انتقال کرونا از طریق چشم

چشم ما ممکن است نقش مهمی در انتقال و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که تعداد زیادی از کشورها را تهدید می ‌کند، داشته باشد. اگر فرد آلوده سرفه یا عطسه کند و قطرات مسری به بینی یا دهان شما وارد شود، می توانید COVID-19 را بگیرید. اما اگر ویروس در چشم شما بنشیند ، می توانید بیمار شوید؟

توجه : شما می توانید آزمایش کرونا را به صورت در منزل از طریق لینک تست کرونا در منزل انجام دهید. (کافیست کلیک کنید)

جوزف فیر ، یکی از مشارکت کنندگان NBC News هنگامی که به دلیل ابتلا به COVID-19 به شدت بیمار شد این نگرانی را مطرح کرد. وی گفت که با هواپیمای شلوغی پرواز کرده است که مهمانداران ماسک نداشته اند درحالی که او ماسک و دستکش به دست داشت ، اما هیچ محافظتی برای چشم خود نداشته. اطلاعات زیادی در مورد ویروس کرونا ، SARS-CoV-2 ناشناخته باقی مانده است که محققان هنوز در تلاشند تا مشخص کنند آیا عفونت واقعا از طریق چشم اتفاق می افتد.

مخاط چشم یکی از راه ‌های ورود ویروس به بدن انسان است، اما دقیقا نمی‌دانیم چند درصد افرادی که مبتلا شده‌اند از طریق چشم آلوده‌ شده ‌اند، با این‌وجود احتمال داده می‌شود که درصد بسیار ناچیزی بوده و کماکان راه اصلی انتقال ویروس دهان و بینی است. ولی اگر کسی بخواهد درصد ابتلا به ویروس را به صفر برساند باید مراقبت انتقال ویروس از طریق مخاط چشم هم باشد و در این زمینه می‌توان از عینک و شیلدهای پلاستیکی برای محافظت استفاده کرد.

باید بدانید که :  اگر قطرات عطسه ای به سمت شما بیاید ، این قطرات از چشم شما به بینی شما میروند." چشم شما از طریق مجرای اشکی به بینی شما متصل است.اگر از آلرژی رنج می برید و آبریزش چشم دارید ، آبریزش بینی نیز خواهید داشت. یا اگر قطره ای را در چشم خود میریزید ، آن را در پشت گلوی خود مزه خواهید کرد. انتقال آنفولانزا و ویروس های دیگر به این روش غیرعادی نیست. شما می توانید از طریق چشم نیز عفونت های تنفسی را دریافت کنید."

انتقال کرونا از طریق چشم

این نکته را فراموش نکنید که :

 وقتی افراد شیلد داشته باشند دستشان را به چشم نمی ‌زنند و از این‌جهت ممکن است به کاهش سرایت ویروس کمک کند، اما توجه کنید در اطراف عینک فضاهایی وجود دارد که هوای آلوده می‌ تواند از آن قسمت‌ها با چشم شما تماس پیدا کند. بنابراین عینک محافظ یا شیلد فقط می‌تواند تا حدی در برابر انتقال ویروس از طریق سرفه و عطسه محافظت کند، اما اگر ویروس در فضا باشد عینک محافظ یا شیلد کمک خاصی به جلوگیری از ورود آن به مخاط چشم افراد نمی‌کند.

تاثیر استفاده از شیلد یا عینک در کاهش ابتلا به کرونا :

همانطور که افراد برای مقابله با کرونا و جلوگیری از ورود این ویروس به دهان و بینی از ماسک استفاده می ‌کنند، بهتر است با استفاده از عینک و یا تلق ‌های محافظ چشم (شیلد) مانع ورود ویروس کووید ۱۹ به بدن خود شوند. نوع عینک مهم نیست و افراد حتی می ‌توانند از طلق و یا فیس شیلد استفاده کنند، اما آن چیزی از اهمیت برخوردار است، بزرگی عینک است چرا که باید فضای زیادی توسط آن محافظت شود و باید بدانید که ویروس کرونا نه تنها از طریق تماس مستقیم دست آلوده با چشم وارد بدن می ‌شود، بلکه به سبب اینکه این ویروس در هوا پخش است و تا چند ساعت هم باقی می ‌ماند، از طریق قرار گرفتن چشم بدون محافظ در فضای آلوده هم افراد را مبتلا می ‌کند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}