کرونا ویروس به مردان و افراد مسن بیشتر آسیب می رساند

کرونا ویروس در مردانکروناویروس در حال تبدیل شدن به یک بیماری همه گیر جهانی است و کارشناسان می گویند اگر این طور پیش برود ، افراد مسن و مردان ممکن است در معرض خطر بیماری جدی و مرگ قرار بگیرند.براساس اطلاعات چین ، تعداد مردانی که در اثر کروناویروس از بین رفته اند دو برابر بیشتر از زنان است ، و مشخص شده که این ویروس افراد مسن را به میزان بیشتری نسبت به افراد جوان بیمار کرده و می کشد.

بر اساس گزارشی که هفته گذشته از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین منتشر شد ، میزان مرگ ومیر ناشی از کروناویروس در بین مردان در چین 2.8 درصد است ، در حالی که این نرخ در زنان 1.7 درصد است.

کمیسیون ملی بهداشت چین گزارش داده است که حدود 80٪ افرادی که در چین به دلیل این ویروس فوت کرده اند بیش از 60 سال سن داشتند. مطالعات انجام شده در مجله لنست نشان داد که سن متوسط شهروندان چینی که به دلیل عفونت کروناویروس دچار ذات الریه شدند 55 سال بود.

خیلی زود است که دقیقاً بدانیم چرا این اتفاق می افتد ، اما کارشناسان می گویند ترکیبی از تفاوت های جنسیتی و سنی می تواند بر چگونگی واکنش برخی افراد به عفونت ویروسی تأثیر بگذارد.

Associated Press گزارش داد که حدود 83،000 عفونت کروناویروسی و نزدیک به 3000 مرگ تأیید شده در سراسر جهان وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی می گوید ، چین مرکز همه گیری بیماری است و 78.824 مبتلا  و 2.788 مرگ تائید شده دارد.

پروفسور Sean O'Leary ، استادیار بیماریهای عفونی کودکان در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو گفت : به طور کلی ، کودکان و سالمندان ، گروههای سنی هستند که به شدت تحت تأثیر آنفولانزا و سایر عفونت های ویروسی قرار میگیرند.

متخصصان می گویند ، کودکان دارای سیستم ایمنی جوانی هستند که تازه شروع به یادگیری چگونگی محافظت در برابر عفونت کرده است ، در حالی که افراد مسن دارای سیستم ایمنی هستند که در حال کهولت است و کارایی کمتری دارد.

و به گفته دکتر Lona Mody ازدانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان : " ما بزرگسالان مسن میدانیم که  به طور کلی مستعد ابتلا به تمام عفونت ها و عفونت های ویروسی هستیم ، به خصوص به دلیل اینکه قدرت سیستم ایمنی بدنمان با افزایش سن کمتر میشود. این امر ما را نسبت به ابتلا به گونه های ویروسی خطرناک مستعد تر میکند."

O'Leary گفت ، سالمندان همچنین دارای بدن هایی هستند که بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های مزمن ناشی از فرسودگی و پیری میباشند و این می تواند عامل مهمی باشد که افراد مسن را نسبت به کودکان بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های جدی و مرگ ناشی از کروناویروس قرار دهد.

متخصصان توضیح دادند كه بیماری هایی مانند آرتروز ، دیابت ، بیماری های قلبی و سرطان باعث می شوند بدن توانایی کمتری در مقابله با عفونت داشته باشد.

O'Leary گفت : "ما مطمئناً در افرادی که نوعی بیماری مزمن زمینه ای دارند ، تأثیر بیشتری از ویروس ها می بینیم." "كودكان نسبت به بزرگسالان مسن بهتر در مقابل این بیماریها عمل می كنند ، زیرا به طور كلی ، آنها به عنوان جمعیت سالم تری در نظر گرفته می شوند."

همچنین به نظر می رسد خانم ها از نظر مقابله با کرونا ویروس دارای مزیت ایمنی بیشتری نسبت به مردان هستند و این امر می تواند به این دلیل باشد که زنان نسبت به مردان معمولا دارای سیستم ایمنی قوی تری میباشند.

دکتر Greg Poland که یک محقق واکسن و متخصص بیماری های عفونی در مایو کلینیک ، روچستر ، مینه سوتا ، میباشد ،  گفت : " به طور کلی ، زنان بهتر از مردان به بیماری های عفونی پاسخ می دهند. این امر در مورد ویروس آنفولانزا نیز صادق بود. زمانی که مردان به  آنفولانزا مبتلا میشوند با شدت بیشتری نسبت به زنان بیمار میشوند."

دکتر Janine Clayton ، مدیر دفتر تحقیقات بهداشت زنان در انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده ، به نیویورک تایمز گفت : سیستم ایمنی در زنان به قدری ابتدایی است که به مراتب بیشتر از مردان مستعد ابتلا به بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس و آرتریت روماتوئید هستند. نزدیک به چهار فرد از پنج فردی که به بیماری های خود ایمنی مبتلا هستند زن هستند.

متخصصان افزودند ، اما تفاوت های بین زنان و مردان فراتر از زیست شناسی بوده و به شیوه زندگی نیز بستگی دارد و این امر می تواند خطر کشنده شدن یک عفونت کروناویروسی را تحت تأثیر قرار دهد.

به عنوان مثال ، تحقیقات در چین نشان می دهند که مردان در چین به میزان بسیار بیشتری نسبت به زنان سیگار می کشند. بیش از نیمی از مردان چینی سیگار می کشند ، در حالیکه تنها حدود 3٪ از زنان سیگار میکشند.

Poland گفت ، استعمال سیگار گیرنده ای (به نام ACE-2) كه توسط كروناویروس برای عفونی کردن سلولهای انسانی مورد استفاده قرار میگیرد ، فعال می كند.

Poland خاطرنشان كرد : " تمام موارد گفته شده فرضیه هایی در مورد این امر میباشند که چرا شاهد چنین موارد شدید و غیرمنطقی و نرخ بالای مرگ و میر در داخل چین هستیم."

اگر این فرضیه ها درست باشند ، ممکن است اختلافات جنسیتی در ایجاد بیماری کروناویروس و مرگ در ایالات متحده جالب توجه نباشد ، جایی که حدود 15٪ از مردان و 12٪ از زنان سیگار می کشند.

Poland و دیگر متخصصان هشدار دادند كه هنوز خیلی زود است بدانیم كه آیا این اختلافات اولیه با گذشت زمان از بین خواهند رفت و آیا این توضیحات چیزی فراتر از حدس و گمان است یا خیر. وی درباره پاسخ تحقیق به کروناویروس گفت : "ما حین پرواز با هواپیما ، هواپیما را میسازیم ."

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}