ویروس کرونا از بین نخواهد رفت !!

کرونا ویروسی که باعث بیماری کووید-۱۹ می‌شود مانند بیماری ایدز به یک بیماری همه‌گیر بومی تبدیل می‌شود. گروهی از پژوهشگران و پزشکان چینی در پکن اعلام کردند که احتمال اینکه این ویروس همچون سارس کاملا از بین برود بسیار ضعیف است زیرا می‌ تواند ناقلانی بدون علائم بیماری را نیز آلوده کند. بنابراین مردم می‌توانند حتی بدون آنکه نشانه‌ای از تب و سرفه را بروز دهند، باعث شیوع بیشتر آن شوند.

coronavirus بسیار گسترده و بسیار قابل انتقال است. به گفته کارشناسان ، احتمالا این سناریو این است که همه گیری در بعضی از نقاط پایان می یابد زیرا افراد به اندازه کافی آلوده شده اند و یا واکسینه شده اند ، اما ویروس همچنان در سطح پایین تر در سراسر جهان گردش می کند. موارد به مرور زمان واکس می شوند و از بین می روند. در اینجا و آنجا شیوع پیدا خواهد کرد. حتی هنگامی که یک واکسن بسیار پیش بینی شده وارد می شود ، احتمالا ویروس را کاملا سرکوب می کند اما هرگز ریشه کن نمی شود. (برای مثال، در نظر بگیرید که واکسن ها برای بیش از ده ها ویروس انسانی وجود دارند ، اما تنها یک آبله سیاه از این سیاره ریشه کن شده است ، و این 15 سال هماهنگی گسترده ای جهانی را در برد.) و احتمالا ما با این ویروس زندگی خواهیم کرد.

coronavirus بسیار نزدیک ، در اواخر سال 2002 ظاهر شد و بیش از 8000 نفر را آلوده کرد ، اما در اثر انزوا شدید ، ردیابی مخاطب و قرنطینه از بین رفت. این ویروس توسط انسان تا سال 2004 از بین رفته است. SARS و SARS-CoV-2 از نظر بسیار مهم تفاوت دارند: ویروس جدید آسان تر و در بسیاری از موارد بدون علامت گسترش می یابد. راهبردهای موفقیت آمیز با SARS زمانی مؤثرتر هستند که برخی از افرادی که COVID-19 را منتقل می کنند حتی نمی دانند که آنها آلوده شده اند. استفان مورس ، اپیدمیولوژیک دانشگاه کلمبیا می گوید: "بعید است که بتوانیم نوع پیروزی را که ما بر SARS انجام دادیم اعلام کنیم."

آینده COVID-19 چگونه است؟

یوناتان گراد می گوید ، این به قدرت و مدت زمان مصونیت در برابر ویروس بستگی دارد. گراد ، محقق بیماریهای عفونی در هاروارد ، و همکارانش چند مسیر ممکن را الگوسازی کرده اند. اگر مصونیت تنها چند ماه طول بکشد ، ممکن است یک بیماری همه گیر بزرگ وجود داشته باشد و هر سال شیوع آن کمتر باشد. اگر مصونیت به دو سال نزدیک تر شود ، COVID-19 می تواند هر سال دیگر به اوج خود برسد.

پیشنهاد آزمایشگاه مندل به شما درخصوص داشتن یا نداشتن ویروس کرونا چیست؟

ما در مجموعه خود تست کرونا را در منزل انجام می دهیم. شما می توانید هم تست PCR و هم آنتی بادی کرونا را از طریق آزمایش کرونا مشخص کنید. کافیست برروی لینک کلیک کنید. به این صورت که شما می توانید فقط آزمایش آنتی بادی یا PCR را انجام دهید و یا به صورت همزمان هردو را انجام دهید.

آزمایش کرونا

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}