علائم توده سرطان سینه را یاد بگیریم

توده سرطان سینه


 توده های سرطان سینه همه یکسان نیستند. پزشک باید هر توده ای را معاینه کند، خواه با رایج ترین علائم ذکر شده در زیر مطابقت داشته باشد یا نه. در بیشتر موارد، یک توده سرطانی در سینه، توده سختی است بدون درد دارای لبه های نامنظم بی حرکت است (هنگام فشار دادن حرکت نمی کند) در قسمت بیرونی بالایی سینه شما ظاهر می شود در طول زمان رشد می کند.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

همه توده های سرطان سینه این علائم را نشان نمی دهند و توده سرطانی که همه این ویژگی ها را داشته باشد، معمولی نیست. یک توده سرطانی ممکن است گرد، نرم و حساس به نظر برسد و در هر جایی از سینه ایجاد شود. در برخی موارد، توده حتی می تواند دردناک باشد. برخی از زنان نیز بافت سینه متراکم و فیبری دارند. در این صورت ممکن است احساس توده ها یا تغییرات در سینه ها دشوارتر باشد. همچنین داشتن سینه های متراکم تشخیص سرطان سینه در ماموگرافی را دشوارتر می کند. با وجود بافت سخت تر، ممکن است بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی تغییر در سینه شما شروع می شود.

اهمیت خودآزمایی سرطان سینه

آخرین دستورالعمل‌های انجمن سرطان آمریکا (ACS) نشان می‌دهد که خودآزمایی مزایای واضحی را نشان نداده است، به‌ویژه برای زنانی که ماموگرافی غربالگری نیز دریافت می‌کنند، حتی زمانی که پزشکان این معاینات را انجام می‌دهند. با این حال، برخی از مردان و زنان سرطان سینه را پیدا می‌کنند و در نتیجه توده‌ای که در طی خودآزمایی تشخیص داده می‌شود، با آن تشخیص داده می‌شود. اگر شما یک زن هستید، مهم است که با ظاهر سینه های خود آشنا باشید و مرتباً آنها را چک کنید. این به شما کمک می کند تا از هرگونه تغییر یا ناهنجاری در حین وقوع آنها آگاه شوید. تمام توده های سینه نیازمند مراقبتهای پزشکی هستند. توده ها یا برجستگی های غیرمعمول در بافت پستان چیزی است که باید توسط پزشک معاینه شود. اکثریت قریب به اتفاق توده ها سرطانی نیستند.

سایر علائم احتمالی سرطان سینه چیست؟

علاوه بر توده، ممکن است یک یا چند مورد از شایع ترین علائم سرطان سینه زیر را تجربه کنید:

تورم در قسمتی یا تمام سینه شما ترشح از نوک پستان (به غیر از شیر مادر، در صورت شیردهی) تحریک یا پوسته پوسته شدن پوست، قرمزی پوست روی سینه و نوک سینه، ضخیم شدن پوست سینه و نوک سینه، نوک سینه ای که به سمت داخل می چرخد، تورم در بازو، تورم زیر بغل، تورم در اطراف استخوان یقه. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، با یا بدون وجود توده، باید به پزشک مراجعه کنید. در بسیاری از موارد، این علائم ناشی از سرطان نیستند. با این حال، شما و پزشکتان می‌خواهید آزمایش‌هایی را انجام دهید تا بفهمید چرا این اتفاق می‌افتد به یاد داشته باشید در همه مراحل می توانید از مشاوره قبل از انجام آزمایش سرطان سینه کمک بگیرید و برای این منظور کافیست با شماره 88198077 تماس بگیرید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

 سرطان سینه شایع ترین سرطانی است که در زنان در ایالات متحده تشخیص داده شده است. با این حال، بیشتر توده های سینه سرطانی نیستند. در صورت مشاهده یا احساس هر چیز جدید یا غیرعادی در سینه در طی خودآزمایی، باید به پزشک مراجعه کنید. با وجود آمار و دستورالعمل‌های ACS، بسیاری از زنان همچنان به انجام خودآزمایی ادامه می‌دهند. صرف نظر از اینکه خودآزمایی را انتخاب کنید یا نه، باید با پزشک خود در مورد سن مناسب برای شروع غربالگری ماموگرافی صحبت کنید.

