نکاتی که می بایست در نگهداری بیماران کرونایی در خانه بدانید!

بیشتر افرادی که با COVID-19 بیمار می شوند فقط بیماری خفیفی را تجربه می کنند و می توانند در خانه بهبود یابند. علائم ممکن است چند روز طول بکشد و افرادی که ویروس دارند ممکن است در طی یک هفته احساس بهتری داشته باشند. هدف درمان این است که علائم را تسکین دهد و شامل استراحت ، مصرف مایعات و مسکن ها باشد.

با این حال ، افراد مسن و افراد در هر سنی که دارای شرایط پزشکی موجود هستند باید به محض شروع علائم با پزشک خود تماس بگیرند. این عوامل افراد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری جدی COVID-19 قرار می دهد.

توصیه های پزشک در مورد مراقبت و منزوی شدن در خانه را برای خود یا عزیزتان دنبال کنید. اگر در مورد روش های درمانی سوالی دارید با پزشک صحبت کنید. به فرد بیمار کمک کنید مواد غذایی و دارویی تهیه کند و در صورت نیاز از حیوان خانگی او مراقبت کند.

همچنین مهم است که در نظر بگیرید که چگونه مراقبت از یک بیمار ممکن است بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. اگر بزرگتر هستید یا بیماری پزشکی از قبیل بیماری قلبی یا ریوی یا دیابت دارید ، ممکن است با COVID-19 در معرض خطر بیشتری از بیماری جدی باشید. ممکن است فکر کنید که خود را از شخص بیمار جدا کرده و شخص دیگری را برای مراقبت پیدا کنید.

توجه به علائم هشدار دهنده اضطراری

خود یا شخص مورد علاقه خود را با دقت از نظر بدتر شدن علائم کنترل کنید. در صورت بدتر شدن علائم ، با پزشک تماس بگیرید. پزشک ممکن است استفاده از اکسی متر نبض خانگی را توصیه کند ، خصوصاً اگر فرد بیمار دارای عوامل خطر در بیماری شدید با علائم COVID-19 و COVID-19 باشد. پالس اکسی متر یک گیره پلاستیکی است که به انگشت متصل می شود. این دستگاه با اندازه گیری میزان اکسیژن موجود در خون می تواند به بررسی تنفس کمک کند. قرائت کمتر از 92٪ ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان را افزایش دهد. اگر پزشک یک پالس اکسی متر را توصیه می کند ، اطمینان حاصل کنید که نحوه استفاده صحیح از دستگاه و زمان خواندن را باید به پزشک فراخوانید.

اگر شما یا فرد مبتلا به COVID-19 علائم هشدار دهنده اضطراری را تجربه کنید ، فوراً به مراقبت پزشکی نیاز است. اگر فرد بیمار نمی تواند از خواب بیدار شود یا علائم اضطراری مشاهده کردید ، از جمله:

مشکل تنفس
درد یا فشار مداوم در قفسه سینه
سردرگمی جدید
لبها یا صورت مایل به آبی
ناتوانی در بیدار ماندن

اگر به بیماری COVID-19 مبتلا هستید ، می توانید از شیوع ویروس COVID-19 جلوگیری کنید.

از محل کار ، مدرسه و مکان های عمومی دور بمانید ، مگر اینکه بخاطر مراقبت های پزشکی از خانه خارج شوید.
از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ، خدمات اشتراک سواری یا تاکسی خودداری کنید.
تا آنجا که ممکن است ، در یک اتاق ، دور از خانواده و سایر افراد ، منزوی باشید. این شامل غذا خوردن در اتاق شما است. پنجره ها را باز کنید تا هوا در گردش باشد. در صورت امکان از حمام جداگانه استفاده کنید.
تا آنجا که ممکن است از فضای مشترک در خانه خود اجتناب کنید. هنگام استفاده از فضاهای مشترک ، حرکات خود را محدود کنید. آشپزخانه و سایر فضاهای مشترک خود را از تهویه مناسب برخوردار کنید. حداقل 6 فوت (2 متر) از اعضای خانواده خود دور باشید.
سطوح غالباً لمس شده در اتاق و حمام جداگانه خود را نظیر دستگیره های در ، کلیدهای روشنایی ، وسایل الکترونیکی و پیشخوان ها هر روز تمیز کنید.
از به اشتراک گذاشتن وسایل شخصی منزل مانند ظرف ، حوله ، ملافه و وسایل الکترونیکی خودداری کنید.
هنگامی که در نزدیکی دیگران هستید از ماسک صورت استفاده کنید. ماسک صورت را هر روز عوض کنید.
اگر پوشیدن ماسک صورت امکان پذیر نیست ، هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بپوشانید. پس از آن ، دستمال را دور بریزید یا دستمال را بشویید.
دستها را به مدت مكرر حداقل 20 ثانيه با آب و صابون بشوييد ، يا از ضدعفوني كننده دست كه حاوي الكل است و حداقل 60٪ الكل دارد استفاده كنيد.

هنگام مراقبت از فرد مبتلا به COVID-19 از خود محافظت کنید

برای محافظت از خود در هنگام مراقبت از فرد مبتلا به COVID-19 ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کنند:

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}