آزمایش PCR چگونه انجام می شود؟

آزمایش های مختلفی برای تشخیص کرونا وجود دارد که تست PCR یکی از انواع این آزمایش می باشد. برای خیلی ها ممکن است سوال باشد که این تست چگونه انجام می شود ؟ و از کدام قسمت نمونه گیری می شود و آیا می شود روی دقت این تست اطمینان داشت یا خیر با مطالعه کامل مقاله همه سوالات شما در خصوص آزمایش پی سی آر کرونا رفع خواهد شد و درصورت نیاز می توانید آزمایش کرونا را انجام دهید. اگر برای شما سوال پیش آمد که آزمایش PCR بهتر است یا آنتی بادی کافیست برروی لینک کلیک کنید.

 

تست پی سی آر PCR چگونه انجام می شود؟

این آزمایش ها معمولا شامل گرفتن نمونه از پشت گلو با سواب پنبه ای میباشند. سپس پزشک نمونه را برای آزمایش ارسال می کند. آزمایش PCR در صورت شناسایی دو ژن خاص SARS-CoV-2 می تواند تشخیص ویروس کرونا را تأیید کند. اگر تنها یکی از این ژنها را شناسایی کند ، نتیجه ای غیرقطعی خواهد داشت. آزمایش های مولکولی تنها می توانند به تشخیص موارد فعلی کرونا کمک کنند. آنها نمی توانند تشخیص دهند که کسی به این عفونت مبتلا شده و بهبود یافته است. از دو قسمت بزاق (تعداد کمی از آزمایش ­ها) و مخاط حلق یا بینی نمونه گیری می شود.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

تست کرونا در منزل

 

آزمایش pcr چقدر دقیق است ؟

انواع آزمایش کرونا جدید هستند و ارزیابی صحت آنها چالش برانگیز می باشد. آزمایش PCR ممکن است نتایج منفی کاذب داشته باشند که در شناسایی شواهد وجود کرونا شکست میخورند. گاهی نتایج منفی کاذب ناشی از خطای انسانی یا مشکلات مربوط به فرآیند انجام آزمایش هستند. برای مثال ، انجام آزمایش خیلی زود یا خیلی دیر می تواند منجر به نتیجه منفی کاذب شود. به عبارتی شما مبتلا به کرونا هستید اما به دلیل خطاهای مختلف نتیجه آزمایش برای شما منفی می شود. برای انجام تست کرونا در منزل کافیست کلیک کنید.

 

به جز آزمایش PCR چه تست های دیگری برای تشخیص کرونا وجود دارد؟

  1. آزمایش سرولوژیکی یا آنتی بادی :

این آزمایش ها ، آنتی بادی هایی را تشخیص می دهند که بدن برای مقابله با ویروس تولید می کند. این آنتی بادی ها در هرکسی که از کووید-19 بهبود یافته باشد وجود دارند. برای کسب اطلاع بیشتر از آزمایش آنتی بادی می توانید کلیک کنید.

  1. آزمایش های عمومی کرونا :

این آزمایش های عمومی شامل تست سوآب (swab)، تست خلط و آزمایش خون و .... در جهت تشخیص کرونا می باشد.

آزمایش PCR چگونه انجام می شود

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}