پیروی از دستورالعمل های توصیه شده غربالگری سرطان سینه مهمترین کاری است که می توانید برای اطمینان از تشخیص زودهنگام سرطان سینه انجام دهید. هر چه زودتر سرطان سینه تشخیص داده شود، درمان زودتر شروع می شود و دیدگاه شما بهتر خواهد بود.

برای ثبت درخواست آزمایش سرطان سینه در منزل بر روی لینک زیر کلیک کنید و یا برای دریافت مشاوره ژنتیک سرطان سینه با شماره 88198077 تماس بگیرید 

آزمایش سرطان سینه در منزل

 

معاینه پزشک سرطان سینه

به پزشک جراح عمومی یا متخصص زنان خود قرار مراجعه کنید. در مورد نقطه جدیدی که شناسایی کرده اید و علائمی که احساس می کنید به پزشک خود بگویید. پزشک شما احتمالاً یک معاینه کامل پستان انجام می دهد و همچنین ممکن است نقاط اطراف از جمله استخوان ترقوه، گردن و زیر بغل شما را بررسی کند. بر اساس آنچه که آنها احساس می کنند، پزشک ممکن است آزمایش های اضافی مانند ماموگرافی، سونوگرافی یا بیوپسی را تجویز کند. پزشک ممکن است یک دوره انتظار هوشیارانه را پیشنهاد کند. در طول این مدت، شما و پزشکتان به نظارت بر توده برای هرگونه تغییر یا رشد ادامه خواهید داد. اگر رشدی وجود داشته باشد، پزشک باید آزمایش را برای رد کردن سرطان آغاز کند.

در مورد نگرانی های خود با پزشک خود صادق باشید. اگر سابقه شخصی یا خانوادگی شما را در معرض خطر بالاتر ابتلا به سرطان سینه قرار می دهد، ممکن است بخواهید با آزمایش های تشخیصی مناسب پیش بروید تا مطمئن شوید که آیا توده سینه شما سرطان است یا چیز دیگری.

 عوامل خطر سرطان سینه

برخی عوامل خطر می توانند شانس ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهند. برخی از عوامل خطر را نمی توان تغییر داد. برخی دیگر ممکن است بر اساس انتخاب های سبک زندگی شما کاهش یا حتی حذف شوند. مهم ترین عوامل خطر سرطان سینه عبارتند از:

جنسیت: زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

سن: سرطان سینه مهاجم در زنان بالای 55 سال شایع تر است.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از بستگان درجه یک، مانند مادر، خواهر یا دختر، سرطان سینه داشته باشد، خطر شما دو برابر می شود.

ژنتیک: درصد کمی از سرطان‌های سینه ممکن است توسط ژن‌هایی ایجاد شوند که نسل به نسل منتقل می‌شوند.

وزن: اضافه وزن یا چاقی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.شرایط خوش خیم سینه برخی از شرایط خوش خیم (غیر سرطانی) پستان ممکن است بر خطر ابتلا به سرطان پستان بعدی تأثیر بگذارد. استفاده از هورمون اگر از درمان جایگزینی هورمونی (HRT) استفاده می‌کنید یا در حال استفاده از آن هستید، احتمال ابتلا به سرطان سینه در شما بیشتر است.  

سابقه قاعدگی: قاعدگی زودرس (قبل از 12 سالگی) ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. سن یائسگی دیررس یائسگی تاخیری (بعد از سن 55 سالگی) ممکن است شما را در معرض هورمون های بیشتری قرار دهد که می تواند خطرات شما را افزایش دهد.

بافت سینه متراکم: مطالعات نشان می دهد زنانی که بافت سینه متراکم دارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. این بافت ممکن است تشخیص سرطان را دشوارتر کند.

شیوه زندگی کم تحرک: زنانی که به طور منظم ورزش نمی کنند نسبت به زنانی که اغلب ورزش می کنند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

مصرف تنباکو: سیگار خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد، به ویژه در زنان جوانی که هنوز یائسگی را سپری نکرده اند.

