ویروس پاپیلومای انسانی چیست؟

ویروس پاپیلومای انسانی یا hpv نوعی ویروس است که عفونت با آن ممکن است باعث رشد زگیل هایی بر روی پوست یا غشای مخاطی شود. لازم است بدانید که ویروس پاپیلومای انسانی یا همان ویروس hpv شامل صد نوع ویروس پاپیلومای مختلف است که برخی از آنها باعث ایجاد زگیل تناسلی یا انواعی از سرطان های این ناحیه می شود. اما جالب است بدانید اکثر این ویروس ها موجب شکل گیری سرطان ها نمی شود. اما ممکن است بخشی از اچ پی وی های دستگاه تناسلی منجر به سرطان گردن رحم یا همان قسمت پایینی رحم که به واژن وصل می شود، شود. آزمایشگاه آنلاین مندل با استفاده از روش های نوین و استاندارد مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت (WHO)، نسبت به بررسی وجود یا عدم وجود ویروس در نمونه های مختلف افراد و در سریع ترین زمان ممکن اقدام میکند.

ویروس hpv چه علائمی دارد؟

اگر در اوایل دوران دچار شدن به این ویروس هستید جالب است بدانید در عمئه موارد سیستم ایمنی بدن شما قبل از ایجاد زگیل، عفونت HPV را شکست می دهد. اما این موضوع بسته به نوع HPV شما دارد. این زگیل ها به اشکال مختلفی بر روی یا داخل بدن شما ظاهر می‌شوند که این شکل ها شامل زخم های صاف، برجستگی های کوچک گل کلمی و برآمدگی های کوچک ساقه مانند می‌شود که در خانم ها و آقایان متفاوت است.
در خانم ها: زگیل های تناسلی معمولا بر روی فرج ، نزدیکی مقعد، گردن رحم و واژن مشاهده شوند.
در آقایان: این زگیل ها بر روی آلت تناسلی مردانه، کیسه بیضه و اطراف مقعد به وجود می‌آیند.
جالب است بدانید زگیل های تناسلی به ندرت باعث ناراحتی یا درد می‌شوند. ولی ممکن است حس خارش یا حساسیت داشته باشند.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

انواع زگیل های رایج

این زگیل ها بیشتر به صورت برجستگی های زمخت و زبر و برآمده به وجود می آیندو معمولا بر روی انگشتان دست ها یا بر روی خود دست ها تشکیل می‌شوند. این زگیل ها اغلب دردناک و مستعد جراحت یا خونریزی هستند.

ویروس پاپیلومای انسانی

زگیل های کف پا

رشد این زگیل ها دانه دانه ای و سخت است و اکثرا روی پاشنه یا سینه پا به وجود می آیند.

زگیل های صاف

این زگیل های مسطح زخم های صاف و کمی برآمده هستند. این زگیل ها می توانند در هر جایی ظاهر شوند. اما در هر سنی جای آنها متفاوت است. به عنوان مثال در کودکان بر روی صورت، در خانم ها بیشتر بر روی پاها و در آقایان بیشتر بر روی ریش ها به وجود می آیند.

آزمایشگاه مندل در ارتباط با این ویروس راهکاری پیشگیرانه ارائه می کند و آن هم انجام دادن آزمایش مرتبط با ویروس پاپیلومای انسانی می باشد که در مجموعه مندل به صورت تخصصی و با کادری مجرب انجام می شود.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}