تفاوت تست پی سی آر کرونا با آزمایش آنتی بادی

تست های ویروس کووید 19 در انواع مختلف توسط آزمایشگاه مندل قابل انجام می باشد. برای تشخیص ویروس کرونا دو نوع آزمایش مشخص و معروف با نام های آزمایش آنتی بادی و پی سی آر وجود دارد. تفاوت هایی در نحوه انجام تست، مواردی که از آزمایش مشخص می شود و ... وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این آزمایشات و تفاوت هایشان ادامه مقاله را مطالعه کنید. برای انجام تست کرونا در منزل کافیست کلیک کنید.

آزمایش pcr کرونا چیست؟

تست پی سی آر کرونا درواقع همان آزمایش تشخیص عفونتی است که می تواند به شما بگوید که آیا در حال حاضر به کرونا ویروس ایجاد کننده کووید 19 مبتلا هستید یا خیر. این همان تستی است که در صورت ارجاع شما توسط پزشک بر اساس علائم و عوامل دیگر برای تست کووید19، انجام خواهد شد.

تست آنتی بادی کرونا چیست؟

آزمایش آنتی بادی یا تست سرولوژی این آزمایش در جستجوی مواد خاصی به نام آنتی بادی ها در خون شما می باشد. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید-19 آنتی بادی ها را تولید میکند. زمانی که شما واکسن میزنید نیز همین اتفاق میفتد مثلا هنگام تزریق یک دوز واکسن آنفولانزا  نیز بدن شما آنتی بادی تولید میکند.

تفاوت تست پی سی آر کرونا با آزمایش آنتی بادی

تفاوت تست پی سی آر با آنتی بادی ویروس کرونا :

تست تشخیصی می تواند نشان دهد که آیا شما یک ویروس کرونا ویروس فعال دارید یا خیر و باید مراحل قرنطینه یا جدا شدن از دیگران را انجام دهید. در حال حاضر دو نوع آزمایش تشخیصی وجود دارد - آزمایشات مولکولی ، مانند آزمایشات RT-PCR ، که ماده ژنتیکی ویروس را تشخیص می دهد و آزمایشات آنتی ژن که پروتئین های خاص ویروس را تشخیص می دهد.

آزمایش آنتی بادی، به دنبال آنتی بادی هایی است که توسط سیستم ایمنی بدن شما در پاسخ به یک تهدید مانند ویروس خاص ساخته می شوند. آنتی بادی ها می توانند به مبارزه با عفونت کمک کنند. تولید آنتی بادی ها ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد و بعد از بهبودی ممکن است چندین هفته یا بیشتر در خون شما بماند. به همین دلیل ، برای تشخیص COVID-19 نباید از آزمایش های آنتی بادی استفاده شود.

آزمایش پی سی آر به شما می گوید الان مبتلا به ویروس هستید یا خیر. در آزمایش آنتی بادی مشخص می شود شما قبلا به ویروس مبتلا بوده اید یا خیر

طریقه انجام تست پی سی آر از طریق نمونه گیری از بینی و ته حلق می باشد درحالی که آزمایش آنتی بادی از طریق نمونه گیری خون می باشد.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}