مصرف الکل: به ازای هر نوشیدنی که می خورید، خطر ابتلا به سرطان سینه ممکن است افزایش یابد. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن مقداری الکل ممکن است خوب باشد، اما مصرف زیاد الکل با خطر بالاتر سرطان سینه مرتبط است.

سرطان سینه در مردان

 اکثر سرطان های سینه در زنان تشخیص داده می شود. با این حال، مردان دارای بافت سینه هستند و می توانند به سرطان سینه مبتلا شوند.  با این حال، کمتر از یک درصد از تمام سرطان های سینه در مردان رخ می دهد. علائم سرطان سینه در مردان مانند علائم سرطان سینه در زنان است. این علائم عبارتند از: یک توده در یک سینه نوک سینه ای که به سمت داخل می چرخد (معکوس) درد نوک پستان ترشح از نوک پستان قرمزی، گودی، یا پوسته پوسته شدن روی پوست سینه قرمزی یا زخم در نوک پستان یا حلقه دور نوک پستان غدد لنفاوی متورم در زیر بغل همانند زنان

 سرطان سینه در مردان نیز می تواند به سایر قسمت های بدن گسترش یابد یا متاستاز دهد. تشخیص سرطان در مراحل اولیه مهم است. به این ترتیب، شما و پزشکتان می توانید به سرعت درمان سرطان را شروع کنید. در حالی که سرطان سینه در مردان نادر است، برخی از عوامل خطر رایج شناخته شده است. فهرستی از این عوامل خطر سرطان سینه مردان را بخوانید و دریابید که چگونه می توانید خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهید.

خودآزمایی سرطان سینه در منزل

 تکنیک های غربالگری به شما و پزشکتان کمک می کند تا نقاط مشکوک را در سینه خود شناسایی کنید. ماموگرافی یک گزینه غربالگری رایج است. خودآزمایی پستان نیز مورد دیگری است. برای چندین دهه، خودآزمایی بخش مهمی از تشخیص زودهنگام سرطان پستان در نظر گرفته می شد. امروزه، ممکن است منجر به بیوپسی های غیر ضروری و روش های جراحی شود. با این حال، پزشک ممکن است یک معاینه شخصی را به شما توصیه کند. حداقل، این معاینه می تواند به شما کمک کند تا با ظاهر، شکل، بافت و اندازه سینه های خود آشنا شوید.  دانستن اینکه سینه های شما چه احساسی باید داشته باشد می تواند به شما کمک کند تا مشکل احتمالی را راحت تر تشخیص دهید.  

  1. تاریخ را انتخاب کنید: هورمون ها بر احساس سینه های شما تأثیر می گذارند، بنابراین ایده خوبی است که چند روز پس از پایان چرخه قاعدگی خود صبر کنید. اگر پریود ندارید، تاریخی را در تقویم انتخاب کنید که به راحتی به خاطر بسپارید، مانند اول یا پانزدهم، و برای خودآزمایی برنامه ریزی کنید.
  2. نگاهی بیندازید: تاپ و سوتین خود را بردارید. جلوی آینه بایستید. نگاه کنید که سینه های شما چگونه به نظر می رسند، آنها را برای تغییر در تقارن، شکل، اندازه یا رنگ بررسی کنید. هر دو بازو را بالا بیاورید و بازرسی بصری را تکرار کنید و به تغییرات شکل و اندازه سینه‌ها در هنگام باز شدن دست‌ها توجه کنید.
  3. هر سینه را بررسی کنید: پس از اتمام معاینه بصری، روی یک تخت یا مبل دراز بکشید. از پدهای نرم انگشتان خود برای احساس توده ها، کیست ها یا سایر ناهنجاری ها استفاده کنید. برای یکنواخت نگه داشتن بازرسی، از نوک پستان خود شروع کنید و به سمت استخوان سینه و زیر بغل به صورت مارپیچ حرکت کنید. در طرف دیگر تکرار کنید.
  4. نوک سینه خود را فشار دهید: به آرامی روی هر نوک پستان فشار دهید تا ببینید آیا ترشح دارید یا خیر.
  5. در دوش گرفتن تکرار کنید: یک بازرسی نهایی را در حمام انجام دهید. اجازه دهید آب گرم و صابون معاینه دستی را با حرکت دادن انگشتان روی سینه‌ها آسان‌تر کند. از نوک پستان خود شروع کنید و به صورت مارپیچ به سمت بیرون بروید.  روی سینه دیگر تکرار کنید.
  6. یک دفتر خاطرات داشته باشید: تشخیص تغییرات ظریف ممکن است سخت باشد، اما یک مجله ممکن است به شما کمک کند تا تحولات را در حین وقوع مشاهده کنید. نقاط غیرمعمول را یادداشت کنید و بعد از چند هفته دوباره آنها را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه توده، به پزشک مراجعه کنید.

