ویروس جدید کرونا با نام امیکرون اینجاست!

هنوز چیزهای زیادی در مورد این نوع جدید کروناویروس نمی‌دانیم، اما با واکسن‌ها، آزمایش‌ها، ماسک‌ها و سایر اقدامات، ابزار لازم برای محافظت از خود را داریم. omicron جدیدترین نوع ویروس کرونا برای ایجاد ترس در مردم و بازارهای جهانی است و تا اینجا ما چیز زیادی در مورد آن نمی دانیم. ما نمی دانیم که چقدر مسری یا خطرناک است و نمی دانیم که در چند هفته و چند ماه آینده چگونه بر زندگی ما تأثیر خواهد گذاشت.

با همه این ناشناخته‌ها، وقتی که omicron یا هر گونه جدید دیگری به سراغ ما می‌آید، چگونه باید واکنش نشان دهیم؟

اول، من فکر می کنم مهم است که وحشت نکنید. در حالی که ناشناخته های یک نوع ترسناک هستند، به یاد داشته باشید که ما در مورد نحوه محافظت از خود در برابر COVID-19 بسیار بیشتر از اوایل سال 2020 می دانیم. اکنون دانشمندان می دانند چه سؤالاتی را بپرسند. ما واکسن‌ها، آزمایش‌ها و برخی درمان‌ها داریم که می‌توانند اثربخشی آنها را بررسی کنند. کمتر از دو سال پیش هیچ کدام از اینها را نداشتیم.

اما ما نمی توانیم انواع را نیز نادیده بگیریم. فکر می‌کنم برخی از ما فکر می‌کردیم که پس از غرق شدن در سال 2020 می‌توانیم به زندگی قبلی خود بازگردیم. با توجه به افزایش COVID-19 در سال 2021 با نوع دلتا و اکنون نوع Omicron، به وضوح این اتفاق نمی افتد.

واقعیت این است که اکنون که خارج از خانه هستیم، همه ما ممکن است در معرض دلتا، omicron یا نوع دیگری از ویروس کرونا در آینده قرار بگیریم. زمانی که آن لحظه فرا رسد، آیا ما آماده خواهیم شد؟ این یک ارزیابی خطر است که ما آگاهانه یا ناخودآگاه هر بار که در یک جمع کوچک در خانه، یک رویداد بزرگتر مانند عروسی، یا در محیط های روزمره مانند محل کار یا مدرسه هستیم، انجام می دهیم.

خبر خوب این است که ما ابزارهایی داریم که می توانیم از آنها برای محافظت از خود در برابر ویروس های COVID-19 استفاده کنیم. در اینجا چند نکته برای تبدیل کردن آنها به روال عادی خود آورده شده است.

واکسن ها

اگر واکسن COVID-19 خود را دریافت کرده اید، به خودتان تبریک بگویید! شما و اطرافیانتان امن تر هستید. حتماً واکسن آنفولانزا، تقویت کننده کووید-19 را نیز در صورت واجد شرایط بودن دریافت کنید، و بررسی کنید که آیا نیاز به مراقبت های پیشگیرانه یا درمان های پزشکی دیگر دارید یا خیر. در حالی که احتمال ابتلا به کووید-19 در زمانی که واکسن زده اید بسیار کم است، اما چند اقدام کلیدی دیگر می تواند خطر ابتلا به آن را حتی بیشتر کاهش دهد.

هنگامی که در داخل خانه معاشرت می کنید، با معاشرت با افرادی که واکسینه شده اند از خود محافظت کنید، زیرا احتمال ابتلای آنها به کووید-19 کمتر است. برای همه ما مهم است که از دعوت‌نامه‌هایی حمایت کنیم که حاوی پیام‌هایی مانند «برای ایمنی همه مهمانان، لطفاً فقط در صورتی شرکت کنید که کاملاً واکسینه شده باشید». شما نمی توانید تصور کنید که مردم واکسینه شده اند، بنابراین داشتن چنین انتظاری در فضای باز به همه کسانی که قصد شرکت در آن را دارند اطمینان خاطر می دهد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}