ورزش منظم می تواند خطر ابتلا به یک مورد شدید COVID-19 را کاهش دهد!

جدای از دریافت واکسن، گرفتن مراحل روزانه ممکن است بهترین کاری باشد که می توانید برای محافظت از خود در برابر COVID-19 شدید انجام دهید. در یک مطالعه جدید روی نزدیک به 50000 کالیفرنیایی که مبتلا به کووید-19 بودند، محققان دریافتند افرادی که فعالیت بدنی منظم داشتند کمتر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند یا بر اثر این بیماری می‌میرند. این یافته ها هفته گذشته در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شد

در مقایسه با افرادی که حداقل 150 دقیقه در هفته فعال بودند، افرادی که به طور منظم بی تحرک بودند، حدود دو برابر بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان و دو و نیم برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از COVID-19 بودند.

رابرت سالیس، سرپرست تیم تحقیق، پزشک خانواده و پزشک پزشکی ورزشی در مرکز پزشکی Kaiser Permanente Fontana در کالیفرنیا، می‌گوید ورزش می‌تواند تا حد زیادی احتمال ابتلای شما به بیماری شدید را کاهش دهد. دستورالعمل های فعالیت بدنی ایالات متحده 150 دقیقه ورزش متوسط ​​در هفته را می طلبد. برای رسیدن به این هدف، می‌توانید با فعالیت‌های کوچک شروع کنید، مانند پیاده‌روی با سگ و کنار گذاشتن آسانسور برای پله‌ها.

سالیس می‌گوید جدا از واکسینه شدن، «انجام فعالیت بدنی منظم بهترین کاری است که می‌توانید برای محافظت از خود انجام دهید».

چگونه ورزش به ما کمک می کند؟

شناخته شده است که ورزش با تقویت سیستم ایمنی، قلب و ریه ها به افراد کمک می کند تا با عفونت های ویروسی مبارزه کنند. حتی مطالعات نشان می دهد که تناسب اندام هوازی باعث افزایش اثربخشی واکسن آنفولانزا در برخی افراد می شود.

وقتی ورزش می کنیم، ضربان قلب ما افزایش می یابد و خون به سرعت در بدن جریان می یابد. این سیگنال به سلول‌های ایمنی در مکان‌هایی مانند طحال و غدد لنفاوی مغز استخوان می‌دهد تا خارج شوند و بدن را با سرعتی بالاتر از حد طبیعی به گردش در آورند. این افزایش نظارت ایمنی می تواند عفونت ها را کاهش دهد.

دیوید نیمن، دکتر پی اچ اس ام، پروفسور زیست شناسی در دانشگاه ایالتی آپالاچی در کارولینای شمالی، می گوید: شانس مقابله با پاتوژن ها و ویروس ها و باکتری ها - آدم های بد - افزایش می یابد زیرا این فعالیت گشت زنی سلول های ایمنی وجود دارد. .

هنگامی که بیماران از طریق سیستم بهداشت Kaiser مراجعه می کنند، ارائه دهندگان بهداشت در مورد میانگین فعالیت بدنی هفتگی آنها می پرسند. اطلاعات مربوط به مدت زمان و تداوم ورزش آنها در پرونده سلامت آنلاین به همراه سایر علائم حیاتی آنها ثبت می شود. سالیس می‌گوید او معتقد است کایزر یکی از بزرگترین سیستم‌های پرونده الکترونیک سلامت را دارد که شامل علائم حیاتی ورزش می‌شود.

تیم تحقیقاتی داده‌های ناشناس را از 48440 بزرگسال جمع‌آوری کرد که کایزر حداقل سه سابقه ورزش برای آنها داشت و مبتلا به کووید-19 تشخیص داده شده بود. آنها آزمودنی ها را بر اساس سطح فعالیت گروه بندی کردند. گروه کم تحرک بیشتر هفته ها 10 دقیقه یا کمتر ورزش کردند و فعال ترین گروه به آستانه 150 دقیقه در هفته رسید.

