زنان با BMI بالا در خطر ابتلا به کرونای طولانی مدت هستند

کرونای طولانی مدت و BMI

یک مطالعه جدید نشان داده است که زنان و افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) بالایی دارند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کرونای طولانی مدت باشند. گروهی از محققان برای مطالعه خود که اخیرا در PLOS Global Health Public  Health منتشر شد، نظرسنجی را برای مشخص کردن شدت و عوامل پیش‌بینی کننده برای کووید طولانی انجام دادند.

کووید طولانی، که به عنوان سندرم پس از کووید نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که در آن بیماران علائمی در طول یا بعد از عفونت کووید ایجاد می‌کنند و بیش از 12 هفته پس از تشخیص آن باقی می‌مانند. علائم ممکن است از سرفه، خستگی و تنگی نفس گرفته تا التهاب مغزی، وزوز گوش و درد قفسه سینه متغیر باشد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

تست کرونا در منزل

بر اساس گزارش ONS دفتر ملی آمار بریتانیا، تخمین زده می‌شود که کووید 19 یا سندرم پس از کووید 19 بر فعالیت‌های روزانه 836000 نفر در بریتانیا تأثیر نامطلوب گذاشته که محققان اعلام کردند در 244000 نفر توانایی انجام فعالیت‌های روزانه بسیار محدود شده بود.

برای آگاهی بیشتر از وضعیت و اطلاع رسانی بالقوه خدمات مراقبت های بهداشتی، محققان از افرادی در نورفولک، انگلستان شرقی که در سال 2020 مبتلا به کووید19 تشخیص داده شده بودند، نظرسنجی کردند. در مجموع، حدود 1487 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند، که در آن به سوالات مربوطه و شرایط پس از کووید مانند تنگی نفس، از دست دادن چشایی یا بویایی و استفاده آنها از خدمات مراقبت های بهداشتی مرتبط با کووید طولانی مدت پاسخ دادند.

یکی از نویسندگان این مطالعه، واسیلیوس واسیلیو از دانشکده پزشکی نورویچ دانشگاه شرق آنگلیا (UEA) در بیانیه خبری دانشگاه گفت: ما می خواستیم بفهمیم چه عواملی ممکن است افراد را کم و بیش مستعد ابتلا به کووید طولانی کند.

از همه شرکت‌کنندگان، 774 نفر یا 52.1 درصد علائم پس از کووید را تجربه کردند. با این حال، آنچه جالب است این است که زنان نسبت به مردان بیشتر این علائم را داشتند و به نظر می‌رسد جنس مذکر در مقایسه با جنس مؤنث در برابر علائم پس از کووید ایمن تر است. داشتن BMI بالاتر همچنین با خطرات بالاتر ابتلا به کووید طولانی همراه است. محققان نوشتند مشخص شد که جنسیت زن و BMI بالا با احتمال بالاتر ابتلا به سندرم پس از کووید 19 مرتبط است. این دو عامل ارزش  قابل‌توجهی در استفاده از خدمات بهداشتی بیشتر در میان افرادی که مبتلا به سندرم پس از کووید19 هستند، دارند. آنها می گویند که نتایج با تحقیق قبلی دیگر در انگلیس مطابقت دارد، که در آن زنان نیز نسبت به مردان نرخ ابتلا به کووید طولانی تری داشتند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) این وضعیت شرایطی را که بسیاری همچنان از آن رنج می برند روشن می کند. برای مثال، علائم پس از کووید اغلب در برخی از افراد مانند افرادی که COVID-19 شدید داشتند، مشاهده شده است، در حالی که ممکن است افرادی که برای COVID-19 واکسینه نشده اند با خطرات بیشتری برای آن روبرو باشند. تأثیر کووید طولانی مدت ممکن است فراتر از بیماران نیز باشد، زیرا یک متخصص اشاره کرد که ممکن است تأثیر 3.7 تریلیون دلاری بر اقتصاد ایالات متحده داشته باشد. از این رو، نتایج این مطالعه اطلاعات ارزشمندی در مورد کووید طولانی مدت و افرادی که به احتمال زیاد از آن رنج می برند، ارائه می دهد.

منبع: medical daily
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}