علائم و خطرات ویروس کرونا بر روی پوست

شیوع بیماری ویروس کرونا ویروس کرونا (COVID-19) ، ناشی از سندرم ویروس 2 تنفسی حاد (SARS-CoV-2) ، در اوایل دسامبر 2019 در شهر ووهان ، استان هوبئی ، چین رخ داد. این اپیدمی عمومی اعلام شد سازمان بهداشت جهانی اضطراری در مورد نگرانی های بین المللی در تاریخ 30 ژانویه 2020. چهل و نه هزار و پنجاه و سه آزمایشگاه موارد COVID-19 را با 1338 مرگ در 14 فوریه 2020 تأیید کردند. موارد گزارش شده از 8 دسامبر 2019 ، از جمله چندین مورد بیمارانی که در بازار عمده فروشی غذاهای دریایی Huanan کار می کنند یا زندگی می کنند.

علائم و خطرات ویروس کرونا بر روی پوست

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

این ویروس به خانواده β-coronavirus تعلق دارد ، دسته وسیعی از ویروس ها که در طبیعت شایع هستند. SARS-CoV-2 دارای چندین میزبان طبیعی ، میزبان متوسط ​​و میزبان نهایی است ، مشابه ویروس های دیگر. این مسئله چالش های بزرگی را برای درمان عفونت های ویروسی ایجاد می کند. در مقایسه با سندرم تنفسی حاد شدید و کرونا ویروس های سندرم تنفسی خاورمیانه (SARS-CoV و MERS-CoV) ، SARS-CoV-2 دارای قابلیت انتقال و عفونت زیاد و میزان مرگ و میر پایین است. بررسی ژنوم توالی های SARS-CoV-2 نشان می دهد که میزان کامل شناسایی توالی ژنوم ویروس کرونا ویروس SARS-CoV و خفاش SARS (SARSr-CoV-RaTG13) به ترتیب 79.5٪ و 96٪ است.

برخی از بیماران COVID-19 تشدید اختلالات قبلی پوستی مانند روزاسه ، اگزما ، درماتیت آتوپیک و نورودرماتیت را نشان داده اند. به دلیل استفاده طولانی مدت از ماسک در طی همه گیری ، آکنه صورت و روزاسه رخ داده یا تشدید می شود. استفاده مکرر از مواد ضد عفونی کننده پوست ، بروز درماتیت تماسی را نه تنها در بیماران مبتلا به COVID-19 بلکه در افراد سالم و پرسنل پزشکی نیز افزایش داده است. بسیاری از متخصصان پوست در چین در حال راه اندازی مشاوره های آنلاین رایگان برای حمایت از مردم هستند. در طی همه گیری ، برای برخی از بیماریهای پوستی باید روشهای درمانی خاصی در نظر گرفته شود.

افراد مبتلا به اختلالات پوستی متعدد مانند پسوریازیس در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، افسردگی و سایر مشکلات سلامتی هستند که ممکن است وقوع موارد جدی و مرگ را به دنبال COVID-19 افزایش دهد. داروهای درمانی مانند مهارکننده IL-17 ، که به سرعت ضایعات پوستی را تنظیم می کنند و در مقایسه با سرکوب کننده های سیستم ایمنی معمولی اثرات کمتری بر عملکردهای ایمنی دارند ، ممکن است به عنوان درمان خط اول در شرایط فعلی در نظر گرفته شوند. همچنین بر اساس برخی ادعاها برخی از عوامل بیولوژیکی می توانند در درمان ذات الریه ویروس کرونا ویروس مفید باشند ، اگرچه اثر درمانی عوامل بیولوژیکی در بیماری های پوستی و ذات الریه ویروس کرونا هنوز تحت مرحله تحقیقات بالینی است.

موارد متعددی از بثورات پوستی در بیماران COVID-19 در سراسر جهان در حال گسترش است. بثورات می تواند انواع مختلفی داشته باشد. برخی از آنها به صورت لکه های قرمز کوچک و برخی دیگر به صورت ضایعات مسطح یا برجسته تر ظاهر می شوند. بعضی از آنها ظاهری شبیه کندو دارند ، در حالی که برخی دیگر مانند پاهای یخ زده به نظر می رسند. طبق یک تحقیق اسپانیایی ، فوران پوست مربوط به ویروس کرونا در پنج نوع از جمله بثورات "ماکولپاپوار" یا نوع دیگری از عفونتهای ویروسی مانند سرخک ، با برجستگی های قرمز روی پوست مایل به قرمز ، کهیر مربوط به "کهیر" ، توری مانند یا الگوی توری "livedo" راش ، "فوران وزیکولار" یا تاول تاول زده و سرمازدگی مانند بثورات روی انگشتان پا ، به طور غیر رسمی "انگشتان پا" نامیده می شود.

