گلودرد شایع ترین علامت کووید در حال حاضر است!

مطالعه علائم کووید ZOE در بریتانیا گزارش‌های موارد و علائم COVID-19 را برای تحقیقات علمی ردیابی کرده است. چند ماه پیش، داده‌های این مطالعه نشان داد که شایع‌ترین علامت کووید، آبریزش بینی یا سردرد است.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، بر اساس گزارش‌های 17500 نفری که هفته گذشته آزمایش کووید آنها مثبت بود، شایع‌ترین علامت اکنون گلودرد و به دنبال آن سردرد و احتقان بینی است.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

با توجه به اینکه نوع Omicron BA.5 یکی از گونه‌های غالب COVID در بریتانیا است، به راحتی می‌توان فرض کرد که گسترش این نوع باعث افزایش گزارش‌های گلودرد می‌شود. با این حال، کارشناسان می گویند که لزوماً چنین نیست.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

آیا BA.5 منجر به گلودرد می شود؟

پری ان. هالکیتیس، دکترا، MS، MPH، رئیس دانشکده بهداشت عمومی راتگرز، به Verywell گفت که افزایش گزارش‌های گلودرد واقعاً به زیرشاخه BA.5 ربطی ندارد. گلودرد و سردرد بدون توجه به نوع آن، علائم رایج کووید هستند، و این در اوایل بیماری همه گیر با نوع آلفا صادق بود.

دیوید داودی، MD، PhD، اپیدمیولوژیست در دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ، به Verywell گفت که شیوع گلودرد به عنوان یک علامت کووید ممکن است ناشی از BA.5 نیز نباشد.

درست است که Omicron و زیرمجموعه‌های آن در مقایسه با دلتا و انواع قبلی بیشتر با علائم تنفسی فوقانی مرتبط هستند، اما داودی در نسبت دادن افزایش گزارش‌های گلودرد به گسترش BA.5 مردد است.

داودی گفت: «به احتمال زیاد، این نشان دهنده سازگاری سیستم ایمنی ما با ویروس است، زیرا اکثر مردم تاکنون چندین بار در معرض ویروس قرار گرفته اند. "اما من این را به عنوان یک تغییر عمده در نوع علائمی که مردم در چند ماه گذشته تجربه کرده اند، نمی خوانم."

در حالی که ممکن است ناشی از آلرژی، سرماخوردگی یا آنفولانزا نیز باشد، گلودرد مطمئناً می‌تواند نشانه‌ای باشد که زمان انجام آزمایش کووید فرا رسیده است – به خصوص اگر فکر می‌کنید در معرض تماس قرار گرفته‌اید.

فرقی نمی‌کند که این بیماری ناشی از کووید یا بیماری دیگری باشد، راه‌هایی برای کاهش گلودرد در خانه وجود دارد.

به گفته هالکیتیس، کلید تسکین گلودرد این است که مطمئن شوید گلویتان روان، خنک و با طراوت است – به عنوان مثال، با نوشیدن محلول های الکترولیت یا داشتن یک بستنی الکترولیتی.

داودی نوشیدن مایعات فراوان و استفاده از قرص‌های پاستیل یا اسپری‌های بدون نسخه (OTC) با داروهای بی‌حس کننده موضعی را برای کمک به بی‌حس کردن درد توصیه می‌کند.

مراجعه به پزشک :

هالکیتیس گفت که نظارت بر علائم و مراقبت از مسیر آنها بسیار مهم است. اگر آنها بهتر نمی شوند یا بدتر می شوند، نشانه پیشرفت بیماری است. در آن مرحله، وقت آن است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که برای جلوگیری از عوارض شدید، تحت درمان قرار میگیرید.

داودی موافقت کرد اما اضافه کرد که برخی از مردم ممکن است نخواهند آنقدر صبر کنند. اگر سن شما بالاتر از 70 سال یا بالاتر است یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید، در صورت ابتلا به کووید-19، باید آستانه پایینی برای مراجعه به پزشک داشته باشید.

برای بقیه؟ داودی گفت: «باید این بیماری را مانند هر بیماری دیگری درمان کنید. اگر تب یا لرز طولانی‌مدت دارید یا تغییری در وضعیت ذهنی، درد قفسه سینه یا مشکل در تنفس خود تجربه می‌کنید، این دلیلی برای مراجعه به پزشک است.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}