از واکسن سینوفارم ویروس کرونا چه می دانید؟

این واکسن قبلاً به میلیونها نفر در چین و جاهای دیگر تزریق شده است. WHO قبلاً فقط واکسنهای ساخته شده توسط Pfizer ، AstraZeneca ، Johnson & Johnson و Moderna را تأیید کرده بود. اما تنظیم کننده های بهداشت فردی در کشورهای مختلف از جمله آفریقا ، آمریکای لاتین و آسیا، این واکسن چینی را برای استفاده اضطراری تأیید کرده اند.

با اطلاعات اندکی که در اوایل سال بین المللی منتشر شد ، مدت هاست که اثربخشی واکسن های مختلف چینی نامشخص است. اما WHO روز جمعه اعلام کرد که "ایمنی ، اثربخشی و کیفیت" واکسن Sinopharm را که توسط انستیتوی محصولات بیولوژیکی پکن ساخته شده تأیید کرده است.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که افزودن این واکسن "توانایی تسریع سریع دسترسی به واکسن Covid-19 را برای کشورهایی دارد که به دنبال محافظت از کارمندان بهداشت و جمعیت های در معرض خطر هستند". توصیه می شود این واکسن در دو نوبت و برای افراد 18 سال به بالا تجویز شود. انتظار می رود طی روزهای آینده در مورد واکسن چینی دیگری که توسط سینوواک ساخته شده تصمیم گیری شود ، در حالی که واکسن اسپوتنیک روسیه در دست بررسی است.

علاوه بر چین ، کشورهایی که از این واکسن استفاده می کنند شامل امارات ، پاکستان و مجارستان هستند. تصمیم روز جمعه برای تصویب واکسن برای استفاده اضطراری توسط گروه مشاوره فنی WHO اتخاذ شد ، که آخرین داده های بالینی و روشهای تولید را بررسی کرد.

گفته می شود که اثر واکسن در موارد علامت دار و بستری در Covid-19 79 درصد تخمین زده شده است. WHO خاطرنشان کرد که تعداد معدودی از بزرگسالان بالای 60 سال در آزمایشات بالینی قرار گرفتند ، بنابراین نمی توان برای این گروه سنی اثربخشی را ارزیابی کرد. اما گفته شد هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم این واکسن در گیرندگان مسن متفاوت عمل خواهد کرد.

بدنه بهداشت هنوز در مورد واکسن سینوواک چین تصمیمی نگرفته است. کارشناسان WHO روز جمعه گفتند که قبل از اینکه توصیه کنند ، منتظر اطلاعات اضافی هستند. میلیون ها دوز از این واکسن نیز قبلاً به کشورهای مختلفی ارسال شده است که استفاده اضطراری از آن را مجاز دانسته اند.

واکسن های چینی با برخی دیگر از واکسن های Covid که در حال حاضر استفاده می شوند ، به ویژه واکسن های Pfizer و Moderna تفاوت قابل توجهی دارند. این واکسن ها به روشی سنتی تر تولید می شوند که اصطلاحاً واکسن های غیرفعال هستند ، به این معنی که از ذرات ویروسی از بین رفته برای در معرض قرار گرفتن سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس استفاده می کنند بدون اینکه پاسخ جدی به بیماری داشته باشند.

واکسن سینوفارم ویروس کرونا چیست و چگونه عمل می کند:

 واکسن سینوفارم، به عنوان واکسن Sinopharm COVID-19 شناخته می شود ، یکی از دو واکسن ویروس غیرفعال COVID-19 است که توسط موسسه محصولات بیولوژیکی پکن Sinopharm ساخته شده است. این آزمایشات فاز سوم را در آرژانتین ، بحرین ، مصر ، مراکش ، پاکستان ، پرو و ​​امارات متحده عربی با بیش از 60،000 شرکت کننده به پایان رساند. به عنوان یک واکسن غیرفعال مانند CoronaVac و BBV152 ، BBIBP-CorV از یک تکنولوژی سنتی تر استفاده می کند که مشابه واکسن فلج اطفال غیرفعال است. در ابتدا ، یک نمونه از SARS-CoV-2 از چین که قادر به تکثیر سریع است ، برای رشد مقادیر زیادی ویروس با استفاده از سلولهای ویروسی مورد استفاده قرار گرفت. از آن به بعد ، ویروس ها در بتا-پروپیولاکتون خیس می شوند ، که با اتصال به ژن های آنها غیرفعال می شود ، در حالی که سایر ذرات ویروسی دست نخورده باقی می ماند. ویروسهای غیرفعال حاصل سپس با یک کمکی بر پایه آلومینیوم مخلوط می شوند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}