آزمایش‌های سریع آنتی‌ بادی کووید-۱۹ در خانه ممکن است برای افراد دارای نقص ایمنی مفید باشد!

یک آزمایش سریع در خانه که سطوح آنتی بادی علیه ویروس کووید-19 را تشخیص می‌دهد، می‌تواند در سنجش وضعیت ایمنی بدن، به‌ویژه برای افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، مفید باشد.

CovAb، یکی از تست های آنتی بادی موجود در بازار، توسط سازمان غذا و دارو مجاز است. برخلاف اکثر آزمایشات آنتی بادی که نیاز به نمونه خون در محیط آزمایشگاهی دارند، CovAb تنها به نمونه کوچکی از بزاق نیاز دارد و در 15 دقیقه نتیجه می دهد.

جروم آدامز، MD، مدیر ابتکارات برابری سلامت در دانشگاه پردو و مشاور در CovAb، گفت که این آزمایش آنتی‌بادی می‌تواند به افراد بگوید که آیا قبلاً آلوده شده‌اند و آیا ایمنی کافی در برابر واکسیناسیون دارند یا خیر.

آدامز گفت: «برای افراد نقص ایمنی که در معرض افزایش خطر ابتلا به COVID-19 هستند، مهم است که سطح محافظت خود را به طور مکرر ارزیابی کنند.

آدامز گفت که او هر ماه از آزمایش آنتی بادی برای بررسی سطح خود استفاده می کند زیرا همسرش دچار نقص ایمنی است. آدامز به عنوان فردی که در یک بیمارستان کار می کند، با خطر بیشتری برای قرار گرفتن در معرض ویروس روبرو است - دلیل دیگری که او احساس می کند انجام آزمایش مهم است.

با این حال، مقامات بهداشتی برای تعیین خطرات COVID-19 یا نیاز به واکسیناسیون، تکیه بر آزمایش های آنتی بادی را توصیه نمی کنند. طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، آزمایش آنتی بادی همچنین نباید به جای آزمایش آنتی ژن یا واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) برای عفونت فعلی استفاده شود.

آزمایش های آنتی بادی چه چیزی می توانند و یا نمی توانند به شما بگویند:

آزمایش های آنتی بادی نشان نمی دهد که آیا شما در حال حاضر به کووید آلوده شده اید یا خیر. در عوض، آن‌ها نشان می‌دهند که آیا شما آنتی‌بادی‌های کووید را دارید - چه به دلیل ابتلای قبل یا از واکسیناسیون.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

این آزمایشات برای ارزیابی اینکه آیا شما نیاز به واکسن زدن دارید یا تقویت می کنید توصیه نمی شود. آنها همچنین نمی توانند تعیین کنند که آیا شما پس از تماس نزدیک با فردی که به کووید آلوده شده است، باید قرنطینه شوید.

آدامز گفت که سطح آنتی بادی هر فرد متفاوت خواهد بود. سطوح هر فرد به نوع و مدت قرار گرفتن در معرض، سیستم ایمنی فرد، و نوع ویروس در گردش بستگی دارد.

دکتر Gigi Gronvall، محقق ارشد مرکز امنیت سلامت جانز هاپکینز، گفت که یک آزمایش آنتی بادی "در واقع فقط برای اطمینان از اینکه واکسن شما هنوز موثر است، بررسی می شود."

گرونوال توضیح داد که افرادی که پس از واکسیناسیون پاسخ آنتی بادی ضعیفی دارند - یا اصلاً هیچ پاسخی ندارند - ممکن است از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد درمان با Evusheld، مخلوطی از آنتی بادی های مونوکلونال بپرسند. این درمان ممکن است به عنوان یک اقدام پیشگیرانه از COVID در افرادی که دارای نقص ایمنی هستند مناسب باشد.

او گفت، با این حال، هیچ توصیه روشنی در مورد اقداماتی که افراد باید در صورت پایین بودن سطح آنتی بادی آنها انجام دهند، وجود ندارد.

گرونوال گفت: «آزمایش آنتی‌بادی نوعی نوشدارویی نیست که به شما پاسخ «بله یا نه» بدهد - اینکه شما محافظت می‌شوید یا محافظت نمی‌کنید. "اما من فکر می کنم این یک شاخص خوب است. اگر نقص ایمنی داشتم، فکر می‌کنم این اطلاعات را می‌خواستم.»

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}