از علائم غیرمعمول ویروس COVID-19 چه می دانید؟

ویروس کرونا (COVID-19) می تواند طیف وسیعی از علائم و نشانه ها را ایجاد کند. شایع ترین آنها تب ، سرفه خشک و خستگی است. تنگی نفس یا دشواری تنفس ، درد عضلانی ، لرز ، گلودرد ، آبریزش بینی ، سردرد یا درد قفسه سینه از دیگر علائم آن است. اما COVID-19 همچنین می تواند علائمی را ایجاد کند که ممکن است انتظار نداشته باشید ، از جمله:

علائم دستگاه گوارش : COVID-19 ممکن است حالت تهوع ، استفراغ یا اسهال ایجاد کند. چه به تنهایی و چه با سایر علائم COVID-19. علائم دستگاه گوارش گاهی اوقات قبل از تب و علائم تنفسی ایجاد می شود.

از دست دادن بو یا چشایی : از بین رفتن بویایی یا چشایی، بدون گرفتگی بینی از علائم اولیه معمول COVID-19 است. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر تغییرات بو و طعم اغلب در 30 روز برطرف می شوند. با این حال ، در بعضی از افراد ، تغییرات متوسط ​​تا شدید در بو و طعم می تواند به مدت 60 روز یا بیشتر ادامه یابد.

تغییر پوست : رایج ترین تغییرات پوستی مرتبط با COVID-19 خفیف تا شدید شامل بثورات تخت و قرمز پوشیده از برجستگی های کوچک ، تغییر رنگ ناحیه انگشتان و انگشتان پا (انگشتان COVID) و کهیرها است.

انگشتان COVID : که بیشتر در کودکان و بزرگسالان دیده می شود. تورم یا تغییر رنگ می تواند روی یک یا چند انگشت شست یا انگشتان ایجاد شود. تاول ، خارش ، خشکی پوست ، درد یا برجستگی های دردناک ایجاد می شود. ممکن است مقدار کمی چرک در زیر پوست ایجاد شود. این علامت می تواند 10 تا 14 روز یا ماه ها ادامه داشته باشد. با این حال ، انگشتان یا انگشتان پا متورم و بی رنگ نیز ممکن است لرز باشد ، یک بیماری التهابی پوستی. Chilblains در پاسخ به قرار گرفتن در معرض هوای سرد مکرر ایجاد می شود.

گیجی : سردرگمی شدید (هذیان) ممکن است اصلی یا تنها علامت COVID-19 در افراد مسن باشد. این علامت COVID-19 با خطر زیادی برای پیامدهای ضعیف ، از جمله مرگ مرتبط است.

مشکلات چشمی مانند چشم صورتی (ورم ملتحمه) : می تواند یکی از علائم COVID-19 باشد. تحقیقات نشان می دهد که بیشترین مشکلات چشمی مرتبط با COVID-19 حساسیت به نور ، چشم درد و خارش چشم است.

نکته : علائم و نشانه های COVID-19 ممکن است دو تا 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر شود و از خفیف تا شدید متغیر باشد. اگر فکر می کنید ممکن است علائم COVID-19 را تجربه کنید ، با پزشک خود تماس بگیرید.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}