واکسن سرطان با استفاده از فناوری واکسن Oxford-AstraZeneca توسعه یافته است

دانشمندان از فناوری مشابهی استفاده می کنند که در ایجاد واکسن AstraZeneca COVID-19 برای ساخت واکسن برای درمان سرطان استفاده می شود. محققان دانشگاه آکسفورد و موسسه تحقیقات سرطان لودویگ با استفاده از فناوری واکسن ناقل ویروسی آکسفورد واکسن درمانی دو دوز طراحی کرده اند. واکسن سرطان ، که قبلاً در مدل های تومور موش آزمایش شده است ، نشان می دهد که سطح سلول های T ضد تومور را در تومورها نفوذ می دهد و اثر ایمنی درمانی سرطان را بهبود می بخشد.

درواقع  با تحقیقات واکسن در پی شیوع بیماری همه گیر منجر شده تا دانشمندان و دولتها سریعتر از همیشه و با منابع بیشتر برای یافتن واکسنهایی که به مهار این ویروس کمک می کند، تلاش کنند. این بحران باعث شده است که فناوری هایی مانند RNA پیام رسان که قبلاً در یک محصول در بازار استفاده نشده بود، موفقیت و پتانسیل آنها را برای مقابله با بیماری های دیگر مانند سرطان نشان دهد. این تحولات همزمان با محققان در حال بررسی سایر درمان های پیشگام سرطان با استفاده از سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با تومورها است.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

عکس آکسفورد با استفاده از بردار واکسن Covid-19 در یکی از دوزها برای انتقال کد ژنتیکی که بدن را تحریک می کند تا دو پروتئین موجود در سطح بسیاری از انواع سلول های سرطانی را مورد هدف قرار دهد ، از هر دو این تحولات استفاده می کند. نشان داده شده است که فناوری واکسن باعث ایجاد واکنش های قوی سلول T می شود که برای مبارزه با تومورها مورد نیاز است.

فرآیند ایمونوتراپی سرطان شامل تبدیل سیستم ایمنی بدن بیمار به تومور است. PD-1 یک پروتئین ایست بازرسی بر روی سلولهای ایمنی به نام سلولهای T است. این به طور معمول به عنوان یک نوع "خاموش" عمل می کند که به جلوگیری از حمله سلول های T به سلول های دیگر بدن کمک می کند. ایمونوتراپی Anti-PD-1 با برداشتن ترمز از این سلول های T ضد تومور عمل می کند و آنها را قادر می سازد تا سلول های سرطانی را از بین ببرند. اگرچه این درمان در برخی از بیماران سرطانی بسیار موفقیت آمیز بوده است ، اما برای بیشتر افراد بی اثر است.

محققان سطح پایین سلول های T ضد تومور را در برخی از بیماران به عنوان یکی از دلایل اثر ضعیف درمان سرطان ضد PD-1 مشاهده کرده اند. فناوری واکسن پشت واکسن Oxford-AstraZeneca COVID-19 واکنش های قوی سلول T+ CD8 را ایجاد می کند ، که برای اثرات خوب ضد توموری مورد نیاز است.

در این مطالعه ، محققان یک واکسن درمانی درمانی دو دوز با ناقل های ویروسی اولیه و تقویت کننده مختلف ایجاد کردند ، که یکی از آنها همان ناقل واکسن COVID-19 آکسفورد-آسترازنکا است. برای ایجاد واکسنی که به طور خاص سلول های سرطانی را هدف قرار دهد ، طراحی شد که دو پروتئین از نوع MAGE را که در سطح بسیاری از انواع سلول های سرطانی وجود دارد ، هدف قرار دهد. این دو هدف که با نام های MAGE-A3 و NY-ESO-1 شناخته می شوند ، قبلاً توسط موسسه لودویگ تأیید شده بودند.

کاهش اندازه تومور

هنگامی که در آزمایشات پیش بالینی با استفاده از مدل های تومور موش آزمایش شد ، واکسن سطح سلول های CD8+ T نفوذی به تومور را افزایش داد و پاسخ به ایمونوتراپی ضد PD-1 را افزایش داد. واکسن ترکیبی و درمان ضد PD-1 منجر به کاهش بیشتر اندازه تومور و بهبود بقای موش ها در مقایسه با درمان ضد PD-1 به تنهایی شد.

Benoit Van den Eynde ، پروفسور ایمونولوژی تومور در دانشگاه آکسفورد ، عضو موسسه لودویگ برای تحقیقات سرطان و مدیر موسسه de Duve ، بلژیک ، گفت: "ما از تحقیقات قبلی خود می دانستیم که پروتئین های نوع MAGE مانند قرمز عمل می کنند. پرچم هایی بر روی سطح سلول های سرطانی برای جذب سلول های ایمنی که تومورها را از بین می برند.

پروتئین های MAGE نسبت به سایر آنتی ژن های سرطانی به عنوان اهداف واکسن مزیت دارند زیرا در طیف وسیعی از انواع تومورها وجود دارند. این مزایای بالقوه این روش را برای افرادی که انواع مختلفی از سرطان دارند ، افزایش می دهد. از نظر ویژگی هدف ، آنتی ژن های نوع MAGE در سطح بافت های طبیعی وجود ندارند ، که این امر خطر عوارض جانبی ناشی از حمله سیستم ایمنی به سلول های سالم را کاهش می دهد. " در مرحله بعدی این تحقیق ، دانشمندان آزمایش بالینی مرحله 1/2a واکسن سرطان را همراه با ایمونوتراپی ضد PD-1 در 80 بیمار مبتلا به سرطان ریه سلول غیر کوچک انجام می دهند. این آزمایش بعداً به عنوان همکاری بین Vaccitech Oncology Limited (VOLT) و مرکز تحقیقات دارویی تحقیقات سرطان بریتانیا انجام می شود.

آدریان هیل ، استاد لکشمی میتال و خانواده واکسینولوژی و مدیر موسسه جنر ، دانشگاه آکسفورد ، گفت: "این بستر واکسن جدید می تواند انقلابی در درمان سرطان ایجاد کند. آزمایش آتی در مورد سرطان ریه سلول غیر کوچک به دنبال آزمایش مرحله 2a واکسن سرطان مشابه در سرطان پروستات توسط دانشگاه آکسفورد انجام شده است که نتایج امیدوار کننده ای را نشان می دهد.

واکسن های سرطان ما واکنش های قوی سلول های CD8+ T را ایجاد می کنند که در تومورها نفوذ می کنند و پتانسیل بالایی در افزایش اثربخشی درمان انسداد ایست بازرسی ایمنی و بهبود نتایج برای بیماران مبتلا به سرطان نشان می دهند. "

تیم الیوت ، کیدانی ، پروفسور ایمونو انکولوژی در دانشگاه آکسفورد و مدیر کل سرطان آکسفورد ، گفت: "ما در آکسفورد ، تخصص علمی بنیادی خود را در زمینه ایمونولوژی و کشف آنتی ژن با تحقیقات ترجمه بر روی بسترهای واکسن ترکیب می کنیم. با گرد هم آوردن این تیم ها ، ما می توانیم به چالش مهم گسترش اثرات مثبت ایمونوتراپی به نفع بیشتر بیماران ادامه دهیم. "

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}