موج زمستانی ویروس کرونا شدیدتر است

کرونا در زمستان

دانشمندان هشدار می دهند که موج زمستانی ویروس کرونا حتی ویران کننده تر از بحران کنونی خواهد بود زیرا همزمان با آنفولانزا فصلی میباشد و فشار بیشتری بر بهداشت و درمان وارد خواهد کرد.

کارشناسان می گویند ، اگر افزایش موارد کرونا همزمان با آغاز فصل آنفولانزا باشد ، می تواند فشار بیشتری به بهداشت و درمان وارد کند.

دکتر جو گروو ، متخصص ویروس شناسی در کالج دانشگاهی لندن ، گفت : بدون درمان و واکسن مناسب ، هیچ عاملی متوقف کننده موج دوم نیست.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده پیش بینی کرده است که بحران دوم ویروس "سخت تر" از وضعیت فعلی خواهد بود.

آمارها حاکی از آن است که کمتر از 10 درصد بریتانیایی ها به ویروس کرونا مبتلا شده اند ، به این معنی که اکثریت قریب به اتفاق مردم هنوز هم برای ابتلا به آن آسیب پذیر هستند.

نزدیک به 130،000 مورد کووید 19 در انگلستان تأیید شده است ، اما ده ها هزار نفر احتمالاً علائم جزئی دارند و مورد آزمایش قرار نگرفته اند.

دکتر گروو به MailOnline گفت: احتمال ایجاد موج دوم وجود دارد زیرا اکثر مردم نسبت به ویروس ایمن نیستند.داده های اولیه حاصل از مطالعات آنتی بادی در کشورهای دیگر نشان می دهند ، تعداد افرادی که به این ویروس مبتلا شده و در نتیجه مصون هستند ، حدود کمتر از 5٪ است.

 این بدان معناست که اکثریت مردم مصونیت ندارند و هنوز هم مستعد ابتلا به آن هستند.

اگر موج دوم همزمان با آنفولانزای فصلی باشد ، احتمال تشدید شیوع آن وجود دارد ، زیرا هر دو ویروس کرونا و آنفولانزا می توانند منجر به بستری شدن در بیمارستان شوند.این امر می تواند سیستم بهداشت و درمان را غافلگیر کند. اینطور نیست که بگوییم این اتفاق قطعا خواهد افتاد اما احتمال آن وجود دارد.

دکتر گروو ابراز نگرانی های مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، که اخیرا دومین بحران دشوار تر ویروس کرونا را پیشبینی کرده است ، تکرار کرد.

دکتر رابرت ردفیلد به آمریکایی ها هشدار داد که "حمله به ملت ما" ممکن است حتی از آنچه که ما پیش از این تجربه کردیم دشوار تر باشد.

وی به واشنگتن پست گفت : " وقتی این را به دیگران میگویم ، آنها توجه نمیکنند ، آنها متوجه نمی شوند منظور من چیست."

در حال حاضر آزمایشات بالینی واکسن بر روی انسان در دانشگاه آکسفورد در حال انجام است ، اما مشاوران علمی دولت می گویند که آماده شدن واکسن تا سال 2021 زمان میبرد.

دکتر گروو گفت : آزمایشهای آنتی بادی برای درک چگونگی پاسخ به ویروس در صورت ایجاد بحران دیگر در زمستان ضروری هستند.

آنتی بادی ها پروتئین هایی در خون هستند که نشان می دهند شخصی قبلاً با عفونت از جمله ویروس کشنده کرونا مبارزه کرده است یا خیر.

دکتر گروو گفت : " آزمایش آنتی بادی مهم است زیرا هرچه ویروس را بهتر درک کنیم ، بهتر می توانیم به آن پاسخ دهیم.دانستن میزان مرگ و میر واقعی به متخصصین عمومی و اپیدمیولوژیست ها این امکان را می دهد تا اثرات یک همه گیری دیگر را ارزیابی کنند."

بسیاری از سیاستهای فعلی ما با پیش بینی های شبیه سازی های رایانه  ای تعیین شده اند. اما این مدل ها تنها به اندازه داده هایی که در آنها قرار می دهیم خوب هستند.

بر اساس این داده ها تخمین هایی از میزان مرگ و میر و عفونت وجود دارد ، اما هرچه اعداد قطعی تری داشته باشیم ، می توانیم شبیه سازی های دقیق تری انجام دهیم و با اطمینان بیشتری اتفاقات آینده را پیشبینی کنیم.

اگر این همه گیری مجددا سیستم بهداشت و درمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد ، حل آن امری ضروری است.آلمان قصد دارد 15،000 نفر را آزمایش کند و این یافته ها را در کل جمعیت خود به کار ببرد و حتی آندورا 150،000 کیت سفارش داده است – به اندازه ای که به هر فرد از جمعیت خود دو عدد کیت بدهد.

ایالات متحده ، فنلاند و هلند همگی آزمایش آنتی بادی را آغاز کرده اند تا بتوانند از این بحران مطلع شوند.در ایران نیز آزمایش آنتی بادی کرونا آغاز شده است و به راحتی می توان این تست را انجام داد برای اطلاعات بیشتر در مورد تست آنتی بادی کرونا می توانید بروی این لینک کلیک کنید.هرچه افراد بیشتری غربالگری شوند ، تصویر واضح تری از اندازه حقیقی بحران حاصل می شود.

منبع: Daily Mail
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}