگبار شدن کووید ۱۹ در بیماران شود. کسانی که بیماری لثه دارند، سطح یک نوع خاصی از پروتئین در خونشان بالا بوده و در صورت ابتلا به ویروس کرونا علائم بسیار شدیدی از خود نشان خواهند داد و برای زنده ماندن باید حتماً زیر دستگاه تنفس مصنوعی قرار بگیرند همچنین میزان مرگ و میر این افراد نسبت به بیماران دیگر مبتلا به کووید ۱۹ بیشتر است.

به طور کلی داشتن بیماری های زمینه ای مانند دیابت، بیماری قلبی و تنفسی و ... یکی علت های مرگ و میر با ابتلا به کرونا می باشد.

علل مرگ و میر با ابتلا به ویروس کرونا

رعایت فاصله مهم ترین راه پیشگیری از کرونا :

راه انتقال این بیماری همچون سایر ویروس‌های تنفسی به صورت فرد به فرد است و فرد آلوده با عطسه و یا سرفه کردن یا نفس کشیدن می‌تواند تعدادی ویروس را به صورت قطرات به اطراف پرتاب کند. این ویروس در فاصله ۱.۸ متری رسوب می‌کند و شرایط انتقال این است که فرد در فاصله کمتر از یک متر باشد. از دیگر راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا :

شستشوی مداوم دست ها

ضدعفونی کردن سطوح مختلف در خانه

استفاده از ماسک در مکان های عمومی

استفاده مرتب از سبزیجات و میوه ها

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}