انتقال کرونا از طریق رابطه جنسی

در تماس نزدیک بودن با یک فرد آلوده می تواند شما را در معرض ویروس کرونا قرار دهد که باعث بیماری ویروس کرونا می شود (COVID-19) خواه فعالیت جنسی داشته باشید یا نه. کرونا از طریق قطرات تنفسی هنگام سرفه، عطسه یا حرف زدن فرد مبتلا انتقال می یابد. این قطرات می­ تواند توسط شخص نزدیک تنفس شود یا روی بینی و دهان او قرار بگیرد. تماس با بزاق شخص بیمار از طریق بوسیدن یا هرگونه رابطه­ ی جنسی دیگر، شما را در معرض ابتلا به ویروس قرار می­ دهد.

توجه : شما می توانید آزمایش کرونا را به صورت در منزل از طریق لینک تست کرونا در منزل انجام دهید. (کافیست کلیک کنید)

انتقال کرونا از طریق رابطه جنسی

همچنین ممکن است قطرات تنفسی فرد مبتلا به کرونا به پوست و وسایل شخصی او  سرایت کند. تلاش برای یافتن واکسن کرونا همچنان ادامه دارد، اما فعلا هنوز واکسنی به تولید انبوه نرسیده است. شریک جنسی به ­واسطه­ لمس این سطوح و دست زدن به دهان، بینی یا چشم به ویروس مبتلا می­ شود. به­ علاوه ویروس کووید 19 از طریق تماس با مدفوع هم منتقل می­ شود.

ويروس كرونا از طریق لمس اشیا و همچنین قطره‌ های تنفسی منتقل می‌شود. قطره‌ های میکروسکوپی تنفسی از طریق سرفه، عطسه یا گفت‌وگو، با ترشحات تنفسی بیمار خارج می‌شوند و در صورت تماس مستقیم با غشاهای مخاطی باعث آلودگی دیگران می‌ شوند. 

بنابراین احتمال انتقال ویروس در رابطه جنسی، صرف نظر از این که چه عملی انجام می‌شود، فقط به دلیل تماس بدنی با شریک زندگی وجود دارد؛ حتی اگر این نزدیکی تنها نوازش یکدیگر باشد.

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس COVID-19 از طریق مایع منی یا واژن وجود ندارد ، اما ویروس در مایع منی افرادی که ویروس دارند یا در حال بهبود هستند ، شناسایی شده است. برای تعیین اینکه آیا ویروس COVID-19 می تواند از راه جنسی منتقل شود ، تحقیقات بیشتری لازم است.

از آنجا که برخی از افراد مبتلا به COVID-19 هیچ علامتی ندارند ، در صورت شیوع ویروس COVID-19 در جامعه مهم است که بین خود و دیگران فاصله داشته باشید. این شامل اجتناب از تماس جنسی با کسی است که با شما زندگی نمی کند. اگر شما یا همسرتان احساس خوبی ندارید یا فکر می کنید ممکن است مبتلا به COVID-19 باشید تا زمانی که هر دو حالتان بهتر نشود ، یکدیگر را نبوسید یا رابطه برقرار نکنید. همچنین ، اگر به دلیل یک بیماری مزمن موجود ، شما یا همسرتان در معرض خطر بیشتری از بیماری جدی با COVID-19 هستید ، ممکن است بخواهید از رابطه جنسی اجتناب کنید.

برای کاهش خطر ابتلا به کرونا موارد زیر را رعایت کنید :

  • از داشتن رابطه با کسانی که علائمی از ویروس کرونا دارند پرهیز کنید.
  • از بوسیدن فردی که علائم کرونا دارند، بپرهیزید.
  • تعداد شریک­ های جنسی خود را به حداقل برسانید.
  • برای تمیز کردن منطقه ­ای که در آن رابطه برقرار کردید از الکل و صابون استفاده نمایید.
  • هنگام برقراری رابطه­ دهانی و مقعدی از کاندوم استفاده نمایید.
  • از رفتارهای جنسی که خطر انتقال دهانی مقعدی دارد یا شامل منی و ادرار می­ شود، پرهیز کنید.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}