آزمایش اچ پی وی چیست و هر آنچه که باید از این ویروس بدانید!

اچ پی وی نام گروهی از ویروس های ایجاد کننده عفونت در انسان هستند که بعضی از آن ها منجر به ایجاد زگیل های تناسلی می شوند شما می توانید برای بررسی از وضعیتی که دارید همچنین از وجود این عفونت در بدنتان آگاهی پیدا کنید بهتر است که آزمایش اچ پی وی انجام دهید. درواقع آزمایش HPV برای مشخص شدن و اطلاع از وجود این ویروس در بدنتان انجام می شود. بیش از 100 نوع ویروس اچ پی وی وجود دارد و قابل توجه است که اکثر این ویروس ها و عفونت با آنها منجر به سرطان نمی شود. ویروس اچ پی وی از طریق رابطه جنسی و تماس پوست به پوست منتقل می گردد.گونه هایی از ویروس اچ پی وی یا پاپیلومای انسانی وجود دارند که منجر به ایجاد زگیل تناسلی می شوند. این زگیل ها منجر به ایجاد سرطان و ایجاد مشکلات جدی در انسان نمی شوند. اگر زگیل تناسلی درمان نشود، بزرگ می شود و یا تعداد آن افزایش می یابد این بیماری معمولا بی خطر است و حتی اگر درمان نشود آسیبی به سلامتی وارد نمی کند ولی تحمل آن آزار دهنده و ناراحت کننده است. بنابراین ضرورت دارد تا زنان بین ۳۰ تا ۶۵ سال همزمان تست پاپ اسمیر و آزمایش HPV co-testing را برای تشخیص سرطان دهانه ی رحم را هر ۵ سال انجام دهند. البته برخی آزمایش پاپ اسمیر را هر ۳ سال توصیه می کنند. جهت انجام آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش hpv می توانید برروی لینک کلیک کنید.

زگیل تناسلی در مردان روی آلت تناسلی مردانه و کیسه بیضه یا اطراف مقعد زگیل هایی نمایان می شود و در زنان روی فرج، نزدیکی مقعد، گردن رحم و واژن ایجاد می شود. به طور کلی می توان به برآمدگی ها، زائده های گوشتی، تغییرات پوستی روی ناحیه تناسلی یا داخل ناحیه تناسلی و مقعد اشاره کرد، این زگیل ها به طور کلی بدون درد هستند. جهت آشنایی بیشتر با زگیل تناسلی می توانید برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش اچ پی وی

پیشگیری از ویروس اچ پی وی چگونه است؟

واکسن هایی موجود است که برای پیشگیری از ویروس اچ پی وی استفاده می شوند و سه واکسن HPV توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است. جدیدترین مورد گارداسیل 9 بود که برای محافظت در برابر سرطان گردن رحم و زگیل های تناسلی در افراد سنین 9 تا 45 ساله تأیید شده است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، واکسیناسیون معمول HPV را برای دختران و پسران 11 و 12 ساله توصیه می کنند، اگرچه ممکن است زودتر در سن 9 سالگی انجام بشود. اگر زگیل های رایج دارید، می توانید با دست نزدن به زگیل ها، نجویدن ناخن ها از پخش شدن ویروس اچ پی وی و تشکیل زگیل های جدید جلوگیری کنید. 

درمان بیماری اچ پی وی :

اگر زگیل در ناحیه تناسلی پیدا شود، می‌ توان اصلا درمان نکرد ولی روش‌ های درمانی زیاد دارویی و جراحی وجود دارد که در حال حاضر هیچکدام به دیگری ارجحیت ندارد. در ارتباط با سرطان دهانه رحم، اگر در غربالگری روتین، پاپ اسمیر غیر طبیعی وجود داشته باشد معمولا در طول زمان خود به خود برطرف می‌ شود. لذا بر اساس راهنمایی بالینی موجود با پاپ اسمیر غیر طبیعی برخورد می‌ شود. جهت آشنایی بیشتر با سرطان دهانه رحم و آزمایش مربوط به آن برروی لینک کلیک کنید.

سرطان دهانه رحم

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}