آیا می توانم قبل از دریافت واکسن COVID-19 ورزش کنم؟

آنها دریافتند افرادی که در گروه کم‌فعال بودند، دو برابر بیشتر از افرادی که در فعال‌ترین گروه بودند، به دلیل ابتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری شدند و دو و نیم برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری بودند.

محققان از یک روش آماری برای تجزیه و تحلیل تأثیر ورزش بر پیامدهای COVID-19 در مقایسه با سایر عوامل خطر مرتبط مانند دیابت و BMI بالا استفاده کردند.

سالیس می‌گوید: «این فقط تأثیر آن در کاهش خطر ابتلا به همه این بیماری‌های مزمن دیگر نیست - جدا از آن، [فعالیت بدنی] هنوز تأثیر بسیار عمیقی دارد».

در مطالعه‌ای که در فوریه در مجله بین‌المللی چاقی منتشر شد، محققان دریافتند، صرف‌نظر از اینکه چاقی دارند، افرادی که تند راه می‌روند در مقایسه با افرادی که آهسته راه می‌روند کمتر در معرض ابتلا به کووید-19 شدید هستند. این نشان می دهد که چند بار ورزش ممکن است مهمتر از سایر عوامل خطر برای ابتلا به کووید-19 شدید باشد. و با ردیابی ورزش مداوم، به جای تناسب اندام عمومی، این تحقیق نشان می دهد که ساختن یک برنامه ورزشی می تواند اثرات قابل توجهی بر سلامت داشته باشد.

نیمن می‌گوید: «این داده‌های فوق‌العاده‌ای است و فقط به کارهایی می‌افزاید که به طور مداوم نشان داده است افراد فعال بدنی کمتر مستعد ابتلا به یک مورد شدید COVID-19 هستند.

بهبود سلامتی شما

برای تقویت بهتر ایمنی و حمایت از بدن، مهم است که حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی داشته باشید. این می تواند شامل فعالیت هایی مانند دویدن، پیاده روی سریع در یک منطقه تپه ای، دوچرخه سواری، شنا یا حتی باغبانی سخت باشد.

سالیس می‌گوید: «این واقعاً به افزایش ضربان قلب، کمی تند شدن و نگه داشتن آن برای 30 دقیقه بستگی دارد. "شما باید آنقدر تند راه بروید که نتوانید در حین راه رفتن آواز بخوانید، بنابراین کمی باد دارید، اما نه آنقدر شدید که نتوانید صحبت کنید."

سالیس می‌گوید: خیلی مهم نیست که چگونه آن را از هم جدا می‌کنید – سه پیاده‌روی 10 دقیقه‌ای در روز به اندازه یک پیاده‌روی 30 دقیقه‌ای است. در حالی که بهتر است عادت به ورزش کردن در بیشتر روزهای هفته را در خود ایجاد کنید، به نظر می رسد چند روز در هفته پیاده روی طولانی مدت نیز موثر باشد.

با این حال، نیمن خاطرنشان می کند که ورزش منظم به سلول های ایمنی شما فرصت بیشتری برای گشت زنی در بدن و مبارزه با عفونت ها می دهد. نیمن می‌گوید: «این فقط نمی‌تواند در یک فروشگاه قدم بزند، بلکه باید جایی باشد که در آنجا هستید و خودتان را در یک کلیپ خوب حمل کنید.»

توجه به این نکته مهم است که در حالی که ورزش یک اقدام پیشگیرانه عالی است، اما لزوماً زمانی که بیمار هستید به شما کمک نمی کند با بیماری مبارزه کنید. در واقع، ورزش بیش از حد سخت در هنگام بیماری ممکن است عفونت را بدتر کند. نیمن می‌گوید اگر احساس بیماری می‌کنید، استراحت کنید تا زمانی که علائم شما از بین برود، و سپس به آرامی به یک روال فعال بازگردید.

نیمن می گوید: «ورزش برای پیشگیری از این بیماری های تنفسی عالی است، اما دارویی برای درمان آن نیست. اگر نگران شانس خود برای ابتلا به یک مورد بد کووید-19 هستید - به خصوص اگر هنوز واکسینه نشده اید - ایده خوبی است که به این فکر کنید که چگونه می توانید فعال تر باشید.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}