درد عضلانی نیز از علائم ویروس کرونا می باشد یا خیر؟

دردهای عضلانی مرتبط با کووید می تواند از خفیف تا بسیار ناتوان کننده باشد ، به ویژه هنگامی که در کنار خستگی ایجاد شود. برای برخی از افراد ، این درد ماهیچه ای آنها را از انجام کارهای روزمره باز می دارد. مهم است که به خاطر داشته باشید که درد عضلانی جدید می تواند به دلایل زیادی ظاهر شود. به عنوان مثال ، بسیاری از ما در خانه با استفاده از یک میز موقت و تنظیمات صفحه نمایش کار می کنیم که ممکن است ایده آل نباشد. بنابراین اگرچه افراد مبتلا به کووید -19 گاهی اوقات دردهای غیرعادی عضلانی را تجربه می کنند ، اما اکثر افرادی که دچار دردهای جدید می شوند ، کووید 19 نخواهند داشت.

درد عضلانی

چه موقع درد عضلانی از ویروس کرونا است؟

درد غیرعادی ماهیچه ها می تواند یکی از علائم اولیه COVID-19 باشد که اغلب در ابتدای بیماری ظاهر می شود. معمولاً این حالت به طور متوسط ​​دو تا سه روز طول می کشد ، اما از بین رفتن سن بالاتر می تواند بیشتر طول بکشد. این زمان معمولاً برای کودکان چهار روز ، برای بزرگسالان 16 تا 35 سال پنج روز ، برای بزرگسالان 35 تا 65 روز هفت روز و برای بزرگسالان بالای 65 سال تا هشت روز است. متأسفانه ، دردهای عضلانی مربوط به COVID گاهی اوقات بسیار طولانی تر به طول می انجامد و معمولاً در افراد مبتلا به سندرم طولانی COVID یا سندرم پس از COVID گزارش می شود.

دردهای عضلانی در COVID-19 چقدر شایع هستند؟

از هر سه نفر مبتلا به COVID-19 ، یک نفر دچار درد عضلانی غیرمعمول می شود. این بیماری در بزرگسالان 16-65 ساله (41٪) بیشتر از کودکان (15٪) یا افراد بالای 65 سال (36٪) شایع است. تنها 2 درصد از افرادی که مبتلا به COVID-19 بودند ، درد عضلانی را تنها علامت خود گزارش کردند.

چه علائم دیگری از COVID-19 در کنار دردهای عضلانی رایج می باشد؟

درد ماهیچه های غیر معمول به احتمال زیاد در کنار سایر علائم رخ می دهد. در همه سنین ، بیشتر اوقات دردهای عضلانی همراه با خستگی و گاهی اوقات با تب ، احساس سرگیجه یا سبکی سر و کنار گذاشتن وعده های غذایی اتفاق می افتد.

 

 
سایر علائم شایع در کنار دردهای غیرعادی ماهیچه به سن بستگی دارد. به عنوان مثال ، سردرد با دردهای عضلانی در افراد زیر 65 سال بسیار رایج است. از دست دادن بویایی (آنوسمی) نیز در کنار دردهای غیرعادی ماهیچه ای در بزرگسالان رخ می دهد ، اما در بزرگسالان بالای 65 سال کمتر دیده می شود. باتوجه به سن و جنسیت ، اگر در هفته اول بیماری ، علائم متعدد مختلف COVID-19 دارید ، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر درد عضلانی دارم و فکر می کنم ممکن است COVID-19 باشد ، چه کنم؟

اگر دردهای جدید و غیرعادی عضلانی دارید ممکن است COVID-19 باشد ، به خصوص اگر سردرد و خستگی نیز دارید. می بایست در ابتدا تست کرونا در منزل را انجام دهید و پس از تایید ابتلا به کرونا خود را قرنطینه کنید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}