غذاهایی که به شما کمک می کنند بیشتر عمر کنید

غذاهای مغذی

افرادی که روزانه 500 میلی گرم از فلاونوئید ها را مصرف میکنند به احتمال زیاد طول عمر بالاتری داشته  و سالم تر میباشند.اگر شما روزانه یک عدد پرتقال ، یک عدد سیب ، 100 گرم بروکلی ، 100 گرم توت آبی و یک فنجان چای مصرف میکنید ، خود را برای مصرف 500 میلی گرم فلاونوئید در روز تضمین کرده اید.فلاونوئید ها آنتی اکسیدان بوده و بخشی از گروه پلی فنول یافت شده در گیاهان میباشند و مشخص شده که دارای مزایای متعددی برای سلامتی بوده و به جلوگیری از بیماری های متعددی کمک میکنند.

سیب ، میوه های قرمز روشن یا تیره ، شکلات تلخ ، چای ، شراب قرمز ( انگور ) ، کلم و توت ها از جمله توت آبی و توت فرنگی ، منابع خوب فلاونوئید ها هستند.کشف اثر محافظتی فلاونوئید ها در کاهش خطر برخی بیماری ها از مطالعه جدیدی که به بررسی رژیم غذایی 53.048 فرد دانمارکی طی 23 سال پرداخته است ، حاصل شد.

دکتر  Nicola Bondonno ، نویسنده راهنما این مطالعه ، گفت :

" مصرف یک سری از ترکیبات فلاونوئیدی متنوع که در غذاها و نوشیدنی های گیاهی متفاوتی یافت میشوند ، ضروری است.  این مواد به راحتی با این رژیم غذایی کسب میشوند : یک فنجان چای ، یک سیب ، یک پرتقال ، 100 گرم توت آبی و 100 گرم بروکلی رنج وسیعی از ترکیبات فلاونوئیدی و بیش از 500 میلی گرم از تمام فلاونوئید ها را فراهم خواهند کرد. "

دانشمندان متوجه شدند که افرادی که مواد غذایی غنی از فلاونوئید ها را مصرف کردند در برابر بیماری های قلبی عروقی و سرطان حفظ شدند.آنها بعلاوه متوجه شدند که مصرف روزانه مواد غذایی غنی از فلاونوئید دارای بالاترین اثر محافظتی برای افرادی که به میزان زیاد الکل مصرف میکنند و سیگار میکشند ، میباشد.

افراد سیگاری و کسانی که روزانه دو نوشیدنی الکلی مصرف میکنند در خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری های مزمن بودند.علت این است که سیگار کشیدن و مصرف الکل میتواند به رگ های خونی آسیب رسانده و باعث التهاب سلول ها شود که این امر منجر به خطر بالاتر ابتلا به بیماریهای جدی میشود.

مزایای بالقوه فلاونوئید ها برای سلامتی به اثرات ضدالتهابی آنتی اکسیدان های آن ها و توانایی شان برای بهبود عملکرد رگ های خونی مرتبط است.این امر علت اینکه چرا افراد سیگاری و افرادی که الکل مصرف میکنند بیشتر از مصرف مواد غذایی غنی از فلاونوئید سود میبرند ، توضیح میدهد.

دکتر Bondonno  گفت : " توجه داشته باشید که مصرف فلاونوئید ها تمام عوامل خطر مرگ ناشی از مصرف بالای سیگار و الکل را خنثی نمیکند. تاکنون بهترین راهکار برای سلامتی شما ترک سیگار و قطع کردن مصرف الکل است. ما می دانیم که این نوع تغییرات در شیوه زندگی می توانند بسیار چالش برانگیز باشند ، بنابراین تشویق به مصرف فلاونوئید ها ممکن است روشی تازه برای کاهش خطر باشد ، در عین حال افراد را به ترک سیگار و کاهش مصرف الکل نیز تشویق میکنیم. "

منبع: Spring
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}