انجام آزمایش hpv - تست hpv

در ابتدا باید بدانیم که ویروس hpv چیست و سپس بعد از بررسی کامل این ویروس به چگونگی اقداماتی که منجر به مشخص شدن بود و نبود این ویروس در بدنمان می شود یعنی همان آزمایش hpv، می پردازیم. عفونت HPV یک عفونت ویروسی است که معمولا باعث رشد پوست یا غشای مخاطی همان زگیل می شود. بیش از 100 نوع ویروس پاپیلومای انسانی که نام دیگر HPV است، وجود دارد. برای انجام آزمایش hpv کلیک کنید.

علل بروز hpv :

عفونت HPV زمانی ایجاد میشود که ویروس معمولاً از طریق بریدگی ، سایش یا پارگی کوچک در پوست شما وارد بدن شما میشود. ویروس در درجه اول از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود. عفونت HPV تناسلی از طریق مقاربت جنسی ، رابطه جنسی مقعدی و سایر تماس های پوست به پوست در ناحیه دستگاه تناسلی ایجاد می شود. برخی از عفونتهای HPV که منجر به زخم های دهان یا قسمت فوقانی دستگاه تنفسی می شوند از طریق رابطه جنسی دهانی ایجاد می شوند.

اگر باردار هستید و مبتلا به عفونت HPV همراه با زگیل های تناسلی میباشید ، ممکن است کودک شما به این عفونت مبتلا شود. ندرتا ، عفونت ممکن است باعث رشد توده غیر سرطانی در حنجره کودک شود. زگیل ها واگیر هستند. آنها می توانند از طریق تماس مستقیم با یک زگیل گسترش یابند. زگیل ها میتوانند زمانی که شخصی چیزی را که قبلاً زگیل را لمس کرده است لمس کند نیز گسترش یابند.

آزمایش HPV

مزایای آزمایش hpv :

  • آزمایش HPV، سلول‌های پیش سرطانی را بیشتر و دقیق ‌تر از پاپ اسمیر تشخیص می‌دهد.
  • آزمایش HPV بر روی همان نمونه پاپ اسمیر انجام می شود.
  • آزمایش HPV جهت تشخیص وجود یا عدم وجود ویروس اچ پی وی انجام می شود.
  • تقریبا تمام سرطان‌های دهانه رحم با عفونت‌های مکرر گردنی از سرطان‌های مرتبط با ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV است. آزمایش‌های HPV به تنهایی و یا در کنار پاپ اسمیر (سیتولوژی) برای غربالگری دهانه رحم، با افزایش تشخیص ضایعات پیش سرطانی همراه است.

از کدام مناطق در مردان نمونه برداری hpv انجام می دهند؟

  • ترشحات مجرا
  • ترشحات مجرا
  • مایع منی
  • سطح آلت تناسلی
  • ختنه گاه
  • پوست دور مقعد

از دیگر انواع ویروس hpv چه میدانید؟

دیگر انواع این ویروس با سرطان دهانه رحم و سایر اعضای بدن ارتباط دارند و برخی از انواع HPV باعث زگیل‌ های معمولی می‌شوند که شما می‌توانید در سایر قسمت‌های بدن مانند دست یا پا خود پیدا کنید. گونه هایی از ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی وجود دارند که منجر به ایجاد زگیل تناسلی می شوند.

این زگیل ها منجر به ایجاد سرطان و ایجاد مشکلات جدی در انسان نمی شوند. اگر زگیل تناسلی درمان نشود، بزرگ می شود و یا تعداد آن افزایش می یابد این بیماری معمولا بی خطر است و حتی اگر درمان نشود آسیبی به سلامتی وارد نمی کند ولی تحمل آن آزار دهنده و ناراحت کننده است. 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}