آزمایش آنتی بادی کرونا چگونه میتواند مفید باشد؟

آزمایش آنتی بادی کرونا شامل غربالگری یک نمونه از خون برای مولکولهای ریز به نام آنتی بادی هایی است که "یاد گرفته اند" به یک پاتوژن خاص مانند ویروس پاسخ دهند. آنتی بادی ها می توانند ویروس های خاص را از طریق قرار گرفتن در معرض شناسایی و با آنها مقابله کنند.

این بدان معناست که اگر پزشک آنتی بادی هایی پیدا کند که به ویروس خاصی در خون فرد پاسخ می دهند ، می توانند تأیید کنند که فرد بر عفونت آن ویروس غلبه کرده است. در مقابل ، آزمایش های آنتی ژن Trust Source ، که معمولاً به سواب های بینی یا گلو تکیه می کنند ، نشان می دهد که آیا فرد در حال حاضر به عفونت ویروسی مبتلا است یا خیر. آنتی ژن ها ساختارهای مولکولی روی سطح ویروس ها هستند. وجود آنها در یک نمونه نشان می دهد ویروس نیز وجود دارد و فعال است و بنابراین عفونی است.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

آزمایش آنتی بادی کرونا چگونه میتواند مفید باشد؟

در زمینه بیماری همه گیر COVID-19 ، برخی از محققان استدلال می کنند که استفاده گسترده از آزمایشات آنتی بادی در جوامع می تواند در نهایت به کاهش محدودیت های اعمال شده برای کاهش سرعت انتشار ویروس کمک کند.

به عنوان مثال ، دکتر جنی هریس ، معاون ارشد پزشکی انگلیس ، در مصاحبه با یورونیوز اظهار داشت که "اگر بدانیم که چه تعداد نفر قبلاً [ویروس کرونا] جدید داشته اند ، نسبت جمعیتی را که هنوز می توانند بدست آورند درک خواهیم کرد. آن ، و این به ما سرنخ بسیاری از موارد را می دهد. "

به طور خاص ، درک بهتر از تعداد افرادی که از عفونت SARS-CoV-2 بهبود یافته اند ، متخصصان را قادر می سازد تا با دقت بیشتری پویایی و میزان شیوع ویروس را تخمین بزنند. این امر به آنها کمک می کند تا استراتژی های بهتری را برای حفاظت از جامعه طراحی کنند و احتمالاً آزادی حرکت بیشتری نیز داشته باشند.

در همین حال ، آزمایشات آنتی بادی می تواند نقش دیگری داشته باشد - تأیید می کند چه کسی صلاحیت اهدای پلاسمای بهبودی را دارد ، بخشی از خون که حاوی آنتی بادی است. در حال حاضر ، محققان در سراسر ایالات متحده و کشورهای مختلف اروپایی در حال آزمایش استفاده از پلاسما درمانی بهبودی در درمان COVID-19 هستند.

این روش درمانی شامل انتقال افراد مبتلا به COVID-19 با پلاسما از افرادی است که قبلاً از این بیماری بهبود یافته اند و آنتی بادی هایی را برای ویروس تشکیل داده اند. انتقال می تواند به بدن کمک کند تا از عفونت جلوگیری کند. همچنین برخی مقامات حدس زده اند که آزمایش آنتی بادی می تواند نشان دهد که چه کسی ممکن است درجه ای از ایمنی در برابر SARS-CoV-2 را پیدا کرده باشد.

این می تواند به فرد اجازه دهد "گذرنامه مصونیت" بدست آورد - اثبات مستند این که احتمالاً دیگر نمی توانند ویروس را گسترش دهند. این مستندات به طور بالقوه آزادی حرکت شخص را علی رغم اقدامات قفل شده تضمین می کنند.

با این حال ، SourceTrusted Source هشدار داد که این گذرنامه ها غیرقابل دفاع خواهند بود ، زیرا هیچ مدرک روشنی مبنی بر ایمنی طولانی مدت افرادی که از عفونت های SARS-CoV-2 بهبود یافته اند ، وجود ندارد.