برخی از سازمان های بهداشتی دیگر به زنان توصیه نمی کنند که خودآزمایی منظم را انجام دهند. درباره دلایل، خطرات مرتبط با خودآزمایی پستان و اینکه چرا ممکن است بخواهید آنها را به هر حال انجام دهید، بیشتر بیاموزید.

سایر شرایطی که می تواند باعث ایجاد توده های سینه شوند

 سرطان سینه تنها بیماری نیست که می تواند باعث ایجاد توده های غیرعادی در سینه شما شود. شرایط دیگر نیز ممکن است مسئول باشند:

  • تورم غدد لنفاوی
  • کیست ها
  • باکتری
  • عفونت ویروسی
  • واکنش پوست به اصلاح یا اپیلاسیون
  • عکس العمل های آلرژیتیک
  • رشد بافت غیر سرطانی (فیبروآدنوم)
  • رشد بافت چربی (لیپوم)
  • لنفوم
  • سرطان خون
  • لوپوس
  • تورم یا گرفتگی غدد پستانی

 بعید است که توده ای در زیر بغل یا سینه شما سرطان سینه باشد، اما باید با پزشک خود در مورد هر نقطه غیرعادی که می توانید پیدا کنید صحبت کنید. پزشک شما احتمالا یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و علل احتمالی توده های غیر معمول را رد می کند.

علائم سرطان سینه به غیر از توده چیست؟

 توده سینه یکی از علائم احتمالی سرطان سینه است. تغییرات پوست روی سینه و اطراف آن، مانند فرورفتگی، تورم، و ترشح از نوک سینه نیز می تواند از علائم سرطان سینه باشد. در برخی موارد، حتی اگر سرطان سینه هیچ علامتی ایجاد نکند، باز هم ممکن است توده سرطانی در ماموگرافی معمول زنان یافت شود. غربالگری سرطان سینه، طبق توصیه پزشک، می تواند به تشخیص این بیماری در ابتدایی ترین و قابل درمان ترین مرحله آن کمک کند. سرطان سینه در زنان شایع تر است. با این حال، مردان نیز در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.همه این علائم می توانند یک علت زمینه ای غیر سرطانی داشته باشند. با این حال، افرادی که این علائم را دارند، در صورتی که آزمایش‌هایی برای بررسی شرایط غیرسرطانی و سرطانی لازم باشد، باید با پزشک صحبت کنند.

تغییر در بافت پوست در سرطان

 سرطان سینه می تواند باعث تغییرات و التهاب در سلول های پوست شود که می تواند منجر به تغییر بافت شود.  نمونه هایی از این تغییرات بافت عبارتند از پوسته پوسته شدن پوست اطراف نوک  پستان و آرئول، گویی که پوست آفتاب سوخته یا به شدت خشک است و ضخیم شدن پوست در هر قسمت از سینه. این تغییرات ممکن است باعث خارش شود، که افراد اغلب آن را با سرطان سینه مرتبط می‌دانند، اگرچه شایع نیست. تغییرات پوستی مانند پوسته پوسته شدن نوک پستان ممکن است نشانه یک نوع سرطان پستان نادر منبع قابل اعتماد به نام بیماری پاژه باشد. ضخیم شدن پوست و تغییرات بافت ممکن است با سرطان سینه التهابی سازگار باشد.

