بررسی آنتی بادی هایی که با ویروس کرونا مبارزه میکنند !

در هنگام حمله ویروس کرونا دقیقا چه اتفاقی در داخل بدن شما می افتد؟ و این چه ارتباطی با آنتی بادی دارد؟ ویروس های تنفسی مانند SARS-CoV-2 که باعث COVID-19 می شود ، اغلب از طریق سرفه ، عطسه ، صحبت یا حتی تنفس منتشر می شوند. ذرات ویروسی پس از ورود به بدن شما ، به سلول ها حمله کرده و میلیون ها نسخه از خود را ایجاد می کنند. سلول های ایمنی (گلبول های سفید) در جریان خون شما گشت می زنند و بدنبال مواد خارجی شناخته شده به عنوان آنتی ژن ها هستند که می تواند شامل ویروس ها ، باکتری ها یا مواد شیمیایی باشد. هنگامی که یک آنتی ژن شناسایی می شود ، سلول های ایمنی بدن شما زنگ هشدار را به صدا در می آورند.

وقتش است سیستم ایمنی بدن پاسخی برای حمله به مهاجم خارجی ایجاد می کند ، که اغلب منجر به تب ، بدن درد و تولید آنتی بادی ها می شود، شما متوجه آن می شوید. آنتی بادی IgM در ابتدا مونتاژ می شود زیرا بدن به طور فعال با عفونت مبارزه می کند. سپس آنتی بادی IgG ، پس از عفونت حاد ایجاد می شود. آنتی بادی IgG توانایی تأمین ایمنی طولانی مدت در برابر ویروس را دارد. آنتی بادی در خون شما گردش می کند و بدنبال آنتی ژن هایی است که آنها را تشخیص می دهد. وقتی یک آنتی ژن آشنا لکه دار شد ، آنتی بادی ها می توانند از ورود یا آسیب رساندن آن به سلول های شما جلوگیری کنند. 

توجه : کاربر گرامی برای انجام آزمایش کرونا نیازی به مراجعه حضوری به مراکز مختلف و آزمایشگاه ندارید تنها کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

مبارزه آنتی بادی ها با ویروس کرونا

جزئی از آنتی بادی که در درمان کرونا بسیار نقش دارد :

دانشمندان کوچکترین مولکول بیولوژیکی در حال حاضر استخراج کرده اند که به طور کامل و اختصاصی ویروس SARS-CoV-2 (دلیل ایجاد کرونا) را خنثی می کند. این جزء آنتی بادی که 10 برابر کوچکتر از یک آنتی بادی کامل است برای ساخت نوعی دارو با نام Ab8 برای استفاده بالقوه به عنوان یک داروی درمانی و پیشگیری کننده در برابر ویروس کرونا مورد استفاده قرار گرفته است.

آزمایش آنتی بادی کرونا چیست؟

نام دیگر این تست کرونا، آزمایش سرولوژی نیز می باشد. این آزمایش در جستجوی مواد خاصی به نام آنتی بادی ها در خون شما می باشد. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید-19 آنتی بادی ها را تولید میکند. زمانی که شما واکسن میزنید نیز همین اتفاق میفتد مثلا هنگام تزریق یک دوز واکسن آنفولانزا  نیز بدن شما آنتی بادی تولید میکند. با تولید آنتی بادی بدن شما در برابر یک ویروس ایمنی ( مصونیت ) پیدا می کند. باید بدانید که حدود 4 هفته طول می کشد تا بدن شما آنتی بادی های IgM را تولید کند. اما دانشمندان مطمئن نیستند چقدر طول خواهد کشید تا این اتفاق در مورد کرونا رخ دهد. برای فهمیدن این موضوع آزمایشات بیشتری لازم است.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}