از بیماری کاوازاکی و ارتباط آن با کرونا بیشتر بدانیم

کاوازاکی  و کرونا

در 15 می 2020 (26 اردیبهشت 99) - گزارش های مربوط به یک سندرم نادر که ممکن است با کرونا در کودکان مرتبط باشد ، باعث شد این موضوع پرطرفدارترین موضوع بالینی این هفته باشد. در نیویورک ، برخی از کودکان 2 تا 15 ساله علائم التهابی غیرطبیعی مربوط به شوک سمی یا بیماری کاوازاکی را نشان دادند. بیماری کاوازاکی نوعی بیماری تب حاد است که با واسکولیت عروق (التهاب دیواره عروقی) با اندازه متوسط ​​از جمله شریان های کرونر شناسایی می شود. همین یافته ها در کودکان سراسر اروپا ، از جمله انگلستان نیز مشاهده شده است و خدمات سلامت ملی در این مورد هشدار داده است.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

 علائم اولیه کاوازاکی

شایع‌ترین علامت بیماری کاوازاکی تبی است که بیشتر از پنج روز طول کشیده باشد و معمولاً به بیشتر داروهای تب‌بر جواب نمی‌دهد.

  • قرمزی و خارش چشم‌ها
  • ایجاد بثورات جلدی
  • زبان و لب‌های متورم
  • دست و پای متورم و قرمز
  • غدد لنفاوی متورم درناحیه گردن

در پاسخ ، متخصصان اطفال در انگلستان تعریف کاربردی این سندرم التهابی را منتشر کردند. هیچ علامت مستقلی برای شناسایی کودکان مبتلا وجود ندارد و جواب آزمایش کووید 19 آنها ممکن است مثبت یا منفی شود. در حال حاضر ، ارتباط بین عفونت ویروس کرونا و این بیماری بیش التهابی کودکان هنوز قطعی نشده اما "قابل قبول" تلقی می شود. پزشکان اظهار کردند که به نظر نمی رسد این بیماری در نتیجه حمله ویروس به به ریه ها ایجاد شود.

شدت و میزان علائم در کودکان با یکدیگر متفاوت بوده و در کودکان زیر یک سال علائم بیماری به‌صورت ناقص بروز می‌نماید که این امر باعث سخت‌تر شدن تشخیص بیماری می‌شود.

تشخیص سریع بیماری کاوازاکی

اگر نوزاد و یا کودکی علائم بیماری کاوازاکی را داشته باشد، باید فورا به پزشک مراجعه نمایند، هر چند به دلیل عدم وجود تست و آزمایشی خاص برای تشخیص آن، پی بردن به ابتلای کودک به بیماری کاوازاکی دشوار می‌باشد.

بعلاوه ، اگرچه علائم مشاهده شده در کودکان مانند علائم بیماری کاوازاکی است ، اما پزشکان تأکید می کنند که تمایز بیماری کاوازاکی از این بیماری در حال ظهور به منظور مدیریت عوارض مهم است. اگرچه ندرتا شوک با بیماری کاوازاکی همراه است ، بسیاری از کودکان مبتلا به سندرم التهابی که به طور بالقوه به عفونت ویروس کرونا مرتبط می باشد ، فشار خون پایین دارند و خون آنها قادر به پشتیبانی مؤثر از اندام های بدن نیست. در تلاش برای ارزیابی بیشتر این بیماری در حال توسعه ، وزارت بهداشت نیویورک یک بولتن منتشر کرد و خواستار ارسال هرگونه پرونده احتمالی بیشتر شد.

کاوازاکی

تاکنون به نظر می رسید کودکان کمتر تحت تأثیر کرونا قرار می گیرند و کودکانی که تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند معمولا علائم خفیف تری دارند. به همین دلیل علائم مشابه بیماری کاوازاکی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. مانند بسیاری از مشکلات مربوط به عفونت ویروس کرونا ، اطلاعات مربوط به این بیماری التهابی نیز هنوز بیشتر روایتی بوده و تحت بررسی های بیشتر قرار دارد.

منبع: WebMed
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}