آسپرین نباید به طور مرتب برای پیشگیری از اولین حمله قلبی یا سکته مغزی استفاده شود!

بر اساس گزارش گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده (USPSTF) ، گروهی متشکل از 16 متخصص مستقل ، بزرگسالان 60 ساله و بالاتر که در معرض بیماری های قلبی هستند نباید از دوز روزانه پایین آسپرین برای جلوگیری از حمله قلبی یا سکته استفاده کنند. 

این توصیه ، که هنوز نهایی نشده است ، بر اساس شواهدی است که طی چند سال گذشته جمع آوری شده است و نشان می دهد که خطر خونریزی داخلی کشنده بالقوه ناشی از مصرف منظم آسپرین ممکن است بیشتر از مزایای پیشگیرانه باشد.

جان ویلکینز ، دکتر ، متخصص قلب و دانشیار پزشکی در Northwestern Medicine در شیکاگو می گوید: "این به روز رسانی توصیه های USPSTF را بیشتر با توصیه های فعلی سایر سازمان های ملی ، مانند انجمن قلب آمریکا (AHA) مطابقت می دهد." به او می گوید: "خوب است که شواهد را مرور کنیم و توصیه ها را مطابق آن به روز کنیم - این طبیعت علم است."

توصیه های جدید بر پیشگیری اولیه از حوادث قلبی عروقی تمرکز می کند

در بزرگسالان 40 تا 59 ساله که 10 درصد یا بیشتر از بیماری قلبی عروقی 10 ساله (CVD) رنج می برند ، تصمیم برای مصرف دوز پایین آسپرین "باید فردی باشد". شواهد نشان می دهد که سود خالص استفاده از آسپرین در این گروه اندک است. " بر اساس این بیانیه ، افرادی که مایلند روزانه دوز پایین آسپرین مصرف کنند و در معرض خطر خونریزی قرار ندارند ، بیشتر از این سود می برند.

برای افراد 60 سال یا بیشتر ، هیئت توصیه می کند که برای پیشگیری اولیه از CVD از مصرف دوز پایین آسپرین خودداری کنید.

دکتر ویلکینز می گوید: "تمایز بین پیشگیری اولیه و ثانویه بسیار مهم است." او می گوید توصیه های پیشگیری اولیه برای جلوگیری از اولین حمله قلبی ، سکته مغزی یا سایر بیماری های قلبی عروقی است. ویلکینز می گوید: "پیشگیری ثانویه از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری از وقایع مکرر در افرادی است که قبلاً دچار حمله قلبی ، سکته مغزی یا عمل عروق کرونر شده اند."

او می گوید: "این دستورالعمل ها فقط برای گروه پیشگیری اولیه اعمال می شود - به هیچ وجه در مورد افرادی که قبلاً بیماری قلبی عروقی ایجاد کرده اند اعمال نمی شود. آخرین چیزی که ما می خواهیم این است که افرادی که تحت عمل جراحی مانند قرار دادن استنت قرار گرفته اند ، آسپرین روزانه خود را متوقف کنند. این بسیار خطرناک خواهد بود. "

شواهد نشان می دهد که مزایای متوسط ​​آسپرین اغلب از خطرات آن بیشتر نیست. جیم لیو ، دکتر می گوید: توصیه های پیشنهادی هیأت با شواهد موجود مطابقت دارد. او می گوید مطالعات قبلی در طول این سال ها نشان داده است که آسپرین در صورت وجود ، در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی ، سود بسیار ناچیزی دارد.

"در سه سال گذشته ، چندین آزمایش تصادفی بزرگ انجام شده است که بار دیگر آسپیرین را برای اهداف پیشگیرانه مطالعه کردند. دکتر لیو می گوید: این مطالعات جدیدتر هیچ فایده قابل توجهی برای آسپرین در مورد جلوگیری از مرگ و میر ناشی از همه علت یا مرگ و میر قلبی و عروقی ندارند. او می افزاید: این مطالعات هنوز از آسپرین برای پیشگیری از حملات قلبی غیر کشنده سود کمی می برد ، اما این فایده بیشتر در بیماران با خطر بالای قلبی عروقی که در معرض خطر کم خونریزی بودند نیز مشاهده شد.

چرا مصرف روزانه کم آسپرین برای برخی افراد خطرناک است؟

لیو می گوید: "خطر اصلی آسپرین عوارض خونریزی است." آسپرین یک عامل ضد پلاکت است و از تشکیل لخته جلوگیری می کند. به گفته وی ، از نظر تئوری ، از حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند که می تواند از لخته شدن خون در جریان خون به قلب یا مغز جلوگیری کند.

لیو می گوید: اشکال این امر این است که آسپرین می تواند خونریزی را افزایش دهد ، این عامل مهمی است که در افرادی که قبلاً تمایل به خونریزی دارند یا سابقه خونریزی در آنها شناخته شده است ، باید مورد توجه قرار گیرد. او می گوید: "اکثر عوارض خونریزی که با آسپرین مشاهده می شود شامل خونریزی گوارشی (GI) است ، اما هر گونه خونریزی می تواند رخ دهد."

ویلکینز می گوید ، این تصور غلط وجود دارد که اگر دارویی بدون نسخه فروخته شود و نسخه ای لازم نباشد ، در همه زمینه ها بی خطر است و این درست نیست. او می گوید: "آسپرین یک داروی م effectiveثر است و اگر به طور مناسب استفاده شود عالی است ، اما بدون عوارض جانبی قابل توجهی نیست." او می گوید در مورد داروهایی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن، اگر طولانی مدت یا در شرایط اشتباه مصرف شوند ، این داروها می توانند عوارض جانبی جدی ایجاد کنند.

نکات تخصصی در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

ویلکینز می گوید ، اگر سطح خطر فعلی شما نشان نمی دهد که آسپرین مناسب است ، هنوز راه های زیادی برای بهینه سازی مشخصات خطرات قلبی عروقی و کاهش احتمال ابتلا به اولین حمله قلبی یا سکته وجود دارد.

فشار خون و سطح کلسترول خود را بهینه کنید. او می گوید: "این می تواند از طریق اصلاح شیوه زندگی محقق شود ، و برای برخی از افراد ، ممکن است به معنای دارو باشد."
سعی کنید رژیم متعادل و سالمی داشته باشید ، میزان فعالیت بدنی توصیه شده را انجام دهید و BMI در محدوده طبیعی داشته باشید.
از تمام محصولات دخانی اجتناب کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}