تغییرات بافت نیز می تواند در نتیجه شرایط خوش خیم پوست رخ دهد، از جمله درماتیت و اگزما.

ترشح نوک پستان

 فرد ممکن است ترشحاتی را از نوک پستان مشاهده کند که می‌تواند نازک یا غلیظ باشد و دارای رنگ‌هایی از شفاف تا شیری تا زرد، سبز یا خونی باشد. ترشح معمولاً از نوک یک پستان می آید. با این حال، اگر هر دو سینه سرطانی باشند، می‌تواند از هر دو نوک سینه منشأ بگیرد. ترشح شیری رنگ از نوک پستان برای افرادی که شیر می دهند طبیعی است، اما توصیه می شود در مورد سایر ترشحات نوک سینه با پزشک مشورت کنند. اگرچه بیشتر ترشحات نوک سینه غیرسرطانی است، اما در برخی افراد می تواند نشان دهنده سرطان سینه منبع مطمئن باشد. ترشحات بیشتر نگران کننده از نوک پستان معمولا خونی است، نوک یک پستان را تحت تاثیر قرار می دهد و خود به خود است. سایر دلایل احتمالی ترشح از نوک پستان عبارتند از: کنترل بارداری، برخی داروها و برخی عفونت ها.

 فرو رفتگی نوک سینه

 گودی پوست گاهی اوقات می‌تواند نشانه‌ای از سرطان سینه التهابی باشد، سلول های سرطانی می توانند باعث تجمع مایع لنفاوی در سینه شوند که منجر به تورم و همچنین فرورفتگی یا حفره های پوستی می شود. ضروری است هر کسی که متوجه فرورفتگی پوست می شود با پزشک صحبت کند. پزشکان این تغییر در ظاهر پوست را (پودورنجی) می‌نامند، زیرا پوست فرورفته شبیه سطح پرتقال است و نیز ممکن است با شروع اریتم یا ادم سینه (قرمزی و تورم) همراه باشد.

تغییر غدد لنفاوی در سرطان سینه

 غدد لنفاوی مجموعه‌های گرد و کوچکی از بافت سیستم ایمنی هستند که مایع را فیلتر کرده و سلول‌های مضر بالقوه را جذب می‌کنند. اینها شامل باکتری ها، ویروس ها و سلول های سرطانی است. اگر یک سلول سرطانی پستان را ترک کند، اولین جایی که معمولاً به آن می رود، ناحیه غدد لنفاوی زیر بغل در همان سمت سینه آسیب دیده است.که می تواند منجر به تورم در این ناحیه شود. علاوه بر تورم غدد لنفاوی در زیر بغل، فرد ممکن است متوجه آنها در اطراف استخوان ترقوه شود. معمولاً مانند توده‌های کوچک، سفت و متورم هستند و ممکن است در لمس حساس باشند.با این حال، بافت لنفاوی ممکن است به دلیل عفونت سینه یا سایر بیماری‌های کاملاً نامرتبط نیز تغییر کند. فرد باید در مورد این تغییرات با پزشک متخصص صحبت کند تا بتواند علت احتمالی آن را شناسایی کند.   

درد سینه یا نوک پستان

 سرطان سینه می تواند تغییراتی در سلول های پوست ایجاد کند که منجر به احساس درد، حساسیت و ناراحتی در سینه می شود. اگر توده وجود داشته باشد، دردناک نیست. اگرچه سرطان سینه اغلب بدون درد است، اما مهم است که علائمی را که می تواند ناشی از سرطان سینه باشد نادیده نگیرید. برخی از افراد ممکن است درد را به عنوان یک احساس سوزش و حساس توصیف کنند.

 جمع شدن یا وارونگی نوک پستان

 سرطان سینه می تواند باعث تغییرات سلولی در پشت نوک پستان شود. این تغییرات می تواند منجر به معکوس شدن نوک پستان و برگشت آن به سمت داخل سینه شود، یا ممکن است از نظر اندازه متفاوت به نظر برسد. ظاهر نوک سینه ها اغلب می تواند در طول تخمک گذاری یا سایر قسمت های چرخه قاعدگی تغییر کند، اما افراد باید در مورد هرگونه تغییر جدید نوک سینه با پزشک تماس بگیرند.

