آنچه در مورد میگرن و COVID-19 باید بدانید

اگر در حال حاضر با میگرن زندگی می کنید، ممکن است تعجب کنید که چگونه وضعیت شما می تواند تحت تأثیر COVID-19 قرار گیرد. از آنجایی که سردرد یکی از علائم شناخته شده COVID-19 است، بسیاری از افراد مستعد ابتلا به میگرن می ترسند که این ویروس وضعیت آنها را بدتر کند.

خوشبختانه، ما در حال یادگیری چگونگی تأثیر میگرن و درمان آن توسط COVID-19 هستیم. سردرد شایع ترین علامت عصبی COVID-19 است، و تحقیقات اولیه نشان داده است که افراد مبتلا به میگرن ممکن است به دلیل پاسخ التهابی موجود در هر دو بیماری، بیشتر در معرض خطر ابتلا به علائم COVID-19 باشند. این همبستگی با افزایش سن به نظر می رسد.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

تحقیقات در حال انجام است و ما همچنان به کسب اطلاعات بیشتر ادامه می دهیم. در اینجا ما آخرین یافته های تحقیقاتی در مورد میگرن و کووید-19 و همچنین نحوه تأثیر این ویروس بر داروها و برنامه درمانی شما را مورد بحث قرار خواهیم داد.

خطر میگرن و COVID-19

به نظر نمی رسد داشتن سابقه میگرن شما را در معرض خطر ابتلا به COVID-19 قرار دهد. با این حال، افرادی که سابقه میگرن دارند ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به سردرد در طول عفونت COVID-19 و همچنین برای تجربه سایر پیامدهای منفی مرتبط با عوارض عاطفی این بیماری همه گیر باشند.

خطر مواجهه

هر چه زمان بیشتری را در مکان‌های عمومی با افراد دیگر بگذرانید، بیشتر در معرض این ویروس قرار خواهید گرفت. اگر برای مدیریت میگرن خود نیاز به درمان پزشکی در بیمارستان دارید، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای تماس با ویروس باشید. این می تواند شامل سفر به بخش اورژانس به دلیل میگرن شدید یا قرار ملاقات برنامه ریزی شده با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی برای تزریق بوتاکس برای جلوگیری از میگرن باشد.

شما می توانید این خطر را با انجام اقدامات پیشگیرانه کاهش دهید، مانند اجتناب از دست زدن به هر قسمت از صورت خود پس از تماس با سطوح عمومی مانند دستگیره در. شستن مکرر دست ها، به ویژه پس از بیرون رفتن در اماکن عمومی؛ و هنگامی که در جایی با افراد خارج از خانواده خود هستید، به خصوص در محیط های داخلی، ماسک بزنید.

خطر بدتر شدن درد

سردرد یکی از علائم رایج COVID-19 است و داشتن سابقه میگرن ممکن است شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سردرد در طول عفونت فعال با ویروس قرار دهد.

یک نظرسنجی در سال 2020 از بیمارانی که در طول همه‌گیری کووید-19 سردرد داشتند، نشان داد که 36 درصد از پاسخ‌دهندگان میگرن و 55 درصد با سردرد تنشی تشخیص داده شده‌اند. از بین بیمارانی که سردرد ناشی از کووید-19 را تجربه کردند، افرادی که سابقه سردردهای قبلی را داشتند بیشتر با سردرد COVID-19 خود درد ضربان دار را تجربه کردند.

در حالی که افراد با سابقه میگرن بیشتر در معرض خطر ابتلا به سردرد با COVID-19 هستند، کیفیت سردرد اغلب متفاوت است. اکثر افرادی که سابقه سردرد داشتند، سردردی را که با کووید-19 تجربه کردند متفاوت از سردردهای ابتدایی خود توصیف کردند. بیمارانی که سردرد ناشی از COVID-19 را تجربه کردند، شایع ترین محرک سردرد را خود عفونت و به دنبال آن استرس گزارش کردند.

از بیمارانی که از قبل تشخیص میگرن داشتند، 55٪ درد ضربان دار همراه با سردردهای تجربه شده در طول عفونت COVID-19 را گزارش کردند. جالب توجه است، 61٪ گزارش کردند که معمولاً درد ضربان دار را با میگرن خود تجربه می کنند. در حالی که میزان درد ضربان دار اندکی کاهش یافت، بیماران مبتلا به میگرن نسبت به افرادی که سابقه سردرد نداشتند، بسیار بیشتر احتمال داشت که درد ضربان دار را گزارش کنند.

داشتن سابقه میگرن به این معنی نیست که شما مطلقاً سردرد COVID-19 را تجربه خواهید کرد. خوشبختانه 22 درصد از بیماران مبتلا به سردردهای قبلی در این مطالعه هیچ سردردی را در طول عفونت کرونا تجربه نکردند.

این مطالعه همچنین نشان داد که 54 درصد از افراد با سابقه میگرن تفاوتی در فرکانس یا شدت سردرد در طول همه‌گیری نداشتند و 12 درصد در واقع کاهش دفعات سردرد را گزارش کردند. محققان فرض کردند که این کاهش ممکن است با استرس کمتر به دلیل تعاملات و تعهدات اجتماعی کمتر مرتبط باشد.

عوارض میگرن و COVID-19

ملاحظات خاصی برای افراد مبتلا به میگرن که مبتلا به کووید-19 تشخیص داده شده اند وجود دارد.

خطر قلبی عروقی

اگر معمولاً با میگرن خود هاله را تجربه می کنید، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عوارض ناشی از COVID-19 باشید. مطالعات نشان داده است افرادی که با میگرن خود هاله دارند بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا یا تصلب شرایین هستند. از آنجایی که بیماری قلبی عروقی یک عامل خطر برای بیماری جدی با COVID-19 است، بهتر است با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در تماس نزدیک باشید، به خصوص اگر اخیراً شروع به تجربه هاله کرده اید.

علائم گوارشی

ما آموخته ایم که افرادی که سابقه میگرن دارند ممکن است بیشتر در معرض خطر سردرد ناشی از COVID-19 باشند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که سردرد COVID-19 را گزارش می‌کنند به احتمال زیاد از دست دادن چشایی و بویایی و همچنین علائم گوارشی مانند حالت تهوع و اسهال در طول عفونت را تجربه می‌کنند. در واقع، تخمین زده می‌شود که تا ۷۱ درصد از بیمارانی که سردرد ناشی از کووید-۱۹ را تجربه کرده‌اند، حالت تهوع نیز داشته‌اند.

علائم جدید سردرد

اگر در طول عفونت کرونا ویروس سردرد را تجربه کنید، ممکن است متوجه شوید که با میگرن معمولی شما متفاوت است. سردرد COVID-19 معمولاً با شدت درد متوسط ​​تا شدید است و دارای کیفیت ضربانی یا فشاری است.

بیماران اغلب آن را در جلوی سر خود گزارش می دهند و سردرد اغلب به داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن پاسخ نمی دهد. بیمارانی که سردرد ناشی از کووید-19 را تجربه کردند، گزارش کردند که سردرد بر خلاف میگرن، که ممکن است تدریجی‌تر باشد، به سرعت بروز می‌کند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}