آیا ویروس کرونا منجر به سکته مغزی می شود؟

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد ویروس کرونا می تواند با مشکلات مغز ، از جمله سکته مغزی در برخی افراد مرتبط باشد. برخی از اخبار بر اساس گزارش هایی از بیمارستان ها ، از جمله در انگلیس است که نشان می دهد تعدادی از بزرگسالان سکته کرده اند در حالی که ویروس کرونا نیز داشته اند. تنها تعداد نسبتا کمی از بیماران مبتلا به سکته مغزی با عفونت ویروس کرونا بسیار شدید ثبت شده است. این افراد کافی نیستند تا محققان بتوانند ارتباطی بین خطر سکته مغزی و ویروس کرونا را درک کنند.

کاربر گرامی : در صورتی که می خواهید هرنوع آزمایش کرونا در منزل انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

شواهد کمی حاکی از افزایش لخته شدن خون در بیماران ویروس کرونا است. اما هنوز نمی دانیم که چگونه این می تواند خطر سکته را افزایش دهد ، برای چه کسی یا مناسب ترین روش های درمانی چیست. هیچ راهی برای محققان وجود ندارد که بدانند سکته مغزی بیمار به ویروس کرونا وابسته است یا اینکه این فقط یک تصادف بوده است.

ویروس کرونا معمولا به ریه ها حمله می کند و علائمی مانند سرفه و دشواری در تنفس ایجاد می کند ، اما پزشکان اکنون نگرانی در مورد عضوی دیگر چون مغز دارند. حتی با علائم خفیف ، بسیاری از افراد در سن 30 سالگی مبتلا به COVID-19 دچار سکته مغزی می شوند.

ارتباط ویروس کرونا با سکته مغزی

ارتباط ویروس کرونا و سکته مغزی:

لوپز-گونزالس می گوید اگرچه سکته مغزی در افراد بالای 65 سال بیشتر دیده می شود ، اما در بیماران در هر سنی که تحت تأثیر COVID-19 هستند ، شاهد افزایش است. وی می گوید: "COVID-19 باعث ایجاد التهاب در بسیاری از قسمت های بدن می شود كه می تواند خطر تجمع پلاك در رگ ها یا لخته شدن خون در رگ ها را افزایش داده و باعث سكته مغزی شود."

بیماری ویروس کرونا یک بیماری تنفسی است که باعث ذات الریه و پریشانی تنفسی می شود. شایع ترین علائم کرونا شامل تب ، سرفه و مشکلات تنفسی می باشد. با این حال ، در برخی از بیماران علائم عصبی مانند آنوسمی یا از بین رفتن حس بویایی ، کاهش حس چشایی ، تشنج و سکته مغزی ظاهر می شود. محققان تأكید كردند كه به غیر از سكته مغزی ، این علائم ممكن است نشانگر خطر ابتلا به مشکلات شناختی و سایر بیماریهای عصبی باشند. در سایر بیماران ، درگیری مغزی به نام انسفالوپاتی ایجاد می شود که ممکن است بر هوشیاری تأثیر گذاشته و باعث گیجی ، سردرد و تشنج شود.

تا کنون مشخص شده بود که ویروس کرونا دستگاه تنفسی را هدف قرار می دهد ، اما داده های اخیر نشان می دهند که این ویروس به مغز نیز حمله می کند. هنگامی که فرد آلوده سرفه یا عطسه می کند ، ویروس از طریق قطرات انتقال میابد. ویروس می تواند از طریق بینی ، چشم ها و حتی دهان وارد بدن شود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}