ورم سینه در سرطان

 سرطان سینه می تواند باعث تورم کل سینه یا ناحیه ای از سینه شود.  ممکن است بعد از این تورم توده مشخصی وجود نداشته باشد، اما سینه می تواند از نظر اندازه متفاوت از سینه دیگر باشد. اگرچه ممکن است افراد همیشه سینه هایی با اندازه کمی متفاوت داشته باشند، اما این تورم باعث تغییر اندازه سینه های معمولی آنها می شود. همچنین ممکن است به دلیل تورم پوست احساس سفت شدن داشته باشد.

بزرگ شدن اندازه سینه

 اکثر افراد سینه هایی دارند که هم اندازه یکدیگر نیستند که طبیعی است. با این حال، اگر اندازه یک سینه بدون دلیل مشخصی بزرگ شود، ممکن است نشانه ای از سرطان سینه باشد. اگرچه تغییرات در اندازه سینه می‌تواند نشانه‌ای از هر نوع سرطان سینه باشد، منبع معتبر موسسه ملی سرطان بیان می‌کند که افزایش سریع اندازه سینه می‌تواند نشانه‌ای از سرطان التهابی سینه باشد. این نوع نادر و تهاجمی سرطان سینه است. اگر فردی متوجه شد که سینه‌های هر دو یا یکی از آنها بزرگ شده است، باید با پزشک مشورت کند.

چه زمانی باید برای سرطان سینه به پزشک مراجعه کرد؟

 افراد نباید وقتی متوجه تغییرات سینه می شوند وحشت کنند یا بترسند. افزایش سن، تغییرات در سطوح هورمونی و عوامل دیگر می تواند منجر به تغییرات سینه در طول زندگی فرد شود. با این حال، افراد باید در مورد سلامتی خود فعال باشند و برای تعیین علت علائم پستان به پزشک مراجعه کنند. هر یک از تغییرات ذکر شده در بالا می تواند مراجعه به پزشک را تضمین کند، به خصوص اگر به نظر نمی رسد این تغییرات به یکی از موارد زیر مربوط باشد: چرخه قاعدگی جراحت بیماری قبلی، مانند عفونت سینه.

پزشک می تواند علائم را ارزیابی کند، پستان آسیب دیده را بررسی کند و در صورت لزوم مطالعات بیشتری را توصیه کند. آنها ممکن است ماموگرافی، سونوگرافی، سایر آزمایش های تصویربرداری یا آزمایش خون را برای رد عفونت یا سایر علل بالقوه پیشنهاد کنند.

دلایل دیگر درد سینه دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است فرد درد سینه را تجربه کند که عبارتند از: تغییرات هورمونی ماستیت، داروهای خاص، درد دیواره قفسه سینه که به نظر می رسد از سینه می آید، پیچ خوردگی در پشت، گردن یا شانه کوستوکندریت یک بیماری التهابی است که غضروف‌های قفسه سینه را درگیر می‌کند، که التهاب غضروفی است که دنده ها را به استخوان سینه متصل می کند.

دلایل دیگر تغییر سینه

تغییرات سینه در طول زندگی یک فرد طبیعی است و ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد عبارتند از:

  • یائسگی: این می‌تواند باعث کوچک‌تر شدن سینه‌ها و برآمدگی آن شود.  همچنین می تواند باعث ناپدید شدن توده ها شود زیرا بافت سینه متراکم تر و چرب تر می شود.
  • چرخه قاعدگی: سینه ها ممکن است متورم، حساس یا دردناک شوند و توده هایی ظاهر شوند. این تغییرات قبل از قاعدگی اتفاق می افتد.
  • بارداری: تعداد و اندازه غدد شیر افزایش می یابد و بنابراین می تواند باعث ایجاد توده شود.
  • شیردهی: این امر می تواند باعث ورم پستان شود که ممکن است باعث ایجاد احساس گرما و حساسیت در سینه و همچنین قرمزی و برآمدگی شود.

