راه های درمان سرفه های خشک در اثر کرونا / راه رهایی از سرفه

ویروس کرونا (COVID-19) به نظر ترسناک است ، به ویژه کسانی که دارای بیماری زمینه ای هستند. در این مقاله به راه های درمان و بهتر شدن سرفه به خصوص سرفه های خشکی که حاصل از ویروس کرونا می باشد، می پردازیم. سرفه خشک یکی از علائم ویروس کرونا است و باید بدانید که سرفه بخشی از سیستم دفاعی و ایمنی طبیعی میباشد و در شرایطی که سرفه های مرطوب همراه با خلط داشتید بهتر است خلط با سرفه بیرون ریخته شود وگرنه ممکن است به قسمت‌­ های پایین­تر ریه برود و منجر به عفونت ­‌های جدی از جمله ذات ­‌الریه شود. 

توجه : به منظور تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا می توانید از تست کرونا استفاده کنید و در صورتی که نیاز دارید این آزمایش را در منزل انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

راه های درمان سرفه های خشک در اثر کرونا

چه بیماری هایی منجر به سرفه می شوند ؟

آسم، سرماخوردگی و آنفلوآنزا جدیدا عفونت کرونا، بیماری ‌هایی هستند که با سرفه‌ های خشک همراه هستند که برای فرد بیمار بسیار آزاردهنده است و می‌تواند در او سبب بروز زخم در گلو و مجاری تنفسی شود.

نکاتی در خصوص رهایی از سرفه :

باید بدانید که هیچ راه سریعی برای خلاص شدن از شر سرفه وجود ندارد. معمولا بعد از این­که سیستم ایمنی مشکلی را که باعث بروز سرفه شده است شکست دهد، سرفه برطرف می­‌شود.

ساده و کم­‌ هزینه­‌ترین راه تسکین سرفه استراحت کردن و نوشیدن مایعات می باشد.

اغلب نیازی به مصرف دارو برای درمان سرفه نیست مگر این­که سرفه آن­قدر شدید باشد که نتوانید بخوابید. شاید این داروها به توقف سرفه کمک کند ولی علت بروز آن را درمان نمی‌­کند. اگر از داروهای بدون نسخه استفاده می­‌کنید، با پزشک تماس بگیرید تا از دوز مناسب آن مطمئن شوید و بدانید خطری برایتان ندارد.

راه های درمان سرفه های خشک حاصل از ویروس کرونا :

  • در طول روز نوشیدنی بنوشید. این نه تنها باعث می شود گلو رطوبت داشته باشد و به هیدراته ماندن بدن نیز کمک می کند.
  • نوشیدنی های گرم مانند چای یا آبغوره بنوشید. اینها باعث گرم شدن مجاری تنفسی می شوند ، بدن شما را هیدراته نگه می دارد و هر نوع مخاطی را که در گلو و مجرای هوایی فوقانی دارید ، از بین می برد.
  • یک قاشق چایخوری عسل را در چای داغ یا آب گرم امتحان کنید. کمی عسل تمایل به تسکین گلو درد دارد. با این حال ، کودکان زیر 1 سال نباید عسل را امتحان کنند.
  • در بخار نفس بکشید. از دوش آب گرم ، مرطوب کننده هوا ، بخار ساز یا سایر وسایل تولید بخار استفاده کنید. گلودرد را تسکین می دهد و مجاری تنفسی شما را باز می کند و نفس کشیدن را آسان می کند.
  • آب نمک غرغره کنید. آب نمک به گلودرد آنها کمک می کند. از 1 قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب گرم استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که آن را تف کرده و بعد از آن سینک را ضد عفونی کنید.
  • یک غذای منجمد بخورید زیرا سردی ممکن است باعث بی حسی درد و تسکین گلو در صورت بروز درد در اثر سرفه شود.
  • داروی سرفه را امتحان کنید. اگر سرفه مرطوب همراه با مخاط زیاد دارید ، می خواهید از خلط آور استفاده کنید تا مخاط خارج شود. اگر سرفه خشک دارید ، سرکوب کننده سرفه همان چیزی است که می خواهید. 
  • برای درد گلو ، از پزشک خود بخواهید مسکنی برایتان تجویز کند تا درصورت دردناک شدن گلو از مسکن استفاده کنید.

درمان‌ خانگی سرفه خشک :

خوردن یک قاشق عسل : عسل نسبت به داروهای بدون نسخه سرفه تاثیر بیشتری دارد. عسل یک مسکن طبیعی با چسبندگی بالاست که سطح غشای مخاطی تحریک ‌شده را می‌پوشاند و تسکین می ‌دهد.

بخور کردن : بخور کردن به ‌خوبی و به ‌سرعت مخاط و خلط را از بین می ‌برد. برای افزایش تاثیر بخار می‌توانید از روغن‌ های مختلفی استفاده کنید که اثرات درمانی بخار را افزایش می ‌دهند. 

خوردن دمنوش هایی چون چای آویشن : آویشن خاصیت ضد میکروبی دارد و باعث نرم‌شدن عضلات نای و نایژه می‌شود و مجاری تنفسی را باز می‌کند، که در نهایت میزان سرفه‌ ها کاهش می ‌یابد و بیمار احساس آسودگی بیشتری می‌کند.

نوشیدن آب : نوشیدن آب زیاد و هیدراته نگه داشتن بدن می تواند تا حد زیادی از بروز سرفه خشک و ابتلا به آن جلوگیری کند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}