آزمایش PCR کرونا (پی سی آر) چیست ؟ این آزمایش به چه منظور انجام می شود؟

آزمایش pcr (پی سی آر) وجود ویروس فعال در بدن را نشان می­دهد و باید مراحل قرنطینه یا انزوای خود از دیگران را انجام دهید. آزمایشگاه مندل به صورت درب منزل آزمایش کرونا را برای شما با بالا ترین کیفیت انجام می دهد.

آزمایش pcr کرونا چیست ؟

آزمایش pcr کرونا وجود ویروس فعال در بدن را نشان می­دهد و باید مراحل قرنطینه یا انزوای خود از دیگران را انجام دهید. در حال حاضر تست تشخیص عفونی به دو روش انجام می ­شود: تست PCR یا پی سی آر که مواد ژنتیکی ویروس را مورد بررسی قرار می­ دهد و تست آنتی ژن که پروتئین­ های خاص روی سطح ویروس را مشخص می ­کند. آزمایش های مولکولی به دنبال علائم عفونت فعال هستند. برای انجام تست کرونا در منزل کافیست برروی لینک کلیک کنید تا اطلاعات مورد نظر خود را بدست آورید.

این آزمایش ها معمولاً شامل گرفتن نمونه از پشت گلو با سواب پنبه ای میباشند. سپس پزشک نمونه را برای آزمایش ارسال می کند. آزمایش PCR در صورت شناسایی دو ژن خاص SARS-CoV-2 می تواند تشخیص ویروس کرونا را تأیید کند. اگر تنها یکی از این ژنها را شناسایی کند ، نتیجه ای غیرقطعی خواهد داشت. آزمایش های مولکولی تنها می توانند به تشخیص موارد فعلی کرونا کمک کنند. آنها نمی توانند تشخیص دهند که کسی به این عفونت مبتلا شده و بهبود یافته است.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

روش نمونه گرفتن در آزمایش pcr :

  • بزاق (تعداد کمی از آزمایش ­ها)
  • مخاط حلق یا بینی

آیا آزمایش های کرونا دقیق هستند؟

آزمایش های کرونا جدید هستند و ارزیابی صحت آنها چالش برانگیز است. آزمایش های PCR ممکن است نتایج منفی کاذب داشته باشند که در شناسایی شواهد وجود کرونا شکست میخورند. گاهی نتایج منفی کاذب ناشی از خطای انسانی یا مشکلات مربوط به فرآیند انجام آزمایش هستند. برای مثال ، انجام آزمایش خیلی زود یا خیلی دیر می تواند منجر به نتیجه منفی کاذب شود.دقت تست های مشابه برای آنفولانزا به طور کلی 50 تا 70 درصد است.

آزمایش کرونا چه انواعی دارد؟

آزمایش آنتی بادی: تست آنتی بادی می تواند نشان دهد که آیا شما قبلا در معرض ویروس ایجادکننده ی کووید-19 بوده اید یا به آن آلوده شده اید و آیا بدنتان در تلاش برای دفاع از خود، آنتی بادی ساخته است. حداقل دوازده روز بعد از مواجهه با ویروس طول می کشد تا مقدار کافی آنتی بادی برای شناسایی در تست، توسط بدن ساخته شود.

آزمایش PCR: آزمایش تشخیص عفونتی می تواند به شما بگوید که آیا در حال حاضر به کروناویروس ایجادکننده ی کوویئ-19 مبتلا هستید یا خیر. این همان تستی است که در صورت ارجاع شما توسط پزشک بر اساس علائم و عوامل دیگر برای تست کووید-19، انجام خواهد شد.

آزمایش pcr کرونا

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}