تاثیر گروه خونی در ابتلا به کرونا

طبق مطالعات انجام شده، شواهد فزاینده ای نشان می دهد که ممکن است بین گروه خونی فرد و خطر ابتلا به ویروس Covid-19 ارتباط وجود داشته باشد و این مطالعات نشان می دهد که یک گروه خونی به خصوص ممکن است مرتبط باشد به خطر کمتری در ابتلا به کرونا. در صورتی که می خواهید از ابتلا به ویروس کرونا مطمئن شوید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید. تست کرونا در آزمایشگاه مندل با بالاترین کیفیت انجام می شود شما برای دریافت مشاوره نیز می توانید با شماره 88198077-021 تماس حاصل فرمایید.

تاثیر گروه خونی در ابتلا به کرونا

کدام گروه خونی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند؟

نتایج پژوهش جدید دانشمندان نروژی و آلمانی اکنون ارتباط میان برخی از گروه‌های خونی و تشدید نارسایی‌ های تنفسی در روند رشد بیماری ناشی از  ویروس کرونا در بدن را نشان می‌دهد. گروه پژوهشگران به سرپرستی تام کارلسن از بیمارستان دانشگاه اسلو در نروژ و آندره فرانکه، از دانشگاه کیل در آلمان نمونه خون ۱۶۱۰ بیمار بدحال را که به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ در اوج این بیماری همه گیر در ۷ کلینیک اسپانیا و ایتالیا بستری بودند، بررسی و مقایسه کردند. 

این کارشناسان مولکول ‌های DNA بیماران را نیز که از نقاط مختلقی بودند استخراج و مورد بررسی و پژوهش قرار دادند. سپس خصوصیات ژنتیکی یافته شده در نمونه‌های خون این بیماران با خون ۲۲۰۵ نفر از افراد سالم اهداکننده خون از هر دو کشور مقایسه شدند. محققان دریافتند که افراد دارای گروه خونی A + بیشتر در معرض خطر نارسایی تنفسی ناشی از بیماری کووید ۱۹ هستند. 

بررسی دیگر بر روی ۹۵ بیمار وخیم مبتلا به کووید- ۱۹ در کانادا نشان داد که بیماران با گروه خونی A یا AB به‌ احتمال‌ زیاد به ونتیلاتور (تهویه مکانیکی) نیاز خواهند داشت و این نشان می‌دهد که بیماری کووید- ۱۹ به میزان بیشتری به ریه آنان آسیب می‌رساند.

نتایج بررسی نشان داد، بیمارانی با گروه خونی A و AB به دلیل نارسایی کلیه به دیالیز نیاز داشتند. محققان گفتند: بیماران مبتلا به corona با گروه خونی A و AB ممکن است نسبت به افراد گروه خونی نوع O یا B خطر ابتلا به اختلال عملکرد یا نارسایی اعضای بدن را بیشتر تجربه کنند.

کدام گروه خونی کمتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند؟

طبق مطالعه برروی 750.000 فرد، افراد دارای گروه خونی O تقریبا 20٪ کمتر به کووید 19 مبتلا میشوند.داده های اولیه یک مطالعه جدید نشان می دهد که داشتن یک گروه خونی خاص می تواند فرد را در برابر ابتلا به ویروس کرونا محافظت کند.محققان شرکت ژنتیک 23andMe یافتند که افراد دارای گروه خونی O تا 18 درصد کمتر به ویروس کرونا مبتلا می شوند. بعلاوه ، كسانی كه گروه خونی O داشتند و در معرض ویروس کرونا قرار گرفتند.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}