سلول های T متقاطع واکنشی مرتبط با محافظت SARS-CoV-2

مطالعه جدیدی که در 10 ژانویه 2022 در Nature Communications منتشر شد و توسط محققان کالج امپریال لندن انجام شد، شواهدی از نقش محافظتی سلول های T ارائه می دهد. این مطالعه نشان می دهد که فرکانس اولیه سلول های T متقاطع ترشح کننده IL-2 با محافظت در برابر عفونت در تماس های COVID-19 مرتبط است.

در حالی که مطالعات قبلی نشان داده‌اند که سلول‌های T القا شده توسط سایر کروناویروس‌ها می‌توانند ویروس SARS-CoV-2 بتاکورونا را شناسایی کنند، مطالعه جدید برای اولین بار بررسی می‌کند که چگونه حضور این سلول‌های T در زمان قرار گرفتن در معرض ابتلا به فرد مبتلا می‌شود.

"مطالعه ما اولین مطالعه ای است که پاسخ های ex vivo IL-2 را شناسایی می کند که احتمالاً با پاسخ های سلول های T حافظه مرکزی مرتبط است، مخصوص اپی توپ های واکنش متقابل در تماس با موارد تایید شده COVID-19، در اوایل پس از قرار گرفتن در معرض."

نکته : آزمایشگاه مندل با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت برای انجام تست کرونای پرواز و همچنین برای مسافرینی که به جواب آزمایش کرونا برای پرواز نیاز دارند قادر است جواب انگلیسی هم صادر کند. چنانچه قصد دارید آزمایش کرونا را انجام دهید کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید. برای این منظور لازم است تا تصویر پاسپورت خود را در زمان نمونه گیری به کارشناس آزمایشگاه ارائه دهید تا نام دقیق انگلیسی به همراه شماره پاسپورت در گزارش آزمایش گنجانده شود. آزمایشگاه مندل از جمله معدود آزمایشگاه کشور است که گواهینامه مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های پزشکی (ISO15189) را دارا است و به همین دلیل تمامی خطوط هوایی و گمرکات کشور های مقصد نتیجه های آزمایش صادر شده از آزمایشگاه مندل را به راحتی قبول می کنند.

محققان همچنین می‌گویند که یافته‌های آنها طرحی برای نسل دوم واکسن‌های جهانی ارائه می‌کند که می‌تواند از ابتلا به انواع آتی SARS-CoV-2 جلوگیری کند.

دکتر ریا کوندو، از مؤسسه ملی قلب و ریه امپریال، در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت: «قرار گرفتن در معرض ویروس SARS-CoV-2 همیشه منجر به عفونت نمی‌شود، و ما مشتاقیم دلیل آن را بفهمیم.»

ما دریافتیم که سطوح بالای سلول‌های T از قبل موجود، که توسط بدن در هنگام آلوده شدن به سایر ویروس‌های کرونای انسانی مانند سرماخوردگی ایجاد می‌شوند، می‌توانند در برابر عفونت COVID-19 محافظت کنند.

اگرچه این یک کشف مهم است، اما تنها یک نوع حفاظت است و من تاکید می‌کنم که هیچ‌کس نباید به تنهایی به آن تکیه کند.»

این مطالعه در سپتامبر 2020 آغاز شد، زمانی که اکثر مردم در بریتانیا یا مبتلا شده بودند یا علیه SARS-CoV-2 واکسینه شده بودند. این شامل 52 نفر بود که با فردی مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 تایید شده با PCR زندگی می کردند و بنابراین در معرض ویروس قرار گرفته بودند.

نمونه خون از شرکت کنندگان در عرض 1-6 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس گرفته شد. این پژوهشگران را قادر ساخت تا سطوح سلول‌های T از قبل موجود ناشی از عفونت‌های ویروسی سرماخوردگی قبلی را که پروتئین‌های ویروس SARS-CoV-2 را نیز تشخیص می‌دهند، تجزیه و تحلیل کنند.

محققان سطوح بالاتری از این سلول‌های T متقاطع را در 26 نفری که مبتلا نشدند، در مقایسه با 26 نفری که آلوده شدند، پیدا کردند.

این سلول‌های T پروتئین‌های داخلی ویروس SARS-CoV-2 را به جای پروتئین اسپایک روی سطح ویروس، برای محافظت در برابر عفونت مورد هدف قرار دادند.

این محققان می گویند "واکسن های فعلی پاسخ ایمنی به این پروتئین های داخلی را القا نمی کنند."

محققان سطوح بالاتری از این سلول‌های T متقاطع را در 26 نفری که مبتلا نشدند، در مقایسه با 26 نفری که آلوده شدند، پیدا کردند. این سلول‌های T پروتئین‌های داخلی ویروس SARS-CoV-2 را به جای پروتئین اسپایک روی سطح ویروس، برای محافظت در برابر عفونت مورد هدف قرار دادند.

این محققان می گویند "واکسن های فعلی پاسخ ایمنی به این پروتئین های داخلی را القا نمی کنند." محققان می‌گویند که «در کنار واکسن‌های موجود برای هدف‌گیری پروتئین اسپایک، این پروتئین‌های داخلی یک هدف واکسن جدید ارائه می‌کنند که می‌تواند حفاظت طولانی‌مدتی را ارائه دهد، زیرا پاسخ‌های سلول‌های T طولانی‌تر از پاسخ‌های آنتی‌بادی که در عرض چند ماه پس از واکسیناسیون کاهش می‌یابند، باقی می‌مانند».

پروفسور آجیت لالوانی، نویسنده ارشد این مطالعه و مدیر واحد تحقیقات حفاظت از عفونت های تنفسی NIHR در Imperial، می گوید: «مطالعه ما واضح ترین شواهد را تا به امروز ارائه می دهد که سلول های T القا شده توسط ویروس های کرونا سرماخوردگی نقش محافظتی در برابر SARS-CoV دارند. 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}