قارچ سیاه ویروس کرونا بیماران Covid را در هند ناتوان می کند!

صبح روز شنبه ، دکتر آکشی نایر ، جراح چشم مستقر در بمبئی ، منتظر بود تا یک زن 25 ساله را که سه هفته پیش از بیماری کووید 19 بهبود یافته بود، جراحی کند. در داخل جراحی ، یک متخصص گوش ، حلق و بینی در حال کار بر روی بیمار ، دیابتی بود. او لوله ای را در بینی او وارد کرده بود و در حال برداشتن بافت های آلوده به موکورمیکوزیس بود که یک عفونت قارچی نادر اما خطرناک است. این عفونت تهاجمی، بینی، چشم و گاهی مغز را تحت تأثیر قرار می دهد.

پس از پایان کار همکارش ، دکتر نایر یک عمل سه ساعته را برای برداشتن چشم بیمار انجام داد. دکتر نایر به من گفت: "من برای نجات جان او چشم او را برمی دارم. این بیماری چگونه کار می کند." حتی به عنوان موج دوم مرگبار ویروس کووید -19 هند ، پزشکان در حال حاضر بثوراتی از موارد مربوط به یک عفونت نادر - که به آن "قارچ سیاه" نیز می گویند - را در بین بیماران بهبود یافته و بهبود یافته کووید -19 گزارش می دهند.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

قارچ سیاه چیست؟

موکورمیکوزیس یا قارچ سیاه  یک عفونت بسیار نادر است. این بیماری در اثر قرار گرفتن در معرض کپک مخاطی ایجاد می شود که معمولاً در خاک ، گیاهان ، کود و میوه ها و سبزیجات در حال پوسیدگی یافت می شود. دکتر نایر می گوید: "در همه جا یافت می شود و در خاک و هوا و حتی در بینی و مخاط افراد سالم یافت می شود." این بیماری بر سینوس ها ، مغز و ریه ها تأثیر می گذارد و می تواند در افراد دیابتی یا دارای نقص شدید ایمنی مانند بیماران مبتلا به سرطان یا افراد مبتلا به HIV/AIDS تهدید کننده زندگی باشد.

پزشکان معتقدند موکورمیکوزیس ، که میزان مرگ و میر کلی آن 50 درصد است ، ممکن است با استفاده از استروئیدها ، یک درمان نجات دهنده برای بیماران شدید و بیمار مبتلا به کووید -19 ایجاد شود.

استروئیدها التهاب ریه ها را برای بیماری کووید -19 کاهش می دهند و به نظر می رسد برخی از آسیب هایی را که ممکن است هنگام مبارزه با ویروس کرونا در سیستم ایمنی بدن ایجاد شود ، متوقف کنند. اما آنها همچنین ایمنی را کاهش می دهند و سطح قند خون را در بیماران دیابتی و بیماران دیابتی Covid-19 افزایش می دهند. تصور می شود که این افت ایمنی می تواند باعث ایجاد مواردی از موکورمیکوزیس شود.

دکتر نایر می گوید: "دیابت دفاع دفاعی بدن را کاهش می دهد، کرونا ویروس آن را تشدید می کند و سپس استروئیدهایی که به مبارزه با کووید -19 کمک می کنند مانند سوخت به آتش عمل می کنند."

دکتر نایر که در سه بیمارستان در بمبئی کار می کند ، یکی از شهرهای آسیب دیده در موج دوم - می گوید در ماه آوریل حدود 40 بیمار مبتلا به عفونت قارچی را دیده است. بسیاری از آنها دیابتی بودند که از بیماری کووید -19 در خانه بهبود یافته بودند. یازده نفر از آنها مجبور به برداشتن چشم از طریق جراحی شدند.

بین دسامبر و فوریه ، تنها شش نفر از همکاران وی در پنج شهر - بمبئی ، بنگلور ، حیدرآباد ، دهلی و پونا - 58 مورد ابتلا را گزارش کردند. اکثر بیماران بین 12 تا 15 روز پس از بهبودی از کووید -19 به آن مبتلا شدند.

