تست pcr و آنتی بادی کرونا برای چه کسانی مناسب است؟ چه کسی باید آن را انجام دهد؟

تست pcr و آنتی بادی که هردو مربوط به انواع آزمایش کرونا می شوند برای همه افراد با علائم متفاوت مناسب نیست. باید ماهیت این دو تست را بشناسید و براساس علائم و شرایط خود تصمیم بگیرید که کدام آزمایش برای شما مناسب است. در این مقاله به بررسی هر تست به صورت جداگانه می پردازیم و می گوییم کدام تست برای چه کسانی مناسب است با ما در ادامه همراه باشید.

تست pcr کرونا چیست و برای چه کسانی این انجام آن توصیه می شود؟

 آزمایش PCR کرونا در صورت شناسایی دو ژن خاص SARS-CoV-2 می تواند تشخیص ویروس کرونا را تأیید کند. اگر تنها یکی از این ژنها را شناسایی کند ، نتیجه ای غیرقطعی خواهد داشت. تست پی سی آر وجود ویروس فعال در بدن را نشان می­دهد و باید مراحل قرنطینه یا انزوای خود از دیگران را انجام دهید. در حال حاضر تست تشخیص عفونی به دو روش انجام می ­شود: آزمایش PCR که مواد ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار می­ دهد و تست آنتی ژن که پروتئین­ های خاص روی سطح ویروس را مشخص می ­کند.

برای این آزمایش از مخاط بینی و گلوی شما نمونه برداری می شود و نمونه پس از انتقال به آزمایشگاه برای یافتن RNA ویروس بررسی می شود در صورت مشاهده ی بقایای ژنتیکی ویروس آزمایش مثبت اعلام می شود. این تست برای کسانی است که میخواهند بدانند همین حالا به ویروس کرونای جدید مبتلا هستند یا خیر مناسب است.

تست pcr و آنتی بادی برای چه کسانی مناسب است

تست آنتی بادی کرونا چیست و برای چه کسانی این انجام آن توصیه می شود؟

آزمایش آنتی بادی کرونا تستی است از خون شما برای تشخیص سریع کرونا و این تست را با عنوان آزمایش سرولوژی نیز می شنوید. این آزمایش در جستجوی مواد خاصی به نام آنتی بادی ها در خون شما می باشد. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید-19 آنتی بادی ها را تولید میکند. زمانی که شما واکسن میزنید نیز همین اتفاق میفتد مثلا هنگام تزریق یک دوز واکسن آنفولانزا  نیز بدن شما آنتی بادی تولید میکند. با تولید آنتی بادی بدن شما در برابر یک ویروس ایمنی ( مصونیت ) پیدا می کند.

متخصصان دو نوع آنتی بادی ضد کووید-19 را آزمایش می کنند.یکی آنتی بادی های IgM ، که در اوایل عفونت ایجاد می شوند و دیگری آنتی بادی های IgG ، که متعاقبا بعد از بهبودی شما ظاهر می شوند. مثبت بودن همزمان IgM و IgG خون به این معنی است که فرد با ویروس در زمان نه چندان دور در تماس بوده و احتمالا ناقل بیماری می باشد برای این فرد آزمایش PCR توصیه میشود. 

توجه : حالا اگر توانستید متوجه شوید چه نوع آزمایشی از آزمایش های کرونا برای شما مناسب است می توانید برروی لینک زیر کلیک کنید و در صورت دریافت مشاوره هم می توانید با شماره 88198077-021 تماس بگیرید.
 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}