مشکلات مرتبط با پوست ناشی از ویروس کووید 19

گزارشی درباره تأثیر ویروس کرونا در پوست ، توسط نویسنده گروهی تحت هدایت خوان تائو ، متخصص پوست از دانشگاه علم و صنعت Huazhong ، در مجله پوست انگلیس منتشر شد. تیم نویسنده پیشنهاد کرد که شرایط پوستی پوست ممکن است منجر به افزایش خطر عفونت توسط ویروس کرونا شود (2019-nCoV). دکتر تائو خطر نظری ویروس کرونا را خلاصه کرد. آنها همچنین بحث کردند که ویروس کرونا ممکن است از طریق تماس با بافتهای زیرپوستی ، سطح مخاط یا رگهای خونی باعث عفونت پوستی شود. با این حال ، آدام فریدمن ، استاد پوست در دانشگاه جورج واشنگتن ، واشنگتن ، گفت كه وی تردید دارد كه هرگونه انتقال از این دست به دلیل ویروس رخ دهد. کراتینوسیت های پوست را آلوده نمی کند. وی ابراز نگرانی در مورد رسوایی بیماران پوستی کرد که بثورات قابل مشاهده آنها اغلب می تواند منجر به اجتناب اجتماعی شود.

یک پزشک ایتالیایی ، در اواخر ماه مارس ، شرایط پوستی را که به دلیل ویروس کرونا رخ می دهد توصیف می کند. به گفته پزشک ، 20٪ از 88 بیمار علائم بثورات قرمز در ناحیه تنه خود را نشان دادند و تعداد کمی از آنها مانند کهیر آبله مرغان یا تاول رنج می بردند. نتیجه مطالعه دیگری در اوایل آوریل توسط یک سازمان پوست گزارش شد که بیش از 400 متخصص پوست فرانسوی را نشان می دهد. همه آنها اظهار داشتند که بیماران ویروس کرونا دارای برخی علائم مربوط به پوست مانند بثورات قرمز ، کهیر و ضایعات مانند سرمازدگی هستند.

تورسن و همکاران ، مشکلات پوستی مانند بثورات اریتماتوی ، کهیر ، پتشیال و وزیکول ها را در 20٪ از بیماران ویروس کرونا توصیف کرده اند. در اکثر بیماران ویروسی کرونا در کودکان ، تغییرات پوستی عروقی و واسکولیتیک مانند ضایعات پورپورا ، پتشیا ، لایو وید و اكیموز نیز مشاهده شده است. ویروس کرونا ممکن است نشانه هایی از انسداد کوچک رگ های خونی مانند کبودی های ریز یا پتشیا و فوران های زنده یک طرفه زنده را نشان دهد. مشخص شده است که ویروس کرونا به زنجیره β هموگلوبین حمله می کند و پورفیرین را می گیرد تا سنتز هم را مسدود کند. این نتیجه می تواند تغییرات عروقی پوست به دلیل ویروس کرونا را توضیح دهد. همچنین مشاهده شد که ماسک های پزشکی می توانند باعث ایجاد روزاسه ، آکنه ولگاریس ، فرسایش و اکیموز پوست شوند.

طبق گفته دکتر میشا روزنباخ از دانشگاه پنسیلوانیا ، بیماران آلوده به ویروس کرونا از طرف جامعه پوست به عنوان انگشتان COVID نامگذاری شدند. در انگشتان پا و انگشتان تغییر رنگ قرمز و بنفش وجود دارد که ممکن است از علائم ویروس کرونا باشد. سایر بیماری های پوستی نیز مانند سرخک ، کهیر یا بثورات گزارش شده است. در مطالعه دیگری دکتر جوانا هارپ گزارش داد که بیماری های پوستی مانند الگوی توری ، بثورات تیره و سلولهای مرده پوست روی بازوها و پاها ممکن است توسط ویروس کرونا ایجاد شود.

بثورات پوستی معمولاً در بیماران ویروسی کرونا دیده می شود و سایر مشکلات مربوط به پوست مانند اگزانتهم خون (از جمله الگوی توری و دانه مانند دانه) ، لیدو رتریکولیس ، واسکولیت پوستی ، کهیر حاد مانند تاول در انگشتان پا COVID که به عنوان پرنیو یا لوزه ها یا سرمازدگی نیز توصیف می شوند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}