سوالات متداول در مورد علائم سرطان سینه

 در زیر برخی از سوالات متداول در مورد سرطان سینه و تغییرات پوستی وجود دارد.

روش انجام خود آزمایی سرطان سینه در منزل چیست؟

برای بررسی علائم سرطان سینه، مهم است که فرد با ظاهر سینه‌های خود آشنا باشد. این بدان معنی است که آنها متوجه هر گونه تغییر می شوند و می توانند آنها را به یک متخصص گزارش دهند. کسانی که خطر ابتلا به سرطان پستان از حد متوسط ​​بالاتر از حد متوسط ​​است ممکن است بخواهند خودآزمایی پستان را انجام دهند. این می تواند به فرد کمک کند تا نحوه ظاهر و احساس سینه های خود را پیگیری کند.

پنج علامت هشدار دهنده سرطان سینه چیست؟

بیش از پنج علامت هشدار دهنده سرطان سینه وجود دارد. شایع ترین علامت توده جدید در سینه است. علائم دیگر عبارتند از تورم سینه، گودی پوست، درد سینه یا نوک پستان، پسرفتن نوک پستان، ترشح از نوک پستان و تورم غدد لنفاوی زیر بازو.  همچنین ممکن است فرد دچار ضخیم شدن، پوسته پوسته شدن یا تغییر رنگ پوست شود.

سرطان سینه در ابتدا چه حسی دارد؟

فرد ممکن است توده ای سفت و بدون درد با لبه های نامنظم در سینه احساس کند.  ممکن است فرد علائم دیگری مانند تغییرات پوستی، درد سینه یا نوک سینه و تورم را نیز تجربه کند.  

درد سرطان سینه چه حسی دارد؟

سرطان سینه باعث ایجاد درد در نوک پستان یا سینه نمی شود. با این حال، برخی از افراد درد را تجربه می کنند. به طور مشابه، بیشتر توده های سرطان سینه بدون درد هستند، اما گاهی اوقات می توانند حساس یا دردناک باشند.

پوست در سرطان سینه چه تغییری می کند؟

هنگامی که فردی به سرطان سینه مبتلا می شود، پوست اطراف سینه او ممکن است فرورفته، متورم یا تغییر رنگ به نظر برسد.

آیا سرطان سینه می تواند باعث بیماری های پوستی شود؟

بر اساس یک مطالعه در سال 2017، خطر بالقوه افزایش پسوریازیس در بیماران مبتلا به سرطان سینه وجود دارد. این عمدتا به ترومای پوستی ناشی از جراحی یا واکنش های پوستی ناشی از رادیوتراپی نسبت داده می شود، نه اینکه نتیجه مستقیم سرطان باشد. همچنین، یک نوع سرطان سینه با منبع معتبر نادر به نام بیماری پاژه می‌تواند باعث ایجاد بثوراتی شود که شبیه اگزما است، اما در واقع، بیماری پوستی نیست.

نتیجه گیری

سرطان سینه می تواند علائم و نشانه هایی را ایجاد کند که شامل تغییراتی در پوست روی سینه و اطراف آن می شود. در حالی که بسیاری از شرایط به طور بالقوه می توانند باعث تغییرات سینه شوند، از جمله کیست، عفونت، اگزما و درماتیت، فرد نباید به طور خودکار سرطان سینه را رد کند.  مراجعه به پزشک برای ارزیابی و تشخیص می تواند به تعیین اینکه آیا هرگونه تغییر پستان باعث نگرانی است یا خیر کمک کند. اگر توده ای پیدا کردید یا علائم غیرمعمولی را تجربه کردید، باید به دنبال راهنمایی پزشک خود باشید. در تمام مراحل می توانید از مشاوره سرطان سینه راهنمایی بگیرید برای این منظور می توانید با شماره 88198077 تماس بگیرید. پزشک شما ممکن است بتواند از یک معاینه فیزیکی تشخیص دهد که آیا توده شما احتمالا سرطانی است یا خیر. اگر اصلاً نگران علائم و نشانه‌های جدید هستید، نباید از درخواست آزمایش سرطان سینه برای تشخیص بهتر و دقیق تر نگرانی داشته باشید.

منبع: Health line
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}