با شدت گرفتن کووید در حوزه انتخابیه مودی خشم افزایش می یابد

بیماران کووید 19 هند به بازار سیاه روی آوردند. به گفته دکتر Renuka Bradoo ، سر بخش گوش ، حلق و بینی بیمارستان ، بیمارستان Sion شلوغ بمبئی 24 مورد عفونت قارچی را در دو ماه گذشته گزارش کرده است ، در حالی که شش مورد در سال بوده است.

یازده نفر از آنها مجبور به از دست دادن چشم شدند و شش نفر از آنها فوت کردند. اکثر بیماران وی دیابتی میانسال هستند که دو هفته پس از بهبودی از کووید -19 دچار قارچ شدند. او به من گفت: "ما در حال حاضر هفته ای دو تا سه مورد را مشاهده می کنیم. این یک کابوس در داخل یک بیماری همه گیر است."

در شهر جنوبی بنگلور ، دکتر راغورج هگده ، جراح چشم ، داستان مشابهی را بیان می کند. او در دو هفته گذشته 19 مورد موکورمیکوزیس مشاهده کرده است که بیشتر آنها بیماران جوان بوده اند. بعضی ها آنقدر مریض بودند که حتی نمی توانستیم آنها را جراحی کنیم. "

پزشکان می گویند از شدت و فراوانی این عفونت قارچی در موج دوم در مقایسه با برخی موارد در موج اول سال گذشته شگفت زده شده اند. دکتر نایر می گوید در دو سال گذشته به بیش از 10 مورد در بمبئی برخورد نکرده است. او می گوید: "امسال چیز متفاوتی است." در بنگلور ، دکتر هگده بیش از یک دهه تمرین در سال ندیده بود.

بیماران مبتلا به عفونت قارچی معمولاً علائم گرفتگی و خونریزی بینی را دارند. تورم و درد در چشم، افتادگی پلک و در نهایت، از دست دادن بینایی. ممکن است لکه های سیاه پوست در اطراف بینی وجود داشته باشد.

پزشکان می گویند اکثر بیماران آنها دیر می رسند ، در حالی که بینایی خود را از دست داده اند و پزشکان مجبورند چشم را با جراحی بردارند تا عفونت به مغز نرسد. در برخی موارد پزشکان در هند می گویند ، بیماران بینایی خود را در هر دو چشم از دست داده اند. و در موارد نادر ، پزشکان مجبور به برداشتن استخوان فک با جراحی می شوند تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

تزریق داخل وریدی ضد قارچ که هزینه آن 3500 روپیه (48 دلار) است و باید هر روز تا هشت هفته تجویز شود ، تنها داروی موثر در برابر این بیماری است. دکتر راهول باکسی ، متخصص دیابت در بمبئی می گوید ، یکی از راه های جلوگیری از احتمال عفونت قارچی این بود که مطمئن شویم بیماران Covid -19 - چه در درمان و چه پس از بهبودی - از دوز مناسب و مدت زمان استروئیدها استفاده می کنند.

او می گوید در سال گذشته حدود 800 بیمار دیابتی Covid-19 را درمان کرده است و هیچ یک از آنها به عفونت قارچی مبتلا نشده اند. دکتر باکسی به من گفت: "پزشکان باید از سطح قند پس از مرخص شدن بیماران مراقبت کنند."

یک مقام ارشد دولتی می گوید "هیچ شیوع بزرگی وجود ندارد". با این وجود نمی توان گفت چرا تعداد فزاینده ای از موارد موکورمیکوزیس از سراسر کشور گزارش می شود. دکتر هگد می گوید: "به نظر می رسد ویروس ویروسی است و قند خون را به سطح بسیار بالایی می رساند. و عجیب اینکه عفونت قارچی بسیاری از جوانان را تحت تاثیر قرار می دهد." کوچکترین بیمار او در ماه گذشته مردی 27 ساله بود که حتی دیابت نداشت. "ما مجبور شدیم او را در هفته دوم بیماری کووید 19 تحت عمل جراحی قرار دهیم و چشم او را برداریم. این بسیار ویران کننده است."

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}