اخیراً یک آزمایش آنتی بادی را که توسط شرکت بهداشت و تجهیزات پزشکی Abbott Laboratories تهیه شده تأیید کرده اند.

ابوت ادعا می کند که آزمایش آنها "99.6٪ ویژگی و 100٪ حساسیت برای بیمارانی که 14 روز پس از شروع علائم آزمایش شده اند" دارد ، که نشان دهنده سطح بالایی از دقت است. ادعاهای مشابهی از طرف شرکت داروسازی Roche در مورد آزمایش آنتی بادی خودشان صورت گرفته است ، که همچنین مجوز استفاده اضطراری FDA را نیز گرفته است. روشه گزارش داد که آزمایش آنها "ویژگی بیشتر از 99.8٪ و حساسیت 100٪ است."

با این حال ، برخی از محققان با این ادعا قانع نشده اند و توضیح می دهند که این ممکن است "گمراه کننده" باشد ، زیرا نمونه های آزمایش شده توسط این شرکت ممکن است نمایانگر جمعیت در معرض SARS-CoV-2 نباشد.

"در حالی که هر دو آزمایش خطای مثبت کاذب ندارند یا بسیار کم است - آنها فقط به ندرت یک نمونه غیر COVID-19 را به عنوان آنتی بادی های COVID-19 به اشتباه بیان می کنند - هر دو آزمایش گاهی اوقات تشخیص COVID-19 را در نمونه هایی که از بیماران آلوده است ، از دست می دهند ، "پروفسور جان دیکس ، از انستیتوی تحقیقات بهداشتی کاربردی دانشگاه بیرمنگام ، در انگلستان ، خاطرنشان می کند. برای افرادی در ایالات متحده که مایل به استفاده از آزمایش های آنتی بادی هستند ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) منبع اعتماد را به آنها توصیه می کند تا برای کسب اطلاعات بیشتر با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی خود تماس بگیرند.

فواید کلی تست آنتی بادی عبارتند از :

سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس آنتی بادی ها را تولید می کند که پروتئین هایی هستند که برای مبارزه و پاکسازی با ویروس بسیار مهم هستند. اگر نتایج آزمایش نشان دهد که شما آنتی بادی دارید ، این نشان می دهد که احتمالاً در گذشته مدتی به COVID-19 آلوده شده اید. همچنین ممکن است به این معنی باشد که مقداری از مصونیت دارید. اما کمبود شواهد در مورد اینکه آیا داشتن آنتی بادی به معنای محافظت در برابر عفونت مجدد با COVID-19 است ، وجود ندارد. سطح مصونیت و مدت زمان مصونیت هنوز مشخص نیست. مطالعات مداوم در نهایت داده های بیشتری را در این مورد نشان می دهد.

زمان و نوع آزمایش آنتی بادی بر دقت تأثیر می گذارد. اگر در مراحل عفونت خیلی زود آزمایش می کنید ، وقتی پاسخ ایمنی هنوز در بدن شما ایجاد می شود ، آزمایش ممکن است آنتی بادی ها را تشخیص ندهد. بنابراین آزمایش آنتی بادی حداقل تا 14 روز پس از شروع علائم توصیه نمی شود. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آزمایشات اختصاصی آنتی بادی را مجاز دانسته است ، اما آزمایشاتی با دقت مشکوک هنوز در بازار وجود دارد.

یکی دیگر از مزایای آزمایش دقیق آنتی بادی این است که افرادی که از COVID-19 بهبود یافته اند ممکن است واجد شرایط اهدای پلاسما ، بخشی از خون خود باشند. از این پلاسما می توان برای معالجه دیگران با بیماری شدید و تقویت توانایی مبارزه با ویروس استفاده کرد. پزشکان آن را پلاسما درمانی می نامند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}