برای مقابله با آنفولانزا چه غذاهایی بخوریم؟

آنفولانزا نوعی ویروس است که باعث عفونت در دستگاه تنفسی می ‌شود. این بیماری واگیردار، یکی از آن بیماری‌هایی است که انواع مختلفی دارد و تاکنون سه نوع تیپ آ، ب و ث از آن شناخته شده است. علائم بیماری می‌ تواند خفیف و حتی حاد باشد. داشتن تغذیه مناسب و خوردن غذاهایی که به ما در مقابله با آنفولانزا کمک میکند، طول بیماری ما را کاهش داده و راحت تر می توانیم از پس این بیماری برآییم.

توجه : به منظور تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا می توانید از تست کرونا استفاده کنید و در صورتی که نیاز دارید این آزمایش را در منزل انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

از آنجایی ‌که ویروس آنفولانزا در هوا و از انسانی به انسان دیگر منتقل می‌شود، در فصل زمستان حضور در فضاهای سربسته و عمومی ممکن است خطر ابتلا به آنفولانزا را افزایش دهد. همچنین احتمال ابتلای افرادی که سیستم ایمنی ضعیف ‌تری دارند به آنفولانزا بیشتر است. اما از آنجایی‌ که با شروع فصل سرما، شیوع بیماری‌ های سرماخوردگی و حساسیت ‌های زمستانی هم افزایش پیدا می ‌کند، تشخیص آنکه بفهمیم به آنفولانزا مبتلا هستیم یا سرماخوردگی، کمی سخت خواهد بود.

علائم بیماری آنفولانزا :

  • گلودرد
  • آبریزش بینی
  • تحریک و آبریزش چشم
  • گرفتگی بینی
  • درد ماهیچه
  • خستگی
  • گرفتگی صدا
  • سردرد
  • گوش ‌درد

برای مقابله با آنفولانزا چه غذاهایی بخوریم

خوردن غذاهای سالم و خوشمزه ای که به شما در روند مقابله با آنفولانزا کمک می کند عبارتند از :

ساندویچ بوقلمون

این ماده پروتئین بدون چربی دارد که بخشی اصلی در یک رژیم غذایی سالم است. غذا خوردن به شما انرژی می دهد تا با بیماری مقابله کند.

سوپ مرغ

مرغ خرد شده آهن و پروتئین بدن شما را تأمین می کند و همچنین از هویج ، گیاهان و کرفس مواد مغذی دریافت خواهید کرد.

آب سبزیجات

از آنجا که ممکن است در حین بهبودی از آنفلوانزا تمایل به تهیه و خوردن سالاد نداشته باشید ، به جای آن یک لیوان آب سبزیجات کم سدیم امتحان کنید. شما در آنتی اکسیدان هایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بدن را در برابر میکروب ها تقویت می کند، نیاز دارید.

استفاده از سیر خام در حین غذا و درون غذا 

با این که سیر دهان را می ‌سوزاند اما باید بدانید که سوپر استار مواد غذایی ضد آنفلوانزا است. به خاطر این که حاوی ترکیباتی مثل الیسین می‌ باشد. این ترکیبات دمار از روزگار ویروس ‌ها در می ‌آورند و شما را از گزند آن ‌ها در امان می ‌دارند.

زنجبیل

غذاها یا نوشیدنی های تهیه شده از زنجبیل ممکن است به تسکین مشکلات معده مرتبط با آنفلوآنزا کمک کنند. پژوهش ها نشان داده اند که زنجبیل از خواص ضد التهاب برخوردار است و در مقابله با حالت تهوع موثر عمل می کند، اگرچه بیشتر مطالعات در این زمینه درباره بیماری حرکت یا بارداری و نه آنفلوآنزا انجام شده اند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}